KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Austrian Grand Prix - Saturday

Vasseur o budowaniu ekipy wokół Bottasa, zmianie silników i drugim kierowcy



W ciekawej rozmowie z Dieterem Renckenem z racefans.net, Frederic Vasseur mówi, że chce budować rozwój ekipy z Hinwil wokół Valtteriego Bottasa. Czy dopuszcza możliwość zmiany dostawcy silników w najbliższych latach?

Pytany o zatrudnienie Bottasa, którego zna dobrze z serii juniorskich, szef Alfa Romeo Racing ORLEN mówi:

„Myślę, że ma teraz dobry impet w swojej karierze i szukał projektu, w którym mógłby być liderem. A my właśnie lidera szukamy i to na kilka najbliższych lat. Możemy zbudować nasz projekt wokół niego. Jeżeli spojrzy się na ostatnie 25 lat w Formule 1, wszystkie dobre projekty były budowane wokół kierowcy. Zawsze. Mieliśmy Renault i Alonso, Red Bulla z Vettelem, Ferrari z Schumacherem, Mercedesa z Lewisem. Musimy budować nasz projekt wokół kogoś i jestem przekonany, że Vallteri jest tu odpowiedni” – mówi Vasseur, podkreślając, że ekipa z Hinwil szukała długoterminowego kontraktu, podobnie jak Bottas.



Szef Alfy podkreśla, że jego zespół bardzo wcześnie zaczął prace nad sezonem 2022 i w pełni skupił się na przygotowaniach do nowego sezonu.

„Zrobiliśmy bardzo duży postęp w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Nie jest to oczywiste patrząc na rezultaty, ale zdołaliśmy zmniejszyć stratę do czołówki co jest dla mnie ważne w ocenie działania zespołu. W ciągu kilku lat liczba pracowników wzrosła z 250 do 500. […] Chcemy poprawiać każdy element działania firmy. Nie chodzi tylko o kierowców, ale o przekonanie wzystkich 520 pracowników, że są kluczowi dla osiągnięcia przez nas dobrego rezultatu. Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale marketingu i poszukujesz sponsorów czy w dziale finansowym” – mówi Vasseur.

Jakie cele stawia sobie szwajcarski zespół w nowej erze w Formule 1?

„Musimy marzyć, ale jednocześnie pozostać realistami. Ostatecznym celem takich wyzwań musi być minimum wygranie wyścigu. Pokazało to Alpine i było to bardzo ważne dla nich. Pokazali, że jest to możliwe. W krótkiej perspektywie wygranie mistrzostwa jest nierealistyczne ponieważ technologia pomiędzy zespołami jest inna. Nawet jeżeli rozwijamy samochód przy tym samym budżecie, z tymi samymi ograniczeniami, oni zawsze będą krok przed nami jeżeli chodzi o wykorzystywaną technologię i musimy to kompensować” – zaznacza szef Alfa Romeo Racing ORLEN.



„Myślę jednak, że nowe przepisy mogą być okazją ponieważ my jesteśmy przyzwyczajeni do konstruowania samochodu przy podobnym budżecie, a duże zespoły nie. Będą musieli mocno się ograniczać, a to może prowadzić do frustracji. My będziemy w sferze komfortu i wiemy, jak najlepiej pożytkować pieniądze” – dodaje.

Obecna umowa z koncernem Stellantis została podpisana na wiele lat, ale po każdym roku będą oceniane jej efekty. Czy Vasseur rozważa zmianę kierunku partnerstwa i np. zmianę dostawcy jednostek napędowych na rok 2023 lub kolejne?

„Jesteśmy w pełni, pełni zaangażowani w pracę z Ferrari. Mamy wieloletni kontrakt i się go trzymamy. Zmiana dostawcy silników w trakcie obowiązywania nadchodzących regulacji jest wydarzeniem nierealistycznym ponieważ trzeba by wydać fortunę na zaadaptowanie samochodu, nadwozia do silnika czy silnika do nadwozia i to pochłonęłoby budżet. Oznacza to, że z mojej perspektywy jedynie siła wyższa mogłaby sprawić, że ktoś zdecyduje się na zmianę dostawcy w ciągu najbliższych lat” – wyjaśnia Francuz.

Został on również zapytany przez Renckena o partnera dla Valtteriego Bottasa na sezon 2022.

„Nie chcę spieszyć się z decyzją. Jeżeli spojrzy się na globalny obraz, to chcę skupić się na tym, co robią kandydaci i dać im czas na pokazanie co potrafią. Wszyscy” – mówi Vasseur.

Całą rozmowę przeczytacie tutaj.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi