W ciekawej rozmowie z Dieterem Renckenem z racefans.net, Frederic Vasseur mówi, że chce budować rozwój ekipy z Hinwil wokół Valtteriego Bottasa. Czy dopuszcza możliwość zmiany dostawcy silników w najbliższych latach?
Pytany o zatrudnienie Bottasa, którego zna dobrze z serii juniorskich, szef Alfa Romeo Racing ORLEN mówi:
“Myślę, że ma teraz dobry impet w swojej karierze i szukał projektu, w którym mógłby być liderem. A my właśnie lidera szukamy i to na kilka najbliższych lat. Możemy zbudować nasz projekt wokół niego. Jeżeli spojrzy się na ostatnie 25 lat w Formule 1, wszystkie dobre projekty były budowane wokół kierowcy. Zawsze. Mieliśmy Renault i Alonso, Red Bulla z Vettelem, Ferrari z Schumacherem, Mercedesa z Lewisem. Musimy budować nasz projekt wokół kogoś i jestem przekonany, że Vallteri jest tu odpowiedni” – mówi Vasseur, podkreślając, że ekipa z Hinwil szukała długoterminowego kontraktu, podobnie jak Bottas.
Szef Alfy podkreśla, że jego zespół bardzo wcześnie zaczął prace nad sezonem 2022 i w pełni skupił się na przygotowaniach do nowego sezonu.
“Zrobiliśmy bardzo duży postęp w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Nie jest to oczywiste patrząc na rezultaty, ale zdołaliśmy zmniejszyć stratę do czołówki co jest dla mnie ważne w ocenie działania zespołu. W ciągu kilku lat liczba pracowników wzrosła z 250 do 500. […] Chcemy poprawiać każdy element działania firmy. Nie chodzi tylko o kierowców, ale o przekonanie wzystkich 520 pracowników, że są kluczowi dla osiągnięcia przez nas dobrego rezultatu. Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale marketingu i poszukujesz sponsorów czy w dziale finansowym” – mówi Vasseur.
Jakie cele stawia sobie szwajcarski zespół w nowej erze w Formule 1?
“Musimy marzyć, ale jednocześnie pozostać realistami. Ostatecznym celem takich wyzwań musi być minimum wygranie wyścigu. Pokazało to Alpine i było to bardzo ważne dla nich. Pokazali, że jest to możliwe. W krótkiej perspektywie wygranie mistrzostwa jest nierealistyczne ponieważ technologia pomiędzy zespołami jest inna. Nawet jeżeli rozwijamy samochód przy tym samym budżecie, z tymi samymi ograniczeniami, oni zawsze będą krok przed nami jeżeli chodzi o wykorzystywaną technologię i musimy to kompensować” – zaznacza szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
“Myślę jednak, że nowe przepisy mogą być okazją ponieważ my jesteśmy przyzwyczajeni do konstruowania samochodu przy podobnym budżecie, a duże zespoły nie. Będą musieli mocno się ograniczać, a to może prowadzić do frustracji. My będziemy w sferze komfortu i wiemy, jak najlepiej pożytkować pieniądze” – dodaje.
Obecna umowa z koncernem Stellantis została podpisana na wiele lat, ale po każdym roku będą oceniane jej efekty. Czy Vasseur rozważa zmianę kierunku partnerstwa i np. zmianę dostawcy jednostek napędowych na rok 2023 lub kolejne?
“Jesteśmy w pełni, pełni zaangażowani w pracę z Ferrari. Mamy wieloletni kontrakt i się go trzymamy. Zmiana dostawcy silników w trakcie obowiązywania nadchodzących regulacji jest wydarzeniem nierealistycznym ponieważ trzeba by wydać fortunę na zaadaptowanie samochodu, nadwozia do silnika czy silnika do nadwozia i to pochłonęłoby budżet. Oznacza to, że z mojej perspektywy jedynie siła wyższa mogłaby sprawić, że ktoś zdecyduje się na zmianę dostawcy w ciągu najbliższych lat” – wyjaśnia Francuz.
Został on również zapytany przez Renckena o partnera dla Valtteriego Bottasa na sezon 2022.
“Nie chcę spieszyć się z decyzją. Jeżeli spojrzy się na globalny obraz, to chcę skupić się na tym, co robią kandydaci i dać im czas na pokazanie co potrafią. Wszyscy” – mówi Vasseur.
Całą rozmowę przeczytacie tutaj.
Źródło: racefans.net