KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

large-2021 Italian Grand Prix - Sunday

Sport.de o „jedynej nadziei dla Kubicy”



Niemiecki sport.de przeanalizował szanse poszczególnych kandydatów do fotela wyścigowego w Alfa Romeo Racing ORLEN na sezon 2022. Jako trzeciego dziennikarze wymieniają Roberta Kubicę, który według nich może mieć szansę na ściganie tylko w jednym przypadku.

Najpierw Christian Schenzel pisze o Antonio Giovinazzim, który według niego byłby „najbezpieczniejszą opcją dla Alfy”.

„Bezpieczną w senzie tego, że wiedzą czego od niego oczekiwać, a czego nie. W kontekście jazdy i rezultatów 27-latem nie błyszczał podczas 3 lat w zespole. 8 finiszów w punktach w 52 wyścigach to niewiele. Dla porównania Raikkonen był w pierwszej 10-tce 13 razy w 50 wyścigach” – pisze Schenzel, dodając: „Drzwi dla niego są nadal otwarte. Być może dlatego, że Fred Vasseur nie chce narażać dobrych kontaktów z Ferrari. Alfa nie ma już możliwości obsadzenia fotela w zespole z Hinwil, ale jak wiemy dobre relacje z Maranello nie zaszkodzą”.



Jako drugiego Niemcy wymieniają Guanyu Zhou: „Chińczyk jest na językach w ostatnich dniach. Powodem ma być domniemane wsparcie sponsorskie w wysokości $30 mln. Vasseur nazwał jednak te kwoty bredniami. Jest jednak jasne, że kierowca Formuły 2 stanowiłby finansową ulgę dla Alfy. To również otworzyłoby Alfie wejście na gigantyczny rynek Chiński. Oprócz tego, 22-letek naprawdę potrafi jeździć. Negocjacje pomiędzy stronami powinny trwać od dłuższego czasu, a największą kością niezgody miałaby być długość kontraktu. Zhou chce minimum 2 lat, a Alfa tylko jednego. To przeszkoda, ale nie nie do przeskoczenia”.

Następnie Schenzel wymienia Roberta Kubicę: „Kubica nie wyklucza miejsca w Alfie w 2022. „Nigdy nie mów nigdy” – powiedział 36-latek zapytany o niej. Jednakże Polak wie również, że jest na dole łańcucha. Oczywiście, wiek nie działa na korzyść weterana. Kubica nie jest opcją przyszłościową, ale może to jest to, czego szuka Alfa? Dla Polaka jest tylko jeden scenariusz – zespół szukający „taniego” kierowcy na rok przejściowy by potem zastąpić go własnymi juniorami w 2023 roku”.

Sport.de wymienia również Nycka de Vriesa, który pojawiał się „w sezonie ogórkowym” w gronie kandydatów i przez chwilę był nawet jednym z faworytów.

„Szerszy obraz jest jednak fatalny dla Holendra. Alfa według niektórych miała przechodzić na silniki Mercedesa w 2022 roku, co dałoby mu szansę. Teraz jednak wszystko wskazuje na Ferrari. […] Vasseur określił sprawę de Vriesa jako „skomplikowaną”.



Kolejnym kandydatem jest Theo Pouchaire.

„Zaledwie 18-letni Francuz jest preferowanym kandydatem ponieważ jest ich wychowankiem. Ale zespół uważa, że na przejście do F1 byłoby dla niego za wcześnie. Piąty obecnie w F2 kierowca powinien nabrać jeszcze doświadczenia na niższym poziomie. Pouchaire może jednak stać się jedną z kluczowych osób do kokpitu Alfy na sezon 2023, jednak wówczas zespół może zakontraktować innego kierowcę tylko na jeden rok. A tego nie chce Zhou, ale może to być atrakcyjna opcja dla Kubicy czy Giovinazziego”.

Według Christiana Schenzela kandydatami mogą też być Oscar Piastri, Robert Shwartzman i Callum Ilott, choć nie ocenia on ich szans wysoko, doceniając jednak potencjał jako kierowców. Zauważa również, że nie mają oni wsparcia takiego, jak np. Zhou.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi