KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

Konserwatyzm nie popłacił – analiza GP Francji



Pora podsumować wyniki rywalizacji na Paul Ricard, przyglądając się danym wyścigowym. Zapraszam do zapoznania się z kilkoma ciekawym faktami z GP Francji.

Wyniki

 

Kolejność startowa

kolejnosc startowa gp francji 2021

Wyścig

wyniki gp francji 2021

Skrót



Najlepsze czasy okrążeń

Dodatkowy punkt zebrał dość pewnie Max Verstappen.

najlepsze czasy francja 2021

Sektory

Mimo najlepszego czasu dla Verstappena, w drugim sektorze miał on dopiero 4. wynik.

sektory francja 2021

Prędkości

Aż 349,2 km/h osiągnął dziś Norris i jest to wynik lepszy o prawie 30 km/h od wyniku Lewisa Hamiltona.



predkosci gp francji 2021

Pit-stopy

Najszybciej poszło oczywiście Red Bullowi, ale tylko przy pit-stopie Pereza. Zejść poniżej 2 sekund się nie udało. Słabe pit-stopy tym razem w Alfie, Astonie, Haasie i Ferrari.

pit-stopy francja 2021

Strategie

Na odwróconą zdecydowało się 6 kierowców i tylko zawodnikom Astona Martina dało to punkty. Identyczną strategię – a jakże różny wynik – mieli Verstappen i Norris.

strategie gp francja 2021

Opony

Wykorzystywane były 2 mieszanki. Czterech kierowców przejechało po 37 okrążeń na twardej i czterech po 24 kółka na pośredniej.

pirelli opony francja 2021

Alfa podsumowuje

 

„Po dwóch wyścigach w punktach i obiecujących kwalifikacjach wczoraj, dziś to było raczej trudne popołudnie dla zespołu. Zyskaliśmy nieco na starcie, ale niestety nasz wybór by użyć odwróconej strategii nie opłacił się. Zaczęliśmy na oponach twardych, ale złapał nas duży ruch i to kosztowało nas dużo czas. W drugiej połowie wyścigu, nie byliśmy w stanie zmaksymalizować potencjału pośrednich opon i musieliśmy radzić sobie z niebieskimi flagami więc nie mogliśmy nic nadrobić. Wyciągniemy z tego wnioski i wrócimy silniejsi na podwójny wyścig w Austrii” – mówi Frederic Vasseur.

Kimi Raikkonen dojechał dziś do mety na 17. miejscu.

„Będziemy musieli zrozumieć, czemu nie mogliśmy powtórzyć dobrej formy, którą ostatnio mieliśmy. Miałem dobry start, ale potem miałem problemy z zarządzaniem oponami, ale chyba wszyscy mieli podobnie. Generalnie nie mieliśmy prędkości, którą ostatnio pokazywaliśmy. Mieliśmy znacznie lepsze tempo kiedy przeszliśmy na opony pośrednie, ale potem byliśmy już bardziej z tyłu i straciliśmy czas z niebieskimi flagami. Przeanalizujemy ten wyścig i zobaczymy co poprawić na Austrię” – powiedział Fin.



Antonio Giovinazzi ruszał z 13. miejsca, a dojechał na 15. pozycji.

„W przeciwieństwie do kilku ostatnich wyścigów, nie mieliśmy tempa by zdobyć dziś punkty. Byliśmy dobrzy wczoraj na jednym okrążeniu więc musimy zrozumieć co się dziś stało. Koniec końców, to nie był łatwy wyścig, mieliśmy problemy na pierwszym stincie na twardych oponach, a potem nie zrobiliśmy odpowiedniego postępu na pośrednich. Czekam na powrót do samochodu w Austrii. To inny tor, inne warunki i miejmy nadzieję inny rezultat” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

Za nami naprawdę ciekawy wyścig na Paul Ricard!

Deszcz zmył gumę, było trochę piachu na nawierzchni, wiatr wiał mocno, było chłodniej i już ekipy zostały zaskoczone wysoką degradacją i to dało nam duże emocje.

Max zepsuł 1. zakręt, wyjechał za szeroko i zrobiło się gorąco, ale to paradoksalnie mogło mu pomóc. Potem świetnie podcięli Mercedesa – tak, że Bono mówił do Hamiltona, że nie wie co się do końca stało. Verstappen w idealnym momencie znalazł się przy Hamiltonie wyjeżdżającym z boksów i wrócił na prowadzenie. A potem Red Bull podjął z jednej strony ryzykowną, ale z drugiej strony bardzo bezpieczną decyzję. Zauważyli, że degradacja jest bardzo duża i mogą nie utrzymać się przed Mercedesem bez zjazdu. Szczególnie, że Lewis genialnie zarządza oponami. Max zjechał i potem musiał zrobić to, co Kubica w Kanadzie w 2008 – serię kwalifikacyjnych kółek. Gonił bardzo zacięcie, na chwilę utknął za Bottasem i gdyby nie błąd Fina, mógłby by nie dać rady wyprzedzić w końcówce Hamiltona.

Trzeba tu zwrócił uwagę na to, że Lewis nie walczył za wszelką cenę – przewaga prędkości była ogromna, ale Lewis uznał wyższość taktyki rywali i dowiózł bezpiecznie 2. miejsce. Teraz jest 12 punktów za Maxem w generalce.

Red Bull miał tak dobre tempo, a Perez tak dobrze zarządzał oponami, że nawet jego – znacznie gorsza niż Maxa – taktyka wypaliła i był w stanie ograć Bottasa. Sergio coraz lepiej odnajduje się w Red Bullu i możemy się tylko z tego cieszyć. Mercedes mając dwa auta Red Bulla do walki gubi się jeszcze bardziej.

Bottas zły na ekipę bo nie posłuchali go – nie tylko od sugerował przed wyścigiem, że strategia na dwa postoje będzie lepsza. Ale ekipy tak się rozleniwiły latami strategii na jednej postój, że nie przyjmują niczego innego do wiadomości.



Na kolejnych miejscach ci, którzy mają bardzo mocne tempo wyścigowe – McLaren. Lando Norris znów w pierwszej 5-tce, a Daniel Ricciardo mówi, że powoli odzyskuje stare nawyki w aucie i to było dziś widać. Przyjemnie się patrzy na nich wyprzedzających kolejnych rywali.
Maxa zrobili dziś kierowcy z kolejnych miejsc – Gasly ze swoim AlphaTauri i Alonso z Alpine. Pojechali lepiej od swoich partnerów i zdobyli solidne punkty – obaj zadowoleni.

Myślę, że powody do zadowolenia mogą mieć też w Astonie, biorąc pod uwagę ich tempo przez cały weekend oraz pozycje startowe. Bardzo mocny wyścig Strolla, dobry Vettela, nietypowa strategia i dali radę zdobyć podwójne punkty jako jedna z 4 ekip dziś.

Fatalny wyścig pojechało Ferrari i Charles Leclerc mówi, że muszą się nad tym zastanowić, bo opony miały przyczepność tylko przez 2 okrążenia, a potem było się widzem gdy inni cię wyprzedzali. Po tak mocnych wyścigach w Monako i Baku teraz mają kubeł zimnej wody na głowę. Ferrari było dziś tylko nieco lepsze od Williamsa.

No właśnie – na mecie jednym z najbardziej sfrustrowanych kierowców był George Russell. Jasne, mają 12. miejsce, dzięki któremu wyprzedzają Haasa w generalce, ale Anglik mówi, że znów pojechali świetnie (12. na 20.) ale z przodu nie wydarzyło się nic, co dałoby im punkty. Z drugiej strony pamiętam wyścigi, w których działo się mnóstwo, a i tak punktów nie było…

Fatalnie niestety pojechały Alfy, ale dziś to atrybut wszystkich ekip z silnikami Ferrari. Wygląda na to, że te jednostki mocniej zużywają opony, bo zarówno Kimi jak i Antonio skarżyli się bardzo na podsterowność. Wynik niestety fatalny na Paul Ricard.

Na końcu tradycyjnie Haasy.

Jak Wam się podobało?

Vlog

 

Klasyfikacje

 

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton blankMercedes387,5
3Valtteri BottasblankMercedes226
4Sergio PerezblankRed Bull Racing190
5Carlos SainzblankFerrari165,5
6Lando NorrisblankMclaren Mercedes160
7Charles LeclercblankFerrari159
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoblankAlpine81
11Esteban OconblankAlpine74
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes43
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellblankWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:



Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Punkty karne:

Żaden z kierowców nie powiększył w ten weekend swojego „dorobku”.



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Kevin Magnussen1009/03/25 - 1 pkt1
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant803/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll709/07/24 - 2 pkt
Fernando Alonso601/04/25 - 3 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt1
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Daniel Ricciardo221/04/25 - 2 pkt
Carlos Sainz106/05/25 - 1 pkt
Esteban Ocon104/05/25 - 1 pkt
Lando Norris1
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)
Kimi Räikkönen (Kubica)blankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari333222
Esteban OconblankAlpine444433
Fernando AlonsoblankAlpine333322
Lance StrollblankAston Martin Mercedes444223
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes444322
Charles LeclercblankFerrari444333
Carlos SainzblankFerrari444333
Nikita MazepinblankHaas333222
Mick SchumacherblankHaas Ferrari333222
Lando NorrisblankMclaren Mercedes444322
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes444222
Lewis Hamilton blankMercedes533322
Valtteri BottasblankMercedes655423
Sergio PerezblankRed Bull Racing444444
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda444433
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda444433
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda444433
George RussellblankWilliams Mercedes444222
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes444222

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi