Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Alex Albon DTM

Albon: „Rola kierowcy rezerwowego w F1 ważniejsza od wyścigów DTM”



Alex Albon uważa, że jego rola kierowcy rezerwowego odegra znacznie większą rolę w jego powrocie do Formuły 1, niż regularna jazda w wyścigach serii DTM.

Nieudany sezon 2020

Taj po niezbyt udanym poprzednim sezonie 2020 nie dostał kolejnej szansy od szefa ekipy – Christiana Hornera. Albona zastąpił Sergio Perez. Alex został „zdetronizowany” do pozycji kierowcy numer trzy w zespole, czyli kierowcę rezerwowego. Co ciekawe Tajlandczyk będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego w dwóch ekipach. Oprócz Red Bulla będzie to zespół Alpha Tauri.

Przygoda z DTM

 

Oprócz bycia rezerwowym kierowcą w F1, Albon zdecydował się na starty w niemieckiej serii DTM. Tajski kierowca będzie jeździł w samochodzie Ferrari 488 GT3 w barwach zespołu AF Corse. Alex po raz pierwszy miał okazję przejechać się samochodem klasy GT3 na początku tego miesiąca na torze Spa w Belgii. Również w tym tygodniu startował w przedsezonowych oficjalnych testach DTM odbywających się na torze Hockenheimring.



Cele na Albona nadchodzący sezon?

 

Jakie zatem na serię DTM cele stawia sobie Alex? Jak sam Tajlandczyk mówił, jego głównym celem występów w tej serii jest utrzymanie formy wyścigowej. Albon podkreślił, iż nie postrzega on startów w DTM-ie jako sposobu na powrót do F1. Zapytany przez serwis Autosport, w jaki sposób swoje wyścigi do powrotu do F1, Alex mówił : „Szczerze mówiąc nie aż tak bardzo. Jeśli chodzi o moją rolę w DTM, to bardziej polega ona na wykonywaniu swojej roboty najlepiej jak potrafię w samych wyścigach. W kontekście mojego powrotu do Formuły 1 jest jeden ważniejszy aspekt. Rola pełnienia obowiązków kierowcy rezerwowego, czyli jazda w symulatorze i wiele wiele innych zajęć. Na tym koncentruje się najmocniej”

Tajlandczyk w tej samej rozmowie dostał jeszcze jedno interesujące pytanie. Czy uważa wyścigi w takich seriach jak DTM za realną opcję na przyszłość dla siebie?

„Nie do końca. Widzę siebie w Formule 1. Jeśli jednak nie pójdzie po mojej myśli, to zobaczymy”- mówi na temat swojej przyszłości Alex Albon.

Źródło: autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Rosji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

10 – 12 września

14:30 – FP1
18:00 – Kwalifikacje

12:00 – FP2
16:30 – Sprint kwalifikacyjny

15:00 – Wyścig F1

Popularne tagi