KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Gasly: W Red Bullu nie dano mi narzędzi i wsparcia



Bardzo szczere słowa umieścił w swojej kolumnie w The Players Tribune Pierre Gasly, kierowca AlphaTauri. Ma on żal do Red Bulla za to, jak był traktowany w czasie obecności w ekipie.

Szczerze

 

„Gdy tylko popełniłem mój pierwszy błąd w samochodzie Red Bulla, poczułem, że ludzie zaczynają się ode mnie odwracać. Miałem wypadek podczas zimowych testów i od tej chwili sezon nie był już taki jak powinien. Potem miałem trudne dwa pierwsze wyścigi i media zjadły mnie. Wszystko co powiedziałem było w prasie przeinaczane i mówiono, że to wymówki dla mojej formy. Nikt mnie nie popierał” – pisze Gasly.

„Samochód nie był perfekcyjny, a ja starałem się robić wszystko by go poprawić, by uczyć się każdego tygodnia. To był dla mnie trudny czas, bo nie czułem, że mam wsparcie i jestem traktowany w taki sam sposób, jak byli inni. I to było dla mnie coś, czego nie akceptowałem” – dodaje Francuz.



„Każdego dnia harowałem jak wół, próbując zdobyć wyniki dla zespołu, ale nie dano mi wszystkich narzędzi, których potrzebowałem by odnieść sukces. Próbowałem oferować inne rozwiązania, ale mój głos był niesłyszalny albo zajęłoby to za dużo czasu. Z jakiegoś powodu to nie miało prawa się udać” – zaznacza zwycięzca GP Włoch 2020.

„Nie jestem typem osoby, która zaczyna dyskusje w mediach, bo jestem bardzo wdzięczny Red Bullowi, że dał mi szansę i za to, co zrobili dla mojej kariery. Naprawdę. Ale taka jest prawda” – pisze Francuz.

Gasly nie kryje żalu do Red Bulla za sytuację z połowy 2019 roku. Kiedy udawał się na przerwę letnią poprosił Christiana Hornera o przyjrzenie się jego sytuacji i pomoc w lepszej jeździe dla zespołu. W trakcie przerwy odebrał jednak telefon od Helmuta Marko, informujący o zesłaniu do ówczesnego Toro Rosso.

Pożegnanie?

 

Tak szczera wypowiedź Gaslyiego może oznaczać, że jest on już na drodze do pożegnania z rodziną Red Bulla. Coraz więcej mówi się o tym, że w sezonie 2022 przejdzie on do ekipy Alpine, gdzie zastąpi spisującego się poniżej oczekiwań Estebana Ocona.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum