wrt

Debiutanci z doświadczeniem i wynikami – o WRT



Czy WRT to w wyścigach długodystansowych to dobry zespół? Oczywiście! Ale… nie mieli do tej pory wielu okazji do pracy z prototypem LMP2, który wystawią w tym sezonie w WEC i ELMS. W tej drugiej serii wystartuje Robert Kubica. Przeczytajcie o ekipie, z którą będzie jechał.

Historia

 

W Racing Team, dziś znany po prostu jako WRT, został założony w 2009 roku przez inżyniera i byłego szefa Volkswagen Motorsport Rene Verbista, kierowcę wyścigowego Vincenta Vosse oraz biznesmana Yvesa Weertsa.

Szefem zespołu jest obecnie Vosse, którego kariera wyścigowa trwała od 1992 roku, kiedy zajął 3. miejsce w Formula Ford 1600 Castle Combe Championship. Belg startował też w niemieckiej Formule 3 czy Porsche Supercup. Dość szybko przeszedł do wyścigów długodystansowych. Kilkukrotnie brał udział w 24h Le Mans, a swój największy sukces odniósł w 2006 roku, gdy wygrał w LMGT1. Wygrywał również 24h Zolder oraz 24h Sicily. Na koniec kariery zajął 2. miejsce w 24H Series w klasie SP1.



Osiągnięcia

 

WRT to bardzo doświadczony zespół, choć przede wszystkim w autach GT. Wystawiając Audi R8 LMS wygrywali takie wyścigi jak 24h Spa, 24h Nurburgring, 12h Sepang, 12h Bathurst, 10h Suzuka, 10h Zolder czy 24h Dubaj. Zdobyli 15 mistrzostw zespołowych oraz 16 indywidualnych. Trzeba jednak przyznać, że ostatnie miały miejsce dość dawno.

Jeżeli chodzi o prototypy poza DTM, to ekipa wystawiła Ligiera JS P2 w European Le Mans Series w 2016 roku na torze Spa. Od 2019 roku zespół rywalizował w DTM, zajmując jednak miejsca w końcu stawki. Jeździli w niej Jonathan Aberdein, Pietro Fittipaldi, Harrison Newey, Fabio Scherer i Ferdinand Habsburg. Istniejąca od 2009 roku ekipa rywalizowała również w FIA GT3 European Championship, Blancpain Endurance Series, WTCR, TCR, Belcar i Belgian Touring Car Series.

Obecnymi seriami WRT są GT World Challenge Europe, ADAC GT Master i Intercontinental GT Challenge. W sezonie 2021 zdecydowali się na wystawienie dwóch prototypów LMP2 marki Oreca – jednego w WEC (jedynym ogłoszonym kierowcą jest Robin Frijns) oraz drugiego w ELMS (jedynym ogłoszonym jest Robert Kubica).



Mówi się, że WRT chce na 2023 rok przygotować własny prototyp LMDh i startować w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Dotychczas w barwach zespołu w różnych seriach jeździli m.in. Kelvin van der Linde, Marko Bartolotti, Joathan Aberdein, Will Stevens, Marcus Winkelhock, Nico Muller, Marcel Fassler, Rene Rast, Oliver Panis, Mattias Ekstrom czy Timo Scheider. Był też Polak – Mateusz Lisowski.

Debiutanci

 

Orecę 07 zespół WRT będzie wystawiał po raz pierwszy w tym sezonie. Będzie to zatem dla nich debiut i nauka nowych serii i samochodu. W przypadku wyścigów długodystansowych jednak nie musi mieć to wielkiego znaczenia. Nie jest to Formuła 1, gdzie trudno przebić się na czoło stawki. Dobry zespół z niezłymi kierowcami jest tu w stanie walczyć o najwyższe cele.

Jasne, rok temu podobnie mówiliśmy o jeszcze bardziej doświadczonym ART w serii DTM, tu jednak wszyscy dysponują tym samym sprzętem i liczyć będzie się umiejętność jej wystawienia. Pamiętajmy, że High Class Racing w 24h Daytona również debiutowało.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

WEC - 24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

30 lipca – 1 sierpnia:

11:30 – FP1
15:00 – FP2

12:00 – FP3
15:00 – Kwalifikacje

15:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi