KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Jak Ferrari zmienia swój silnik na sezon 2021



Nie ma żadnych wątpliwości, jeśli Ferrari chce powrócić na szczyt stawki, muszą czerpać zyski z własnej jednostki napędowej.

Niestety, kampania Ferrari w sezonie 2020 została „wykolejona” poprzez połączenie samochodu, który był zbyt przeciągły oraz silnika, który był słabszy niż w sezonie 2019.

Deficyt wydajności to wynik dyrektyw technicznych wydanych przez FIA przed zeszłym sezonem, aby zespoły unikały „sztuczek” związanych z obejściem przepisów dotyczących pomiaru przepływu paliwa.
To, jak zachowuje się silnik ekipy z Maranello wyszło w zimowych testach przed sezonem 2020. Pandemia COVID-19 spowodowała jednak zatrzymanie prac rozwojowych nad silnikami. Spowodowało to że Ferrari musiało przejechać sezon na tej samej jednostce napędowej.

Silnik na przyszły sezon jest na etapie zaawansowanego projektowania i ma zawierać kilka „interesujących” rozwiązań, które mogą dostarczyć użytecznego zwiększenia mocy.



Zamiast dążyć do czegoś rewolucyjnego, uważa się, że Ferrari szuka stopniowych zmian we wszystkich aspektach właściwości termicznych i elektrycznego układu napędowego, które, jak sądzi, przyczynią się do znacznego ogólnego wzrostu.

Jak można wywnioskować, drużyna idzie drogą Mercedesa, która polega na rozdzieleniu turbiny i sprężarki tak, aby znajdowały się po obu stronach silnika spalinowego.

Kluczową zmianą ma jednak być wprowadzenie „superszybkiej” głowicy cylindrów, która pierwotnie miała być wprowadzona w 2022 roku.

Nowy projekt pomoże osiągnąć większą atomizację paliwa i wyższe ciśnienie w komorze spalania, ponieważ zespoły będą próbowały zbliżyć się do limitu 500 barów określonego w przepisach.

Nowy silnik Ferrari nie zrezygnuje również z zaworu wastegate (który można usunąć w tym roku po raz pierwszy), aby maksymalnie wykorzystać efekt aerodynamiczny wydmuchiwanych spalin.



Układy chłodzenia silnika również uległy zmianie, te z poprzedniego sezonu powodowały zbyt duży opór w bocznych podestach i utrudniała prędkość na prostych SF1000.

Uważa się, że nowa jednostka napędowa Ferrari ma nieco mniejszą turbinę niż ta używana w 065/2, co ma poprawić ładowanie elektryczne.

Chodzi o to, aby mieć bardziej wydajny system odzyskiwania energii, tak aby moc około 160 KM MGU-K mogła trwać dłużej przez całe okrążenie. Będzie to ważne przy próbie zmniejszenia ogólnego deficytu do Mercedesa.

Źródło: autosport.com

Szymon



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum