KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
GP Turcji race

Od bohatera do 2 punktów – GP Turcji z Lance Strollem



Nie tak wyobrażał sobie Lance Stroll swój wyścig o GP Turcji. Do pewnego momentu było swietnie, potem jego tempo drastycznie spadło. Zmianę nastroju widać było w jego komunikacji z inżynierem.

Przed startem następuje jedynie sprawdzenie radia, a Lance otrzymuje informację o oponach, na których startują inni kierowcy.

Lance zalicza dobry start i utrzymuje pierwsze miejsce, szybko zaczyna się oddalać od rywali.



„Są suchsze linie, ale nadal jest bardzo mokro” – mówi Lance na drugim okrążeniu. W odpowiedzi dostaje informację o tempie rywali

„Przesycha” – mówi Lance na 5. okrążeniu. „Jak myślisz, ile okrążeń?” – pyta inżynier, mając na myśli przejście na opony przejściowe. „A ile mam przewagi?” – pyta Kanadyjczyk. Gdy otrzyma odpowiedź, że 6 sekund, powie: „To na spokojnie”.

Na początkowych okrążeniach Lance otrzymuje mnóstwo poleceń zmian ustawień. Sam pyta, czy ktoś zjeżdżał już do boksów po nowe opony.

Na szóstym kółku inżynier mówi Kanadyjczykowi, że jest najszybszym kierowcą na torze. Kółko później Stroll zgłasza: „Zaczynam mieć problemy”, na co inżynier poleca mu schłodzenie opon. Ten komunikat powtórzy się jeszcze kilka razy w kolejnych okrążeniach.

„Łapiesz Latifiego, jest okrążenie za tobą” – mówi inżynier. „Ile mam przewagi?” – pyta Stroll i otrzymuje informację, że 5 sekund.

„Myślimy nad interami” – mówi inżynier na 7. okrążeniu. „Tak, to dobry moment” – odpowiada Stroll.

Pit-stop przebiega bezproblemowo, choć nie jest bardzo szybki. Wyjeżdżając dostaje informację, że będzie blisko Ricciardo na wyjeździe.

Lance jedzie pierwszy i wtedy ogłoszona zostaje wirtualna neutralizacja. Lance zapytany o stan opon, mówi: „Nadal dalekie od idealnych”. Otrzymuje też sporo poleceń zmiany ustawień i pyta o swoje tempo. Inżynier odpowiada, że Perez jedzie o 0,3 sekundy szybciej.

Na 18. okrążeniu Stroll dostaje sugestię zmiany ustawień, a sam pyta o przewagę nad Perezem: „10,4 sekundy” – odpowiada inżynier.

Stroll dostanie informację kilka okrążeń później, że jego czasy się pogarszają. „Jeżeli możesz…” – zaczyna inżynier, ale nie kończy zdania bo przerywa mu Lance: „Tak wiem, to ja”.

Już na 23 okrążeniu inżynier pyta kierowcę: „Jak daleko od suchych opon jesteśmy obecnie?” Lance odpowiada: „Bardzo daleko, jest jeszcze dużo stojącej wody”.

Lance dostaje kolejne polecenia zmiany ustawień, a jednocześnie bardzo skarży się na podsterowność. Coraz częściej narzeka również na opony. „Próbujemy dojechać do momentu zmiany na slicki” – odpowiada inżynier.

Stroll jest instruowany, gdzie ma odejmować, jak lepiej wchodzić w zakręty, gdzie może hamować później. Nadal jednak mocno narzeka na brak przyczepności i zniszczone opony.

Na 32. okrążeniu Stroll mówi, że na torze jest już sucha nitka, ale miejscami nadal jest bardzo ślisko. Dwa okrążenia później zgłasza jednak: „Musimy coś zrobić, jest bardzo źle”.



Zespół wzywa go do boksów, ale wówczas Kanadyjczyk zaczyna mieć wątpliwości:
– „Jesteście pewni?”
– „Założymy przejściowe”
– „Dlaczego to robimy?” – pyta Stroll.
– „W takim razie zostań”

Stroll przejeżdża jeszcze jedno kółko, ale zespół ponownie wspomina o zjeździe do boksów. „OK, to wasza decyzja” – mówi kierowca. „Kto jest za Sergio” – pyta i dostaje odpowiedź: „Hamilton i jest to jedyny kierowca, do którego traciłeś”.

Zjeżdżając do boksów i wyjeżdżając z nich, Stroll otrzymuje wiele informacji na temat ustawień. Gdy wróci na tor, już po 2 okrążeniach zacznie skarżyć się na graining. „Chłodź opony w wodzie” – odpowiada mu inżynier. Do końca wyścigu zostaje 19 kółek.

Inżynier poleca Strollowi inne wchodzenie w zakręty, ale kierowca się irytuje: „To nie chodzi o wchodzenie w zakręty. Chodzi o przyczepność. Nie mam jej zupełnie, nie mam z czym pracować” – odpowiada Stroll, tracąc kolejne pozycje.

Poza informacjami o dublowanych i tempie, nie ma żadnych innych komunikatów pomiędzy inżynierem i kierowcą.

– „Możesz cisnąć do końca, zostało 9 okrążeń” – mówi inżynier na 49. kółku.
– „Ale mam graining” – odpowiada kierowca.
– „Graining powinien zniknąć, zetrzeć się” – słyszy.

Dopiero gdy Stroll minie linię mety, zacznie wręcz krzyczeć: „To było niedorzeczne, co się cholera stało, absolutny brak tempa! „Perez został na oponach” – mówi inżynier. „Wiem, że my mieliśmy tak duże problemy w porównaniu z nim” – mówi kierowca. Na tym komunikacja się kończy.

Drugim blogowym stenogramem będzie jazda Sebastiana Vettela.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi