KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
okładka lauda

„Naznaczony”. Biografia Nikiego Laudy już dostępna!

Jeden z najwybitniejszych kierowców w historii Formuły 1, a po zakończeniu kariery – prężny biznesmen i współpracownik czołowych ekip. Niki Lauda to postać, obok której nie można przejść obojętnie. Jego losy poznać można dzięki obszernej biografii „Naznaczony” pióra Maurice’a Hamiltona, która ukazała się 12 listopada nakładem Wydawnictwa SQN. Nasz blog jest patronem medialnym tego wydawnictwa.

Niki Lauda kierowcą wyścigowym został wbrew woli ojca. Upór popłacał, bo wdarł się do światowej czołówki lotem błyskawicy, zapisując się w historii jako jeden z najlepszych zawodników, jakich widziała królowa motorsportu.

Trzykrotny mistrz świata, który po tytuły sięgał w barwach legendarnych zespołów: Ferrari i McLarena. Triumfator 25 Grand Prix, którego gigantyczne doświadczenie stajnie wykorzystywały jeszcze długo po zakończeniu przez niego wyścigowej kariery.

Niki Lauda stał się wzorem dla kolejnych pokoleń kierowców, między innymi Nico Rosberga, który nazywa go swoją inspiracją. Sukcesy odnosił nie tylko na torze, ale i w biznesie, choć historię jednego z jego najsłynniejszych interesów znaczy wypadek samolotu należących do niego linii lotniczych, w którym życie straciły 223 osoby.

Jego życie i kariera zostały opisane przez Hamiltona na aż 448 stronach. Cena okładkowa książki to 49,99 zł, jednak już teraz możecie zakupić ją w cenie 34,99 zł wraz z zakładką tutaj.

Miło mi poinformować, że kilka egzemplarzy tej książki będzie do wygrania w blogowych konkursach – pierwszy z nich w przyszłym tygodniu!

Fragment książki:

Środowisko wyścigowe było wstrząśnięte, media w ogóle się czegoś takiego nie spodziewały. Pisząc pospieszne wyrazy uznania dla tej spektakularnej kariery, dziennikarze starali się jednocześnie odgadnąć, dlaczego dwukrotny mistrz świata postanowił nagle wycofać się ze sportu. Zakończyć karierę to jedno, ale zrobić to w połowie weekendu wyścigowego? Była to rzecz bez precedensu, nawet jeśli wziąć pod uwagę skrajny pragmatyzm Laudy. On sam stwierdził:

Chodziło głównie o to, że wielu ludzi pieniądze motywują do podejmowania działań, których być może inaczej by nie podjęli. Czy ścigałem się dla pieniędzy? Mieć dwa miliony dolarów albo ich nie mieć to niemała różnica, zwłaszcza gdy myśli się o założeniu własnych linii lotniczych. Przed rozpoczęciem sezonu 1980 nie miałem żadnych problemów, wszystko wyglądało w porządku. Pozbyliśmy się dwunastocylindrowego silnika od Alfy i byłem przekonany, że Gordon zaprojektuje konkurencyjny samochód. No ale chyba zacząłem się zastanawiać, czy aby nie ścigam się już tylko dla pieniędzy.

Tamtego ranka, gdy wyjrzałem przez hotelowe okno, wszystko było szare, a mnie z jakiegoś powodu brakowało optymizmu. Nie czułem podekscytowania. Pomyślałem, że gdy zacznę treningi, to wrażenie wróci. Gdy wsiadłem do nowego samochodu, od razu poczułem swego rodzaju łaskotanie na plecach, efekt wibracji wytwarzanych przez silnik Coswortha – nie znosiłem ich (być może miało to związek z faktem, że ostatni raz kontakt z brytyjską jednostką V8 miał w 1972 roku w koszmarnym Marchu 721X).

Rozpocząłem trening, przejechałem kilka okrążeń, ale nie czułem nic. „Co ty tu w ogóle robisz?”, pomyślałem sobie. Wróciłem do garażu, po czym uznałem: „No dalej, wyjeżdżaj, płacą ci za to, żebyś jeździł, więc zrób kolejne pięć okrążeń”. Tym razem to wrażenie było gorsze. Jakbym dostał obuchem. Poczułem, że czas na coś innego. Poszedłem do Berniego i powiedziałem, że musimy porozmawiać.
(…) Każdy bywalec alei serwisowej F1 wiedział, że Niki nie będzie oglądał się za siebie. Przy podejmowaniu tej decyzji zastosował tę samą chłodną i rzeczową logikę jak wówczas, gdy wykorzystał polisę na życie jako zabezpieczenie do pozyskania środków niezbędnych, by mógł rozpocząć międzynarodową karierę w wyścigach. Dla niego to był kolejny prosty wybór, podobny do decyzji o powrocie na tor w 1976 roku, choć wyglądał wtedy jak żywy trup. Fani F1 i przedstawiciele tego środowiska byli początkowo wstrząśnięci, ale to uczucie stopniowo ustępowało miejsca żalowi. Ten sport stracił właśnie nie tylko znakomitego kierowcę, lecz także charakterystyczną osobowość, człowieka, który niczego nie owijał w bawełnę. Wiele osób z pewnością zastanawiało się, czy branża lotnicza jest gotowa na to, co ją czeka.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi