KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Punkt zwrotny? Najlepiej popracował kierowca



Niektórzy przestawali wierzyć w punkty Kubicy w tym sezonie, inni wiedzieli, że trzeba cierpliwości. Dziś się udało i to mimo wielkiej wpadki w boksach. Co mówił Robert po 1. wyścigu na Assen, ile stracił w boksach i jak przebiegała jego rywalizacja? Zapraszam do przeczytania i obejrzenia!

Wyniki

wyniki 1 wyścigu DTM assen 2020

Skrót rywalizacji



Przebieg wyścigu Kubicy

 

Po słabych kwalifikacjach, Kubica startował z 15. miejsca i ponownie zaliczył fatalne pierwsze metry, tracąc mnóstwo dystansu do rywali i spadając na ostatnie miejsce. Kubica zaliczył mocne buksowanie kół na mokrym miejscu startowym.

Pierwsze dwa okrążenia Kubicy były przeciętne, ale potem złapał tempo i dojechał rywali, walczących ze sobą. Po wyprzedzeniu obróconego przez Scherera Wittmana, karze dla kierowcy Audi i problemach Greena, Kubica jechał 13.

Podobnie jak już było nie raz w tym sezonie, gdy inni tracili tempo, Kubica utrzymywał swoje, odzyskując czas do rywali. Gdy zaczęły się pit-stopy, Kubica pozostawał na torze, będąc w pewnym momencie 3. Jego tempo słabło, ale nie wyglądało tragicznie. Wówczas pojawiły się krople deszczu. Ten lekki opad mógł kosztować Kubicę kilka sekund. Stint został przedłużony – w nadziei na opady – o 2 okrążenia. Kubica zjechał około 30 minuty wyścigu.

Niestety, pit-stop ORLEN Team ART jest fatalny, Kubica traci na nim 8 sekund, ale co najważniejsze, traci pozycję na torze.



Tempo Kubicy początkowo nie jest rewelacyjne, ale potem świeższe opony i świetne zarządzanie nimi daje o sobie znać i Polak jest w stanie doganiać rywali. Kubica większość swoich okrążeń z DRS-em oraz push-to-pass wykorzysał na pierwszym stincie, ale mimo to zaczął robić okrążenia po sekundę lub nawet dwie szybsze od rywali przed nim. Szybko zbliżał się do Glocka, Enga, Auera i Neweya.

Po dwóch okrążeniach jazdy w odległości mniejszej niż 0,3 sekundy za Engiem, Kubica wykonuje odważny manewr i wyprzedza kierowcę fabrycznego BMW. Za to wyprzedzanie Polak dostanie ostrzeżenie – było bowiem na limicie. Ale przecież o taką walkę mu chodziło w DTM – na to czekał przez prawie 9 lat, nie mogąc walczyć w ubiegłym roku w Williamsie. Ostatecznie ten ryzykowny manewr (którego za sprawą słabej realizacji transmisji nie zobaczyliśmy) da mu możliwość zdobycia punktów.

Cezary Gutowski na swoim profilu na Facebooku zacytował wypowiedź Kubicy, który skomentował walkę z Engiem: „Kierowcy Audi sobie pomagają i kierowcy BMW sobie pomagają, ale jeśli o mnie chodzi… wygląda to tak, jakbym jeździł innym samochodem. Z pewnością nie dostałem pomocy przy żadnym wyprzedzaniu. Szczególnie Philipp bardzo utrudniał mi zadanie przez dwa okrążenia, blokując wszędzie. Wszystkie inne samochody fabryczne sobie pomagają. To dodatkowa trudność, szczególnie w takim wyścigu, gdy starasz się odzyskać stracony czas. Straciłem za nim z 6-7 sekund. Zazwyczaj, gdybym jechał autem fabrycznym, to by mnie przepuścili, bo tak się robi. Powiem tak. Z pewnością ja ścigam się ze wszystkimi pozostałymi!”

Kubicy zostanie 5 okrążeń i tyle samo użyć DRS-u i push-to pass. Bardzo szybko odrabia 5-sekundową stratę do Auera. Obaj zbliżają się też do Neweya. Kierowca Audi WRT popełnia błąd i wyprzedzają go obaj kierowcy BMW. Na ostatnim kółku Kubica przeprowadza ten atak na Auerze i awansuje na 10. miejsce.



1 punkt za 10. miejsce to pierwszy w historii punkt polskiego kierowcy w serii DTM.

Wypowiedzi

 

Kubica skomentował punkt w swoim stylu.

Widać, że liczył na zdecydowanie więcej i źle mu było z tym, że tak rzadkie dobre zachowanie auta oraz świetną pracę za kółkiem, zniweczył pit-stop.

Mimo wszystko widać większy optymizm w wypowiedziach Kubicy, który jeszcze niedawno pytany kiedy zdobędzie punkty, mówił, że być może nie uda się to do końca sezonu. Dziś, cytowany przez Cezarego Gutowskiego mówi: „Jeśli rozwiążemy nasze problemy, to nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy walczyć o punkty. Jestem przekonany, że gdy tylko uda nam się uporać z charakterystyką naszego samochodu i zrozumieć, co się dzieje z naszym pakietem, będziemy wyżej.”

Pełne wypowiedzi Roberta znajdziecie w poście poniżej.

Analiza wyścigu

 

Kolejność startowa

kolejność startowa dtm assen

Best lapy



Robert uzyskał dziś 5. czas całego wyścigu, 0,741 za Schererem. Wszyscy jechali na tę samą strategię, dlatego jest to wynik godny docenienia.

best lapy assen 1

Wszystkie okrążenia

Porównajmy czasy Kubicy do wyników zwycięzcy wyścigu – Robina Frijnsa oraz Phillipa Enga, z którym Polak stoczył ciekawy pojedynek.

wszystkie okrążenia kubica eng frijns

Sektory

Wreszcie nie musimy szukać Roberta Kubicy na dole czasów sektorów. W pierwszym Polak miał 7. wynik, tracąc do najszybszego prawie 0,4 sekundy. W drugim miał 6. czas, tracąc ćwierć sekundy. W trzecim natomiast był to trzeci wynik, zaledwie 0,2 sekundy za Schererem.

blank

Najlepszy teoretyczny czas Kubicy był zatem 143 tysięczne lepszy od rzeczywistego najlepszego okrążenia i był to piąty wynik w stawce.

sektory assen 1

Prędkości

Nadal słabo było jeżeli chodzi o prędkości maksymalne. Tylko Glock miał niższą od Kubicy, a Polak tracił 6 km/h do najszybszego Ferdinanda Habsburga.



prędkości assen 1

Zmiany pozycji

zmiany pozycji assen 1

Pit-stopy

Oczywiście dzisiejszy pit-stop Kubicy był najgorszym w całej stawce. Do najszybszego Polak stracił 8,8 sekundy.

pit-stopy aasen

Klasyfikacja kierowców

Dzisiejszy wynik sprawia, że Kubica opuszcza ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej na rzecz Fabio Scherera, który pozostaje jedynym kierowcą bez zdobyczy punktowej w tym sezonie.

klasyfikacja kierowców dtm po assen

Klasyfikacja zespołów

W tej klasyfikacji wreszcie mamy ORLEN Team ART. Trzy ekipy Audi na czele.

klasyfikacja zespołów assen 1

Klasyfikacja producentów

BMW miało dziś najgorszy wynik punktowy w całym sezonie – zaledwie 15.

klasyfikacja producentów dtm po assen

Vlog po sobocie

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi