Potrzebowaliśmy takiej dawki „umiarkowanego optymizmu” po sobotniej rywalizacji na Nurburgring i w drugim wyścigu – a przede wszystkim w kwalifikacjach do niego – ją dostaliśmy. Zapraszam na analizę dzisiejszej rywalizacji Roberta Kubicy.
Wyniki
Skrót rywalizacji
Przebieg wyścigu
Po bardzo dobrych kwalifikacjach, Kubica ruszał do wyścigu z 9. miejsca. Tuż po starcie zszedł na wewnętrzną i tam atakował 8. miejsce, jednak ostatecznie został objechany po zewnętrznej i spadł na 10. miejsce.
Na pierwszym stincie tempo Kubicy było naprawdę dobrze i bardzo długo jechał w punktach. Kubica zjechał dopiero na 15. okrążeniu – jako jeden z ostatnich. Zjeżdżając, cały czas miał za sobą Wittmanna czy Glocka.
Pit-stop nie był dramatyczny, ale Kubica stracił do najlepszych ponad 3 sekundy, a biorąc pod uwagę nieco gorsze tempo pod koniec pierwszego stintu, oznaczało to spadek na 13. miejsce w klasyfikacji wyścigu.
Tempo na drugim stincie było gorsze, ale nadal znacznie lepsze niż choćby wczoraj. W granicach 0,5 sekundy lub mniej za Glockiem Robert jechał wiele okrążeń, a na ich walce korzystał Auer, który też miał słabe tempo, ale mógł jechać swój wyścig. Gdy Kubica ostatecznie uporał się z Glockiem, nie był już w stanie dogonić Auera. Do punktów zabrakło 3 sekund.
Wypowiedzi
Kubica po wyścigu zwracał przede wszystkim uwagę na stratę czasu na pit-stopie i późniejsze konsekwencje tego.
„straciliśmy 4 sekundy na pit stopie i pozycje. Potem utknąłem za Timo i przegrzewały się opony. Mimo tego postęp był duży” RK pic.twitter.com/CAfpNyLdv8
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) September 13, 2020
„Utknąłem na Timo Glockiem – na 3-4 okrążenia – a kiedy jedziesz za innym samochodem, bardziej przegrzewasz opony. Wszystkie inne BMW puszczają się nawzajem, ale gdy zbliżam się ja, to muszę ich pokonać. Także tam straciłem dużo czasu. Tak czy inaczej zrobiliśmy duży krok naprzód, bo wczoraj byliśmy daleko z tyłu, a dziś przynajmniej byliśmy w walce. Jak zawsze są rzeczy do poprawienia, ale przynajmniej mamy coś pozytywnego” – cytuje wypowiedź Kubicy na swoim profilu na Facebooku Cezary Gutowski.
Po kwalifikacjach Robert pytany przez ran.de o dalszą część sezonu powiedział: „Zobaczymy, czy będziemy w stanie powtórzyć to czucie w samochodzie, które miałem dziś w kolejnych wyścigach. Wówczas będziemy w stanie dobrze się prezentować choć różnica do innych samochodów fabrycznych jest spora. Kiedy samochód dobrze pracuje, tempo jest dobre, ale problem w tym, że feeling przez większość czasu jest naprawdę zły. Musimy zrozumieć, skąd to się bierze. Jeżeli to jest krok naprzód to na pewno dobry, ale zobaczymy, co będzie w wyścigu.”
„DTM to bardzo trudna seria zarówno jeżeli chodzi o kierowców jak i zespoły więc musimy pracować. DTM to sport zespołowy, my jesteśmy młodym zespołem i jest wiele rzeczy nad którymi musimy pracować. Tempo to nie wszystko, są jeszcze pit-stopy i wiele innych rzeczy, których jeszcze nie opanowaliśmy” – dodał Polak.
Dane
Kolejność startowa
Zmiany pozycji
Najlepsze okrążenia
Najszybsze okrążenie Kubicy i tak było najgorszym czasem dziś wykręconym – 1:51.645 to strata ponad 0,3 sekundy do przedostatniego Habsburga, nie mniej wczoraj było to 0,6 do przedostatniego i 2,3 sekundy do lidera.
Wszystkie czasy Kubicy
Dziś porównuję je z wynikami na poszczególnych okrążeniach Timo Glocka.
Sektory
Robert dziś był najwolniejszy w 1. i 3. sektorze, ale w drugim wolniejsi od niego byli Glock i Habsburg. Teoretyczny najlepszy czas Kubicy, złożony z czasów trzech sektorów jest gorszy od najlepszego wyniku o 80 tysięcznych.
Prędkości
Kubica dziś był… jednym z najszybszych. Oczywiście w dużej mierze wiązało się to z wykorzystaniem DRS-u i push-to-pass, nie mniej warto to odnotować.
Pit-stopy
Dwóch kierowców zaliczyło dziś gorsze postoje od Roberta Kubicy – Marco Wittmann i Harrison Newey. Kubica stracił do najszybszych mechaników Philippa Enga ponad 3,5 sekundy.
Klasyfikacja generalna
Kubica nadal 15, a Scherer jedynym bez punktów. Na czele robi się coraz ciekawiej.
Klasyfikacja zespołów
Na czele nadal oczywiście 3 ekipy Audi.
Klasyfikacja producentów
Dziś BMW powtórzyło swój najgorszy wynik w sezonie, zdobywając zaledwie 15 punktów.
Ode mnie
Zapraszam na głosowe podsumowanie tego wyścigu.