KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kwalifikacje pomogły w lepszym wyniku. Ale co z tempem? [Aktualizacja]



Potrzebowaliśmy takiej dawki „umiarkowanego optymizmu” po sobotniej rywalizacji na Nurburgring i w drugim wyścigu – a przede wszystkim w kwalifikacjach do niego – ją dostaliśmy. Zapraszam na analizę dzisiejszej rywalizacji Roberta Kubicy.

Wyniki

WYniki dtm nurgurgring 2

Skrót rywalizacji



Przebieg wyścigu

 

Po bardzo dobrych kwalifikacjach, Kubica ruszał do wyścigu z 9. miejsca. Tuż po starcie zszedł na wewnętrzną i tam atakował 8. miejsce, jednak ostatecznie został objechany po zewnętrznej i spadł na 10. miejsce.

Na pierwszym stincie tempo Kubicy było naprawdę dobrze i bardzo długo jechał w punktach. Kubica zjechał dopiero na 15. okrążeniu – jako jeden z ostatnich. Zjeżdżając, cały czas miał za sobą Wittmanna czy Glocka.

Pit-stop nie był dramatyczny, ale Kubica stracił do najlepszych ponad 3 sekundy, a biorąc pod uwagę nieco gorsze tempo pod koniec pierwszego stintu, oznaczało to spadek na 13. miejsce w klasyfikacji wyścigu.

Tempo na drugim stincie było gorsze, ale nadal znacznie lepsze niż choćby wczoraj. W granicach 0,5 sekundy lub mniej za Glockiem Robert jechał wiele okrążeń, a na ich walce korzystał Auer, który też miał słabe tempo, ale mógł jechać swój wyścig. Gdy Kubica ostatecznie uporał się z Glockiem, nie był już w stanie dogonić Auera. Do punktów zabrakło 3 sekund.



Wypowiedzi

 

Kubica po wyścigu zwracał przede wszystkim uwagę na stratę czasu na pit-stopie i późniejsze konsekwencje tego.

„Utknąłem na Timo Glockiem – na 3-4 okrążenia – a kiedy jedziesz za innym samochodem, bardziej przegrzewasz opony. Wszystkie inne BMW puszczają się nawzajem, ale gdy zbliżam się ja, to muszę ich pokonać. Także tam straciłem dużo czasu. Tak czy inaczej zrobiliśmy duży krok naprzód, bo wczoraj byliśmy daleko z tyłu, a dziś przynajmniej byliśmy w walce. Jak zawsze są rzeczy do poprawienia, ale przynajmniej mamy coś pozytywnego” – cytuje wypowiedź Kubicy na swoim profilu na Facebooku Cezary Gutowski.

Po kwalifikacjach Robert pytany przez ran.de o dalszą część sezonu powiedział: „Zobaczymy, czy będziemy w stanie powtórzyć to czucie w samochodzie, które miałem dziś w kolejnych wyścigach. Wówczas będziemy w stanie dobrze się prezentować choć różnica do innych samochodów fabrycznych jest spora. Kiedy samochód dobrze pracuje, tempo jest dobre, ale problem w tym, że feeling przez większość czasu jest naprawdę zły. Musimy zrozumieć, skąd to się bierze. Jeżeli to jest krok naprzód to na pewno dobry, ale zobaczymy, co będzie w wyścigu.”

„DTM to bardzo trudna seria zarówno jeżeli chodzi o kierowców jak i zespoły więc musimy pracować. DTM to sport zespołowy, my jesteśmy młodym zespołem i jest wiele rzeczy nad którymi musimy pracować. Tempo to nie wszystko, są jeszcze pit-stopy i wiele innych rzeczy, których jeszcze nie opanowaliśmy” – dodał Polak.

Dane

 

Kolejność startowa

kolejność startowa nurburg 2

Zmiany pozycji

zmiany pozycji nurburg 2

Najlepsze okrążenia



Najszybsze okrążenie Kubicy i tak było najgorszym czasem dziś wykręconym – 1:51.645 to strata ponad 0,3 sekundy do przedostatniego Habsburga, nie mniej wczoraj było to 0,6 do przedostatniego i 2,3 sekundy do lidera.

nurburg 2 best lapy

Wszystkie czasy Kubicy

Dziś porównuję je z wynikami na poszczególnych okrążeniach Timo Glocka.

wszystkie czasy Kubica Glock

Sektory

Robert dziś był najwolniejszy w 1. i 3. sektorze, ale w drugim wolniejsi od niego byli Glock i Habsburg. Teoretyczny najlepszy czas Kubicy, złożony z czasów trzech sektorów jest gorszy od najlepszego wyniku o 80 tysięcznych.

sektory nurburg 2

Prędkości

Kubica dziś był… jednym z najszybszych. Oczywiście w dużej mierze wiązało się to z wykorzystaniem DRS-u i push-to-pass, nie mniej warto to odnotować.

predkosci nurburgring 2

Pit-stopy

Dwóch kierowców zaliczyło dziś gorsze postoje od Roberta Kubicy – Marco Wittmann i Harrison Newey. Kubica stracił do najszybszych mechaników Philippa Enga ponad 3,5 sekundy.

pits-stopy nurburg 2

Klasyfikacja generalna

blank

Kubica nadal 15, a Scherer jedynym bez punktów. Na czele robi się coraz ciekawiej.

generalna po nurburg 2

Klasyfikacja zespołów

Na czele nadal oczywiście 3 ekipy Audi.

zespołu po nurburg 2

Klasyfikacja producentów

Dziś BMW powtórzyło swój najgorszy wynik w sezonie, zdobywając zaledwie 15 punktów.

producenci nurburg

Ode mnie

 

Zapraszam na głosowe podsumowanie tego wyścigu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi