Niezwykle intensywny był wyścig Carlosa Sainza, który w pewnym momencie przeszedł od radości z drugiego miejsca do niezadowolenia z takiego wyniki. Zobaczcie, jak przebiegała jego komunikacja radiowa z inżynierem.
Przed startem Sainz dostaje informację o oponach, na których startują jego rywale. „Zwracajcie uwagę na tempo Kvyata na twardych” – odpowiada na ten komunikat.
„Nie możemy znaleźć nic podejrzanego w danych, wszystko wygląda dobrze” – odzywa się głos w słuchawce Sainza. Być może na okrążeniu dojazdowym na pola startowe Hiszpan zauważył coś niepokojącego.
Inżynier Carlosa, Tom Stallard, przypomina mu wszystkie procedury przedstartowe oraz odlicza sekundy do startu.
Sainz startuje nieźle i błyskawicznie wyprzedza Bottasa. Wygodnie urządzą się za plecami Lewisa Hamiltona, do którego z każdym okrążeniem traci coraz więcej.
Na 3. okrążeniu ma podawana kolejność, a dwa okrążenia później kierowcy jest przypominane, że nadal chcą realizować Plan A. Carlos zalicza uślizgi w zakręcie Lesmo 1 i inżynier zwraca mu na to uwagę. Chwilę później kierowca dostaje informację, że że przednia lewa była na limicie blokowania w 1. zakręcie.
„Masz dobre tempo, dobrze zarządzasz oponami” – mówi Tom Stallard. Na 9. okrążeniu Sainz jest pytany o ustawienia przedniego skrzydła. „Jest OK. Na początku było podsterownie, ale teraz jest dobrze. Czy priorytetem nadal jest plan A?” – odpowiada i pyta kierowca. Dostaje potwierdzenie i pochwałę za dobre tempo.
„Różnica do Lando to teraz 4,2 sekundy, czy możesz zrobić 5 okrążeń więcej niż zakłądaliśmy?” – pyta kilka okrążeń później inżynier. „Nie wiem, zaczynam już trochę tracić tempo” – odpowiada Sainz.
„Twoje tempo jest dobre w porównaniu do rywali” – mówi inżynier po kilku minutach. „Tracę coś, w któryś zakrętach?” – dopytuje Sainz. „Wszystko wygląda dobrze – 14. Przewaga nad Lando 4,2 tempo wygląda dobrze” – mówi inżynier.
Niedługo później Sainz mówi: „W tym momencie mogę pojechać target +2”. Gdy zaczynają się zjazdy do boksów, Sainz dostaje o tym informację. „OK, informujcie mnie o najważniejszych kierowcach, jaką mam przewagę”. Sainzowi jest podawane tempo rywali. „Perez pojechał 1:25.5. Gdybyś mógł robić podobne czasy, będzie odpowiednio” – mówi inżynier.
Chwilę później Sainz jest informowany o żółtej fladze po awarii Magnussena. „Widziałem trochę oleju na torze. Niedużo, ale był” – odpowiada kierowca.
„Carlos, okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte” – mówi inżynier. Po chwili Sainz słyszy: „Safety car, zostań pozytywny na delcie, blisko zera”.
„Carlos, pit-lane jest teraz zamknięta, nie możemy zjechać” – mówi inżynier, gdy Sainz dojeżdża do Parabocili na następnym kółku. „Jeżeli jest zamknięta to powinna być dla wszystkich, nie mogą mi teraz tego zrobić” – mówi kierowca McLarena. „Chcemy zjechać, ale nie możemy” – odpowiada inżynier.
„OK jadę dalej” – odpowiada Sainz, ale po chwili pyta: „Czy jesteście pewni, że jest zamknięta? Hamilton zjechał.” „Tak, zostanie to dobra decyzja. Hamilton zjechał, ale nie powinien” – odpowiada inżynier, dodająć: „Wszystkie samochody poza Hamiltonem zostały. Scenario 3 i recharge off”.
„Co się teraz stanie zatem? Samochód bezpieczeństwa musi przyspieszyć.” „Carlos, spodziewamy się tłoku w alei serwisowej, wiele osób powinno zjechać. Jak tylko aleja serwisowa się otworzy, powinniśmy zjechać”.
„OK, ale musicie mi powiedzieć, bo ja nie mam pojęcia czy aleja jest otwarta czy nie” – mówi kierowca. „Dobrze, póki co jest zamknięta” – mówi inżynier.
Po kolejnym kółku, i prośbie Hiszpana aby zespół „mówił do niego”, Tom Stallard mówi: „Pit-lane jest otwarta, zjeżdżamy na tym okrążeniu, Scenario 8”.
Pit-stop przebiega bezproblemowo. Wyjeżdżając Sainz słyszy: „Włącz mapę 2, ostre ściganie do drugiej ligi samochodu bezpieczeństwa”. Gdy Hiszpan ustawi się w stawce, inżynier mówi: „Samochód zjedzie na tym okrążeniu. Za tobą jest Lando, potem Latifi i Leclerc”.
Inżynier daje Sainzowi polecenie ustawień podczas wznowienia i wymienia, kto jedzie przed kierowcą McLarena. „Walczymy z nimi do końca?” – pyta kierowca, dostając potwierdzenie. „Nadal jesteśmy w grze, nadal jesteśmy w grze” – mówi inżynier. „Farciarze” – odpowiada Sainz.
Bardzo szybko po wznowieniu upora się z bolidem Williamsa. Goni kolejnych zawodników, a inżynier daje mu zgodę na użycie przycisku overtake. Przejeżdżajac przez Parabolicę, Sainz zgłasza: „Duży wypadek”. Chodzi mu oczywiście o Leclerca. Chwilę później zostaje wprowadzony samochód bezpieczeństwa. Sainz dostaje informacje o ustawieniach, na jakich ma jechać.
„Stroll musi jeszcze zjechać więc bądź blisko zera na delcie pod koniec okrążenia” – dodaje Stallard.
„Według mnie możemy mieć dwa samochody na podium chłopaki. Naciskajmy tę stawkę i powalczmy o to do końca wyścigu” – mówi Sainz. „Taki jest plan” – odpowiada inżynier.
Gdy pada informacja o czerwonej fladze, Sainz nie jest zadowolony. „F*ck, f*ck, f*ck. Fartowni dranie!”. Inżynier mówi: „Carlos, Stroll jeszcze nie zjeżdżał więc on będzie zagrożeniem, wszyscy inni już zmieniali”. „Tak, ale wszyscy będą mieli nowe opony” – odpowiada kierowca.
„Proszę, pozwólcie nam się ścigać” – dodaje Sainz. Stallard przedstawia mu wszystkie procedury w boksach, a Sainz pyta, czy ma wysiadać z auta czy nie. „Jak chcesz, możesz wysiąść, dostaniemy 10 minut wcześniej informację” – mówi inżynier. Sainz wysiada.
Po powrocie do bolidu, Sainz dostaje informację o tym, na jakich oponach startują jego rywale. Przypominane mu jest, że nie będzie komunikacji radiowej z boksami podczas okrążenia rozgrzewkowego.
„OK, więc startuję z 6. miejsca, z prawej strony?” – upewnia się kierowca.
„Nadal możesz to zrobić chłopie, bądź skupionym i spokojnym” – mówi inżynier tuż przed ruszeniem z boksów.
„Opony są zamarznięte chłopaki, 67 stopni” – mówi tuż po wyjeździe z boksów kierowca.
Po wznowieniu Carlos dostaje informacje o zmianach ustawień i rywalach przed nim. Jest też chwalony za zyskanie miejsc. Hiszpan stoczył ciekawy pojedynek ze Strollem i wyprzedził Kanadyjczyka po 1 okrążeniu.
Sainz dostaje potem informacje o zjazdach na kary Giovinazziego i Hamiltona. „Czy Gasly i Raikkonen są na softach?” – pyta kierowca po wyprzedzeniu Strolla. „Nie, tylko Raikkonen, Gasly ma pośrednie opony” – odpowiada inżynier.
„Carlos, możesz być cierpliwy z Raikkonenem” – mówi Stallard. Hiszpan odpowiada jednak: „Boję się o Gaslyiego”. „Przyjdzie na to czas” – mówi inżynier. Zespół uspokaja go: „Nadal będzie 20 okrążeń…” Sainz przerywa „okey, okey, okey”.
Gdy Sainz wyprzedza Kimiego, jest chwalony za ten manewr. Dostaje polecenie zmiany ustawień i pyta, jaką ma stratę do Pierre Gasly. „4,3 sekundy” – odpowiada inżynier. „Ostrożnie z gazem, chcemy mieć opony na końcówkę” – dodaje. „Ma dobre tempo, będzie trudno, ale spróbuję” – mówi Sainz. Dopytywał co jakiś czas o tempo Gaslyiego.
Carlosowi przedstawiane są propozycje różnych zmian ustawień – również wchodzenia w poszczególne zakręty. Dość regularnie ma też podawane tempo do Sainza i jadącego za nim Strolla.
„Zostało 11 okrążeń Carlos, tracisz teraz 2,6 sekundy. To co robisz jest właściwe” – mówi inżynier, choć po chwili dodaje, że w pierwszym zakręcie zawodnik hamuje za mocno.
„Łapę sporo brudnego powietrza teraz” – zgłasza po kilku okrążeniach Sainz. „Tracisz 2,2 sekundy, teraz 1,9. Zostało 7 okrążeń” – odpowiada inżynier. Sainz prosi go o podawanie różnicy do Gaslyiego na każdym kółku. Stallard tak też czyni.
„Rozważ soc 4 by złapać się w DRS” – mówi Stallard. Sainz odpowiada jednak: „za dużo brudnego powietrza f*ck sake”. „Utrzymuj skupienie Carlos, zostały 4 okrążenia. Jesteś sekundę za nim, bez błędów, musisz być bardzo dokładny” – mówi inżynier. „Chcę tego zwycięstwa” – mówi inżynier.
„Zostanie 1 okrążenie po tym, scenario 7 jest dostępne” – mówi inżynier.
„Co za wyścig Carlos, co za wynik! Wiem, że chciałeś wygrać, ale jesteś na 2. miejscu. Fantastyczna praca przez cały weekend. Włącz scenario 1. Jestem wielkim fanem twojej pracy” – mówi inżynier tuż za metą. Sainz przyjechał chwilę za Gaslym.
„To było tak blisko. 1 okrążenie, tylko 1. Dzięki chłopaki, zrobiliśmy co mogliśmy. Niesamowity weekend” – odpowiada Sainz.
Końcówki komunikatów Sainza wysłuchacie poniżej.