Drugi sezon ligi Mazdy i pierwszy sezon ligi F3 dobiegają końca. Dziś prekwalifikacje do ostatnich rund, które są również dobrą okazją dla nowych graczy by spróbować swoich sił przed kolejnymi sezonami.
Mazdy
Przypominam kalendarz Ligi Mazdy:
Runda | Data | Tor | Finały B i poniżej | Finał A |
---|---|---|---|---|
1 | 29 września | Okayama International Circuit - Full Course | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
2 | 13 października | Summit Point Raceway - Summit Point Raceway | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
3 | 27 października | Charlotte Motor Speedway - Roval | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
4 | 10 listopada | Okayama Short | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
5 | 24 listopada | Oulton Park Fosters | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
6 | 8 grudnia | WeatherTech Raceway at Laguna Seca - Full Course | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
7 | 22 grudnia | Tsukuba Circuit - 2000 Full | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
Ponownie pod uwagę będzie branych 5 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.
Wyścigi będą dostępne dla licencji Rookie, D i C. W poniedziałki będą odbywać się prekwalifikacje. Ich terminy godzinowe będą tak ułożone, by można było wziąć udział w obu ligach na iRacing. Dołączyć można będzie do tylko jednego, dowolnego treningu, w którym można będzie przejechać maksymalnie 20 okrążeń (20 incydentów). Czasy z tych sesji posłużą przyporządkowaniu do poszczególnych finałów. Przed każdą rundą będę informował, ile osób będzie jeździć w finałach.
W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.
Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.
Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.
Prekwalifikacje (poniedziałek godz. 20,21 i 22)
Do prekwalifikacji może przystąpić KAŻDY. W poniedziałek w lobby zostaną stworzone 3 sesje trwające godzinę, składającej się z 55 minut kwalifikacji i 5 minut wyścigu. Jedna o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).
Jeździć będziemy oczywiście na torze, na którym rozgrywany jest obecnie Mazda Cup, a zatem Weather Tech Laguna Seca. Warunki pogodowe takie, jak w Mazda Cup – Starting Track State 50% (leave marbles on), godzina 7:45. Fixed Setup – basic.
Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.
Prekwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowego wyścigu. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji, jednak maksymalnie będzie to 25 osób na wyścig. Jeżeli np. przystąpi 60 osób, to podzielimy się na 3 grupy po 20 osób. Wówczas osoba, która miała w kwalifikacjach 41. czas (zakładając brak kar) będzie jechała w finale C, a zatem wiadomo już, że zajmie w całej rundzie miejsce od 41. do 60.
Liczba Finałów w zależności od liczby osób, które przystąpią do kwalifikacji:
0-28 – 1 Finał
29-56 – 2 Finały
57 – 83 – 3 Finały
84 – 112 – 4 Finały
113 – powyżej – 5 Finałów
Ważna przy tej formie kwalifikacji będzie strategia. Warto monitorować sytuację na torze, sprawdzać orientacyjnie ile osób jeździ i starać się zrobić dla siebie miejsce. Jeżeli już po pierwszych kółkach będziecie zadowoleni ze swojego czasu, możecie nie robić kolejnych i po prostu opuścić sesję.
Hasło do prekwalifikacji to: kwale7mazda
Przypominam, że do rundy mogą przystąpić tylko osoby z licencjami Rookie, D i C.
Dublowanie
Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.
Warunki
Warunki pogodowe takie, jak w Mazda Cup – Starting Track State 50% (leave marbles on), godzina 7:45. Dziś będzie nielimitowana liczba fast repairs. Obowiązuje Fixed Setup – basic.
F3
Liga bolidami F3 odbywa się na podobnych zasadach jak liga Mazdami. Kalendarz został tak dopasowany, aby jak najbardziej pokrywał się z wyścigami F3 w iRacing oraz aby ci, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na nowe tory, nie musieli tego robić. Wystarczy im zakup bolidu F3 za $12.
Runda | Data | Tor | Finały B i poniżej | Finał A |
---|---|---|---|---|
1 | 22 września | Okayama Full Course - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
2 | 6 października | Oulton Park - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
3 | 20 października | Monza - GP | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
4 | 3 listopada | Charlotte Roval - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
5 | 17 listopada | Summit Point - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
6 | 1 grudnia | Interlagos - 7 dni po oficjalnej lidze iRacing | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
7 | 15 grudnia | Spa - 7 dni po oficjalnej lidze iRacing | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
Pod uwagę będzie branych 5 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.
Wyścigi będą dostępne dla wszystkich licencji bez ograniczenia iRating.
W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.
Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.
Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.
Prekwalifikacje (poniedziałek godz. 20,21 i 22)
Do kwalifikacji może przystąpić KAŻDY. W poniedziałek w lobby zostaną stworzone 3 sesje, trwające godzinę – 55 kwalifikacji i 5 minut wyścigu. Jedna o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).
Jeździć będziemy na torze Interlagos
Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.
Hasło do prekwalifikacji to: kwale7f3
Kwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do środowych wyścigów. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji. Maksimum będzie to 25 osób w finale.
Dublowanie
Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.
Warunki
Warunki pogodowe standardowe, pora dnia – Afternoon, godz. 15:10. Starting Track State 50%. Dziś będzie nielimitowana liczba fast repairs. W środę się to zmieni. Obowiązuje Fixed Setup – formula_sprint_fixed.
Nagrody
Miło mi poinformować, że sponsorami nagród w blogowej lidze iRacing będzie producent wyścigowych skarpet nie do pary Formula Racing – Many Morings – sponsora tej i naszych przyszłych lig iRacing. Więcej o nich przeczytacie tutaj.
Sponsorem nagród będą również zakłady bukmacherskie Fortuna.
Najlepsi będą mogli także zgarnąć blogowe gadżety.
Jak zacząć?
Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.
Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.