Jak wyglądają najważniejsze dane wyścigowe Grand Prix 70-lecia? Kto zrobił najwięcej pit-stopów, a kto był nadspodziewanie szybki w sektorach?
Wyniki wyścigu
Nie mieliśmy po nim żadnych kar, a zatem klasyfikacja z mety się nie zmieniła.
Best lapy
Po najszybsze okrążenie wyścigu sięgnął tym razem Lewis Hamilton tuż po swoim pit-stopie. Był aż sekundę szybszy od Maxa Verstappena. Trzeci czas miał Alex Albon. Choć oczywiście wiele zależało od mieszanki i czasu zjazdu, to warto zauważyć, że spośród tych, którzy dojechali do mety, dwa najgorsze czasy miały bolidy Alfy.
Sektory
Dość zaskakujący może być fakt, że trzeci czas pierwszego sektora miał Sebastian Vettel. W pozostałych nie szło mu już tak dobrze, podobnie jak piątemu w tej sekcji Carlosowi Sainzowi. Zaskakujące mogą być też czasy Nicholasa Latifi w 2. i 3. sektorze, choć trzeba pamiętać, że ten kierowca zjechał po nowe opony tuż przed końcem wyścigu.
Prędkości
Najwyższą osiągnął wczoraj Alex Albon i była ona o aż 32,4 km/h wyższa od prędkości Estebana Ocona. Jest to o tyle dziwne, że dotychczas Renault osiągało dość wysokie prędkości maksymalne. Oczywiście slip stream i DRS robią swoje.
Timing zjazdów
41 – tyle pit-stopów wykonali kierowcy podczas tego wyścigu. Dawno nie widzieliśmy aż tylu postojów. Oto momenty, w których zawodnicy zjeżdżali na zmianę opon. Co ciekawe, najmniej na zjazdach do boksów tracił Antonio Giovinazzi.
Pit-stopy
Znów najszybszy był Red Bull, tyle że tym razem z Alexem Albonem. Oba postoje Maxa Verstappena były przeciętne jak na nich – wykonane w ponad 3 sekundy. Mocna była ponownie obsługa mechaników Alfy.
Strategie
Miło widzieć wreszcie taką różnorodność strategii, choć tylko jeden kierowca zdecydował się na używanie miękkich opon. 12 kierowców, spośród tych, którzy dojechali do mety, mieli strategię na 2 pit-stopy. Na jeden postój jechało 3 kierowców, a 4 zdecydowało się na aż trzy postoje.
Opony
25-okrążeniowy stint Kimiego Raikkonena na pośredniej oponie robi wrażenie. Najlepszy czas na tej mieszance miał Nicholas Latifi. Wynik Nico Hulkenberga na miękkiej oponie raczej nie robi wrażenia.
Performance
Tradycyjnie zaglądamy jeszcze do wykresów Performance.