KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

large-2020 Styrian Grand Prix - Saturday-2(2)

Wypowiedzi zespołów po kwalifikacjach do Grand Prix Styrii



Mercedes

 

Lewis Hamilton
„Jestem wdzięczny, temu co osiągnęliśmy w kwalifikacjach – kocham takie dni. Pogoda była niezwykle trudna i wymagająca dla nas wszystkich. Przez większość czasu nie widzisz gdzie jedziesz. Na przedostatnim okrążeniu miałem moment utraty przyczepności, dlatego miałem serce w ustach, ale poprawiłem się na ostatnim kółku, które było niezłe i czyste. Po wczorajszym, zespół wykonał dobrą robotę rozwiązując pewne problemy i dzisiaj czułem się pewnie. Pole position to miejsce, skąd chce rozpocząć wyścig i cieszę się, że była to bezproblemowa sesja. Nie popełniłem żadnego błędu. To zawsze jest pozytywne i teraz skupiam się na jutrzejszym wyścigu”.

Valtteri Bottas
„Nie było dziś łatwo i nie chciałem być nigdzie indziej, tylko na P1. Oczywiście trudne warunki zawszę mogą przynieść różne wyzwania. Nie sądzę, że udało mi się osiągnąć wystarczającą temperaturę w oponach, a mój prawy przedni hamulec był oszklony podczas kwalifikacji, więc temperatura pomiędzy osiami była różna. Oznaczało to, że nie mogłem zmaksymalizować potencjału podczas hamowania, co jest bardzo ważne na mokrej nawierzchni. To była trudna sesja i jestem nieco rozczarowany P4. Jestem w drugim rzędzie, więc ciągle jest to pozycja do ataku i jutro jest nowy dzień. Wiemy, jaki mamy mocny samochód w wyścigu, więc nie mogę się doczekać”.

Toto Wolff
„Co to za sesja kwalifikacyjna. To było absolutnie wspaniałe okrążenie Lewisa i niesamowita wydajność w bardzo trudnych warunkach. Nie pamiętam, aby ktoś miał odstęp 1,2 sekundy w kwalifikacjach od drugiego miejsca. Dla Valtteriego sesja była też całkiem udana, ale on walczył o pierwsze miejsce. Ale finalnie, nie udało mu się tego osiągnąć, więc musimy przeanalizować to, bo z pewnością nie była to wina braku tempa. Wielkie gratulację dla naszych juniorów Estebana i George za doskonałe wyniki w kwalifikacjach, dowodząc, że mokre sesje są miejscem, w których kierowcy wychodzą na pierwszy plan”.



Red Bull

 

Max Verstappen
„Kwalifikację były trudne w tych warunkach, ale generalnie jestem bardzo zadowolony z drugiego miejsca na starcie. Q1 i Q2 były w porządku i czułem się komfortowo, ale w Q3 bardziej padało, a przy dodatkowej stojącej wodzie na torze musieliśmy powalczyć trochę więcej. Nie byłem zadowolony z balansu auta oraz dużą nadsterownością. Moje ostatnie okrążenie mogło być trochę lepsze. Zobaczymy jutro na suchej nawierzchni, będzie inny dzień i mam nadzieję, że będziemy wystarczająco szybcy, aby walczyć o zwycięstwo. Start z pierwszego rzędu daję nam dobrą pozycję do zebrania punktów i mamy nadzieję, że powalczymy z Mercedesem”.

Alex Albon
„Z mojej strony powinno to wyglądać zdecydowanie lepiej. To był mój błąd, wypadłem podczas mojego ostatniego okrążenia. Myślę, że mogliśmy mieć P3. Byłem trochę bardziej zadowolony z balansu auta w poprzedni weekend, więc mamy trochę pracy do wykonania wieczorem. Skupiamy się na jutrze, nasze tempo jest mocne, co mogliśmy zobaczyć w poprzedni tydzień, więc zobaczymy jak to wyjdzie”.

Christian Horner
„Kwalifikację w tych warunkach pogodowych są bardzo trudne, ale Max wykonał dobra robotę. Stracił dużo czasu na ostatnim okrążeniu, gdy natknął się na Seba, który zjeżdżał do boksów, w przeciwnym razie zyskałby trochę czasu, ale nie sądzę, że by pokonał Lewisa. Tak więc, Max startuje z P2 jutro, a Alex z P6. Zespół wykonał dzisiaj dobrą robotę, współpracując z kierowcami, aby im pomóc, ponieważ w tych warunkach pogodowych nie widzą, co się wokół nich dzieje. Jutro wyścig sprowadzi się do strategii i tempa, więc miejmy nadzieję, że uda nam się przekonwertować te pozycje na dobre wyniki. Mam nadzieję, że deszcz zniknie i zobaczymy, jak powraca słońce w Austrii ”.

McLaren

 

Carlos Sainz
„Jestem bardzo zadowolony z P3, szczególnie w tych warunkach ! Zawsze lubiłem wyzywania związane z jazdą na mokrej nawierzchni i osiągnięcie takiego wyniku jest czymś wspaniałym. Pod koniec Q3 tor stawał się coraz trudniejszy i nie było łatwo ocenić, gdzie można podjąć większe ryzyko. Zdecydowanie najbardziej ekscytującego i stresujące kwalifikację w jakich uczestniczyłem. Startując z P3 jesteśmy w świetnej pozycji do walki o punkty. Wyścig będzie jutro, ale wszystko może się szybko zmienić. Przygotujemy dziś wszystko wieczorem i pojedziemy po nie (punkty) jutro !”.

Lando Norris
„Kwalifikację były, ale myślę, że było dobrze szczerze mówiąc. Samochód był niezły i miałem dużą pewność naciskając, specjalnie w Q1 i Q2. W Q3 mieliśmy trochę pecha. Carlos oczywiście wykonał świetną robotę i powinienem się bardziej postarać. Miło było pojeździć na mokrej nawierzchni. Nadal mam dobrą pozycję na jutro i nie mogę się doczekać”.

Renault

 

Daniel Ricciardo
„Cieszę się, że mamy kwalifikację za sobą, w szczególności , że weszliśmy do Q3 po wczorajszym pechowym dniu. Świetnie, że zespół ma oba samochody w pierwszej dziesiątce. Wygląda na to, że zdobędę pozycję dzięki karze dla Lando, więc nie jest źle. Ponownie chciałbym podziękować moim mechanikom za naprawę samochodu w nocy i przygotowanie go do kwalifikacji. Jutro będzie fajnie. Pogoda wygląda na odwrotną niż dziś, więc zobaczymy, co się stanie”.



Esteban Ocon
„Zdecydowanie wspaniale jest być w Q3, a jeszcze lepiej być w pierwszej piątce! Samochód spisał się świetnie i od razu poczułem się pewnie w bardzo trudnych warunkach. Kiedy pada deszcz, czuję się komfortowo, więc bardzo się cieszę, że mogę ustawić samochód w tej pozycji. Wszystko poszło dobrze, ale zawsze jest kilka drobnych rzeczy, które możemy poprawić. Mamy dobry samochód na wyścig, czuje się dobrze i liczę na więcej”.

AlphaTauri

 

Pierre Gasly
“Bardzo się cieszę, że pierwszy raz udało mi się osiągnąć Q3 w tym roku, pierwsze Q3 w drugim wyścigu w tym sezonie ! Miałem wiele radości z prowadzenia samochodu w tych warunkach. To było trudne, ale też bardzo przyjemne i myślę, że naprawdę zmaksymalizowaliśmy nasze szanse. Szkoda żółtej flagi na ostatnim okrążeniu, ponieważ myślę, że jechałem dwie lub trzy dziesiąte szybciej, więc prawdopodobnie na stole mogło być P5. Jutro będziemy mieć zupełnie inne warunki, ale będziemy gotowi do walki i zdobycia kolejnych punktów”.

Danil Kvyat
„Nie było tak dobrze, jak myślałem, że może być. Po Q1 wszystko wydawało się w porządku, ale w Q2 nie mogłem się poprawić, dużo się ślizgałem. To była pierwsza mokra sesja od jakiegoś czasu i myślę, że jechałem dobrze, ale to nie wystarczyło. Nie jestem zadowolony z wyniku, ale dałem z siebie wszystko. Co do jutra, nie wiem, czego się spodziewać, potrzebuję czystego wyścigu i mam nadzieję, że zdobędę punkty. Jeśli będę miał jakąś okazję na zdobycie punktów, zrobię co w mojej mocy, aby ją wykorzystać ”.

Ferrari

 

Sebastian Vettel
„Cieszyłem się, że kwalifikację nie zostały przełożone na jutro, mimo, że liczyliśmy na więcej. Myślę, że spróbowaliśmy wszystkiego co mogliśmy, ale niestety zbyt długo trwało dogrzewanie opon, w szczególności przednich do odpowiedniej temperatury. Czułem, że przednie opony się blokowały i miałem problemy z przyczepnością. Podczas ostatniego okrążenia w Q3 próbowałem zaryzykować wszystko, ale straciłem samochód na 8 zakręcie i nie udało mi się poprawić. To była dobra lekcja na dziś. Jutro ma być lepsza pogoda, gdzie nasze tempo powinno być lepsze, ale wciąż nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli”.

Charles Leclerc
Nie byliśmy dziś wystarczająco szybcy. Kiedy patrzę na odstęp od samochodów z przodu stawki, jestem trochę zaskoczony. Zdecydowanie mamy trochę pracy do wykonania. Jeżeli chodzi o balans auta to jest on dobry. Zarówno na suchym, jak i na mokrym jest on bardzo podobny. Ale tak, mamy pewne problemy i musimy je rozwiązać. Muszę też popracować nad swoją jazdą. Niestety, mieliśmy ulewny deszcz w okolicach drugiej części Q2 i już nie mogliśmy poprawić czasu, co jest wstydem.

Mattia Binotto
“Naprawdę rozczarowujący dzień. Musimy zaakceptować fakt, że stoper nigdy nie kłamie. Podczas dwóch sesji kwalifikacyjnych, choć w różnych warunkach, nie byliśmy konkurencyjni, nie tylko w stosunku do tych, którzy byli naszymi najbliższymi rywalami w ciągu ostatnich lat, ale także przeciwko innym, którzy do wczoraj byli za nami. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby wprowadzić aktualizacje samochodu wcześniej niż planowano, ale nie pokazały one swojej wartości na torze. Musimy dowiedzieć się dlaczego tak się dzieję i zmienić ten stan rzeczy, co po prostu nie przystoi zespołowi o imieniu Ferrari. Nie możemy się tym przejmować, ale nie możemy ignorować faktów.”



Williams

 

George Russell
„Q2 było naszym celem na ten weekend, ale jakby mi ktoś powiedział, że była mniej niż 0,1s do Q3 to nie uwierzyłbym w to. Było niesamowicie trudno. W wielu momentach nie widziałem drogi, ale dałem z siebie wszystko. Samochód miał dobry feeling i dobrze się bawiłem. To nie do końca prawdziwe tempo naszego samochodu, ale to prawdziwy zastrzyk dla naszego zespołu. Ogólnie rzecz biorąc, była to świetna sesja kwalifikacyjna, jestem bardzo szczęśliwy i zobaczmy, co możemy zrobić jutro ”.

Nicholas Latifi
„Warunki dziś były trudne, ale byłem zaskoczony tym, jak dobrze się czułem, ponieważ była to pierwsza prawdziwa mokra sesja, w której dano mi zielone światło do pełnego wejścia. Jestem rozczarowany, ponieważ mogliśmy łatwo przejść do Q2 . Moje tempo na pierwszym zestawie opon było w pierwszej piętnastce, ale po prostu nie dostałem wyraźnego okrążenia na drugim secie opon. Każde okrążenie zawierało duży ruch na torze lub żółtą flagę, a potem, czerwoną flagę. Myślę, że było dziś więcej do osiągnięcia, więc jestem trochę sfrustrowany ”.

Racing Point

 

Lance Stroll

„Byliśmy konkurencyjni przez cały Q1 I Q2, ale straciliśmy przyczepność w kluczowym momencie Q2 i niestety nie weszliśmy do Q3. Musimy przyjrzeć się przyczynom i upewnimy się, że wrócimy silniejsi. Wiemy, że mamy dobry samochód w suchych warunkach, dzięki czemu możemy jutro nadrobić zaległości i osiągnąć cel, jakim jest zdobycie punktów”.

Sergio Perez

„To wielka szkoda zakwalifikowa się na P17, ponieważ pokazaliśmy jaki mamy potencjał podczas tego weekend. Rozgrzanie opon było bardzo trudne w tych warunkach, ale pod koniec Q1 byłem na dobrym okrążeniu do czasu pojawienia się czerwonej flagi. Odjedziemy i wyciągniemy z tego wnioski, przeanalizujemy dane i mamy nadzieje, że zrozumiemy dlaczego nie wykorzystaliśmy dzisiaj naszego potencjału. To zawsze trudne po takim dniu, ale wiemy, że mamy dobry samochód i wierzymy, że możemy się odbić. Jutro jest nowy dzień i celem będzie zdobycie punktów”.

Haas

 

Romain Grosjean
“Mieliśmy problem z pompą wody ERS – nie działała, więc nie mogliśmy odzyskać energii na okrążeniu, na którym byłem, przez co nie przejechałem żadnego okrążenia z czasem. Szkoda, bo to wstyd i stracona szansa”.

Kevin Magnussen
„To była dobra zabawa i cieszę się, że mogliśmy zakwalifikować się w tych warunkach. Było trochę mokro, co wpływa na utratę przyczepności ale to nie był duży problem. Jestem szczęśliwy, że zakwalifikowałem się do Q2 , może P15 nie jest dla nas fantastyczną pozycją ale najlepszą jaką mogliśmy osiągnąć”.

Guenther Steiner
To były bardzo interesujące kwalifikację. To była dobra decyzja od dyrektora wyścigu, aby przeprowadzić sesję. Z naszej strony, samochód Grosjean’a nie wyjechał i to nie jest to, co chcemy oglądać… Mieliśmy problemy z chłodzeniem jednostki. Kevin dał z siebie wszystko i udało się przejść Q1. Próbowaliśmy w Q2, ale jego ostatnie okrążenie nie było doskonałe i ostatecznie zakończyliśmy na 15 miejscu, co w tej chwili oznacza miejsce, w którym jesteśmy. W przypadku samochodu wszystkie nasze operacje działały dobrze, a chłopcy wykonali dobrą robotę. Zobaczmy, co stanie się jutro, gdy znów będzie sucho. Mamy nadzieję, że nie powtórzymy problemów z ostatniego weekendu, co oznacza, że może być fajniej. Wierzę, że możemy zacząć się ścigać.

Tłumaczenie: Lucky7luke



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum