KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Sezon na głuche telefony w pełni



Możliwość zatrudnienia Sebastiana Vettela przez ekipę Racing Point spowodowała lawinę komentarzy na temat tego, którego prawdopodobnie zastąpiłby Niemiec – Sergio Pereza. Warto jednak zachować spokój.

Sprawę już sobie wczoraj nieco opisaliśmy i omówiliśmy, jednak chciałbym odnieść się do wieczornych plotek. Wiele profili udostępniło informację, że manager Pereza, Julian Jacobi od tygodni pracuje nad znalezieniem najlepszej opcji dla Meksykanina, zdając sobie sprawę z tego, że może on zostać bez fotela na sezon 2021.

Informację tę podało ESPN Mexico, które nie pisze, z którymi ekipami rozmawia Perez, jednak dziennikarze spekulują – zapewne słusznie – że może chodzić o ekipy Haasa i Alfy Romeo. Obie potrzebują sponsorów i regularnych kierowców, a Alfa szczególnie w kontekście możliwego odejścia Kimiego Raikkonena.



W tekście z ESPN Mexico nie pojawia się jednak nic o tym, że manager rozmawia właśnie z ARRO, choć jest to oczywiście mocno prawdopodobne. Perez to dobry kierowca, mający niegdyś związki z Ferrari oraz ktoś, kto w razie potrzeby może wnieść budżet do ekipy.

Oczywiście, elementów układanki jest więcej. Najpierw Sebastian Vettel musi zgodzić się na ofertę Lawrence Strolla. Potem – co wydaje się oczywiste (chyba że Lancowi znudziła się F1) – Lawrence Stroll musi zdecydować, że spłaci Pereza, który ma kontrakt do końca 2022 roku. Mimo że umowa Pereza nie opiera na grube miliony, to jednak kilka się ich przez 2 sezony zbieże, a największą stratą może być utrata związanych z nim sponsorów. Kolejnym krokiem będą wolne miejsca we wspominanych ekipach. W przypadku Alfy albo decyzja Raikkonena o odejściu na emeryturę albo ostateczne uznanie przez Ferrari, że pożytku z Antonio Giovinazziego w przyszłości mieć nie będą. W przypadku Haasa dochodzi jeszcze w ogóle utrzymanie się w F1.

Dziennikarze dodają również, że jest mało prawdopodobne, by Perez jeździł w przyszłym sezonie w innej serii.

Oczywiście jak zawsze w przypadku ruchów transferowych mamy z tyłu głowy sytuację Roberta Kubicy. I niezależne od tego, kto z kim rozmawia, to taki kierowca jak Perez na rynku transferowym nie jest dobrą wiadomością.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi