KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Ecclestone: Pogrzebałbym Formułę E

Były szef Formuły 1 nie kryje swojej niechęci do elektrycznych serii wyścigowych i współczuje obecnej F1 tego, że musi mierzyć się z elektrycznym lobby, faworyzującym hybrydyzację i elektryfikację serii wyścigowych.

„Żal mi tych, którzy obecnie jeżdżą w F1 bo muszą rozważać wpływ Formuły E, którą ja bym najchętniej pogrzebał. To zakończyłoby całą dyskusję. Nie doszłoby do tego, gdybym ja tam był. Teraz wszyscy mówią o samochodach elektrycznych więc teraz byłby to zbyt odważny ruch, jest już na to za późno” – mówi Ecclestone.

Co ciekawe, Bernie uważa, że jest to również zmiana pokoleniowa.

„Wygląda na to, że tak zwane młode pokolenie nie jest ogólnie zainteresowane samochodami. Podejrzewam, że za kilka lat nie będzie nic ekscytującego w samochodach. Elektryczne auta dla wszystkich będą takie same” – mówi Ecclestone.



Według niego mimo wszystko samochody z silnikami spalinowymi pozostaną legendarne i nic ich nie przebije.

„Tesla kiedyś zostanie zapomniana, a Ferrari nigdy. Wszyscy będą robić samochody elektryczne. Obecnie Tesla jest liderem, ale niebawem przestanie nim być. Teraz ludziom chodzi o to, że jest to samochód elektryczny. Nie dbają o markę. Ale to nie potrwa wiecznie” – mówi były szef F1.

Podkreśla on jednocześnie, że marka Ferrari poradzi sobie zawsze.

„Jest tak mocna, że może odejść z F1, a nawet wtedy ludzie pytani na ulicy będą wskazywać Ferrari jako mistrzowski zespół” – dodaje.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum