86 zawodników licencji Rookie i D przystąpiło wczoraj do kwalifikacji do pierwszej rundy Ligi powrotroberta.pl w iRacing. Takiej frekwencji się nie spodziewałem i choć trzeba było umieć znaleźć sobie miejsce na torze, to taka liczebność zwiastuje nam dziś sporo emocji.
Dziękuję za zainteresowanie!
Tak spora grupa graczy w lidze, bez większej jej promocji, jest dla mnie sporym wyróżnieniem i jednocześnie tworzy presję na fajne przeprowadzenie tej ligi. A że jestem laikiem w iRacing, nie jest to zadanie łatwe.
Kary
Były 2 przewinienia, za które nakładałem kary – przejechanie więcej niż 20 okrążeń łącznie oraz przekroczenie liczby 20 incydentów w sesji. Wiem, że nie wszystkie incydenty były winą tych, którzy je otrzymywali, ale taki już jest system iRacing. O obu tych ograniczeniach informowałem w blogowych wpisach, które są podstawą naszej rywalizacji.
Przed kolejną rundą wszystko opublikuję wcześniej i w jednym wpisie by było jeszcze bardziej przejrzyste.
Postaram się również dziś wyłączyć możliwość ustawienia auta, choć szczerze mówiąc, szukając wcześniej nie znalazłem tej opcji.
Ponieważ nie doprecyzowałem, czy limit 20 okrążeń to limit kółek pomiarowych czy innych, postanowiłem kilku osobom, które miały 20 lub mniej kółek pomiarowych, nie przyznawać kary.
Jak przyznawałem kary przesunięcia do niższego finału? Od góry, a zatem jeżeli zawodnik z 20. czasem dostał karę, to wówczas na jego miejsce przesuwałem zawodnika 21. Jeżeli i on miał karę, wówczas na pozycję 20. wchodził zawodnik 22. itd.
Wyniki
Poniżej tabela z wynikami naszych kwalifikacji. Pliki z wynikami tego wyścigu wygenerowane z iRacing znajdziecie tutaj. Wyniki ulegną zatwierdzeniu o godz. 12:00 we wtorek (a zatem do tego czasu można wnosić o zmiany, poprawki itp). Po godz. 12:00 w wiadomościach prywatnych na iRacing będę rozsyłał hasło do poszczególnych sesji. (Będę zapraszał do znajomych tych, których jeszcze nie mam – akceptować można poprzez stronę www iRacing – „my racers” na dole lekko po prawej stronie.
Przedstawiona niżej kolejność w poszczególnych finałach nie ma jutro żadnego znaczenia – do poszczególnych finałów będą odrębne kwalifikacje.
M | Kierowca | Najlepszy czas | Okrążenia | Incydenty | Finał | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Krzysztof Wieser | 1:06.631 | 12 | <20 | A | ||||||||
2 | Jakub Domagała | 1:06.759 | 19 | <20 | A | ||||||||
3 | Robert Pyrek | 1:06.890 | 18 | <20 | A | ||||||||
4 | Adam Baczyk2 | 1:07.008 | 15 | <20 | A | ||||||||
5 | Sebastian Kosmala | 1:07.104 | 19 | <20 | A | ||||||||
6 | Paweł Tyburski | 1:07.149 | 15 | <20 | A | ||||||||
7 | Paweł Zieliński2 | 1:07.321 | 19 | <20 | A | ||||||||
8 | Grzegorz Stanisławiak | 1:07.335 | 19 | <20 | A | ||||||||
9 | Paweł Galandziuk | 1:07.425 | 19 | <20 | A | ||||||||
10 | Michał Szadkowski | 1:07.482 | 18 | <20 | A | ||||||||
11 | Mateusz Janiszewski | 1:07.509 | 19 | <20 | A | ||||||||
12 | Adam Kuzanski | 1:07.541 | 11 | <20 | A | ||||||||
13 | Michał Kisiel | 1:07.645 | 17 | <20 | A | ||||||||
14 | Dominik Bieniak | 1:07.680 | 19 | <20 | A | ||||||||
15 | Bartłomiej Kedzia | 1:07.707 | 20 | <20 | A | ||||||||
16 | Marcin Mroskowiak | 1:07.712 | 18 | <20 | A | ||||||||
17 | Łukasz Kusta | 1:07.782 | 6 | <20 | A | ||||||||
18 | Krystian Szewczyk | 1:07.840 | 19 | <20 | A | ||||||||
19 | Ireneusz Ciejka | 1:07.869 | 19 | <20 | A | ||||||||
20 | Jacek Żak | 1:07.893 | 18 | <20 | A | ||||||||
1 | Łukasz Nowak | 1:07.443 | 18 | 24 | B | kara | |||||||
2 | Maciej Bochużyński | 1:07.473 | 45 | 34 | B | kara | |||||||
3 | Bartek Kasprzyk | 1:07.549 | 19 | 38 | B | kara | |||||||
4 | Przemysław Gawron | 1:07.577 | 20 | 21 | B | kara | |||||||
5 | Rafał Lechowicz | 1:07.649 | 26 | 24 | B | kara | |||||||
6 | Tomasz Fedor | 1:07.736 | 18 | 30 | B | kara | |||||||
7 | Andrzej Lesiczka | 1:07.763 | 18 | 37 | B | kara | |||||||
8 | Damian Bonczak | 1:07.810 | 19 | 29 | B | kara | |||||||
9 | Łukasz Oślisłok | 1:07.880 | 13 | 22 | B | kara | |||||||
10 | Mateusz Cieślicki | 1:07.909 | 18 | <20 | B | ||||||||
11 | Dawid Mirek | 1:07.992 | 14 | <20 | B | ||||||||
12 | Piotr Misiorek3 | 1:08.018 | 18 | <20 | B | ||||||||
13 | Tomasz Ubycha | 1:08.038 | 20 | <20 | B | ||||||||
14 | Jakub Piechowicz | 1:08.059 | 20 | <20 | B | ||||||||
15 | Urszula Adamczyk | 1:08.119 | 18 | <20 | B | ||||||||
16 | Paweł Hewelt | 1:08.153 | 19 | <20 | B | ||||||||
17 | Krzysztof Konopka | 1:08.333 | 19 | <20 | B | ||||||||
18 | Grzegorz Chustecki | 1:08.356 | 18 | <20 | B | ||||||||
19 | Krzysztof Koziel | 1:08.361 | 19 | <20 | B | ||||||||
20 | Rafał Kisiel | 1:08.437 | 18 | <20 | B | ||||||||
21 | Damian Serdiuk2 | 1:08.462 | 22* | <20 | B | ||||||||
22 | Rafal Szymanski | 1:08.597 | 24* | <20 | B | ||||||||
1 | Grzegorz Pudełko | 1:08.058 | 20 | 21 | C | kara | |||||||
2 | Sebastian Robaszkiewicz | 1:08.115 | 19 | 23 | C | kara | |||||||
3 | Damian Koba | 1:08.371 | 34 | 25 | C | kara | |||||||
4 | Michał Czujwid | 1:08.586 | 18 | 47 | C | kara | |||||||
5 | Łukasz Slominski | 1:08.607 | 14 | <20 | B | ||||||||
6 | Mariusz Solecki | 1:08.617 | 18 | <20 | C | ||||||||
7 | Marcin Slaby | 1:08.626 | 20 | <20 | C | ||||||||
8 | Przemyslaw Gajdemski | 1:08.677 | 9 | <20 | C | ||||||||
9 | Michal Dardzinski | 1:08.724 | 19 | <20 | C | ||||||||
10 | J?zef Madziar2 | 1:08.831 | 20 | <20 | C | ||||||||
11 | Krzysztof Gruszka | 1:08.844 | 14 | <20 | C | ||||||||
12 | Jacek Megger2 | 1:09.060 | 27* | <20 | C | ||||||||
13 | Marcin Karbarz | 1:09.200 | 8 | <20 | C | ||||||||
14 | Michał Grzeszczak | 1:09.279 | 21* | <20 | C | ||||||||
15 | Michal Wojtala | 1:09.345 | 16 | <20 | C | ||||||||
16 | Dariusz Wojda | 1:09.447 | 21* | <20 | C | ||||||||
17 | Przemysław Bylicki | 1:10.021 | 19 | <20 | C | ||||||||
18 | Jacek Pawlowski | 1:10.175 | 20 | <20 | C | ||||||||
19 | Michal Kisiel | 1:10.859 | 3 | <20 | C | ||||||||
20 | Kamil Piankowski | 1:14.367 | 13 | <20 | C | ||||||||
21 | Kryspin Gończ | 0 | <20 | C | |||||||||
22 | Lukasz Kowalczyk | 0 | <20 | C | |||||||||
1 | Damian Borowski | 5 | <20 | C | |||||||||
2 | Mariusz Wr?bel | 1:08.604 | 18 | 28 | D | kara | |||||||
3 | AdrianN Bassa | 1:08.778 | 17 | 34 | D | kara | |||||||
4 | Bartosz Arenin | 1:08.838 | 33 | 53 | D | kara | |||||||
5 | Bartłomiej Surowiak | 1:08.918 | 18 | 27 | D | kara | |||||||
6 | Mateusz Sklorz | 1:09.048 | 9 | 25 | D | kara | |||||||
7 | Paweł Naskrent | 1:09.190 | 33 | 46 | D | kara | |||||||
8 | Maciej Sidorowicz2 | 1:09.307 | 16 | 26 | D | kara | |||||||
9 | Sławomir Burmer | 1:09.329 | 31 | 31 | D | kara | |||||||
10 | Michał Pyra | 1:09.531 | 19 | 22 | D | kara | |||||||
11 | Bartłomiej Brodowski | 1:09.874 | 20 | 26 | D | kara | |||||||
12 | Paweł Kuznicki | 1:09.878 | 21* | 27 | D | kara | |||||||
13 | Robert Piotrowicz | 1:10.155 | 21 | 56 | D | kara | |||||||
14 | Artur Zachraj | 1:10.382 | 19 | 34 | D | kara | |||||||
15 | Radek Tomczyszyn | 1:10.837 | 27 | 47 | D | kara | |||||||
16 | Łukasz Wojkowski | 1:10.952 | 20 | 24 | D | kara | |||||||
17 | Jan Rey | 1:12.221 | 17 | 46 | D | kara | |||||||
18 | Bartosz Rulko | 1:12.518 | 19 | 37 | D | kara | |||||||
19 | Krzysztof Zaręba | 1:13.470 | 37 | 57 | D | kara | |||||||
20 | Wojciech Halbtuch | 1:16.611 | 25 | 75 | D | kara | |||||||
21 | Tomasz Łącki | 1:17.051 | 24 | 100 | D | kara | |||||||
22 | Grzegorz Koziara | 0 | <20 | D |
Powtórka
Poniżej zobaczycie stream SebaHWK z pierwszej grupy kwalifikacyjnej, w której działo się wiele.
Jak dziś jedziemy?
Tor (Lime Rock Park Chicanes) oraz samochód (Mazda MX5) pozostają bez zmian. O godz. 20:00 w lobby pojawią się 3 pierwsze sesje – Finały D, C i B. Obowiązywać będzie w nich 20 minut treningu, 10 minut kwalifikacji (maksymalnie 3 mierzone okrążenia) oraz 30-minutowy wyścig. Limit incydentów to 20. Trening nie jest obowiązkowy, nie ma konieczności wyjeżdżania na tor podczas niego.
Finały
Pojedziemy dziś 4 wyścigi:
– Finał D (najsłabsze czasy) – godz. 20:00
– Finał C – godz. 20:00
– Finał B – godz. 20:00
– FInał A (najlepsze czasy) – godz. 21:00
Przy 86 uczestnikach miałem kilka opcji podzielenia stawki. Teoretycznie powinienem rozdzielić to 22 (finał D) – 22 – 21 i 21 (finał A). Wówczas ja awansowałbym do Finału A „rzutem na taśmę” po karach innych. Nie chciałem jednak w taki sposób wchodzić do głównego finału skoro jestem organizatorem całej zabawy i zdecydowałem, że pojedziemy w formacie 22-22-22 i 20 (finał A). Da to najszybszym więcej miejsca na rywalizację o najwyższe cele.
Finał A, a zatem główny, rozpocznie się o godz. 20:40, tak aby zainteresowani mogli śledzić rywalizację. Prawdopodobnie uda nam się przeprowadzić transmisję z tego finału.
Punktacja
W związku z tak dużym zainteresowaniem, postanowiłem zmienić pierwotnie planowany system punktowy. Obecny będzie wyglądał następująco:
1. miejsce – 100 pkt
2. miejsce – 92 pkt
3. miejsce – 86 pkt
4. miejsce – 82 pkt
5. miejsce – 78 pkt
6. miejsce – 74 pkt
7. miejsce – 70 pkt
8. miejsce – 66 pkt
9. miejsce – 64 pkt
10. miejsce – 62 pkt
11. miejsce – 60 pkt
12. miejsce – 58 pkt
13. miejsce – 56 pkt
14. miejsce – 54 pkt
15. miejsce – 52 pkt
16. miejsce – 51 pkt
17. miejsce – 50 pkt.
itd. aż do miejsca 57. które otrzyma 1 pkt.
Dodatkowe punkty również się zmienią. Pole position w Finale A to 6 pkt, 2. miejsce 4 pkt, a 3. miejsce to 2 pkt. Autor najszybszego okrążenia otrzyma dodatkowe 3 punkty (tylko finał A), podobnie jak ten, który w porównaniu ze startem zyska najwięcej pozycji w finale A (w przypadku remisu wygrywa ten, który ruszał z wyższego miejsca).
Pamiętajcie, że do klasyfikacji generalnej naszej ligi liczy się 5 najlepszych rezultatów każdego gracza z 7 rund (pod uwagę bierzemy zdobyte punkty).
Na przyszłość
Nie chcę blokować Waszego rozwoju w iRacing, dlatego każdy, kto przystąpił do poniedziałkowych kwalifikacji ma już prawo startu w kolejnych rundach 1. sezonu ligi niezależnie od licencji. Wyścigi będą dostępne również dla licencji C, tyle że hasło nie będzie już publicznie podawane, a będę wysyłał je w wiadomościach prywatnych.
Życzę Wam dziś udanego ścigania, pamiętajcie, że wyścig nie kończy się w 1. zakręcie.
Nagrody
Bardzo miło mi poinformować, że zgłosił się już jeden potencjalny sponsor nagród w naszej lidze – poza zakładami bukmacherskimi Fortuna. Zapraszam kolejne firmy zainteresowane promocją swoich produktów i usług we wpisach dotyczących ligi do kontaktu na [email protected].