KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

„Odwołanie Norisring byłoby katastrofą”

Kwiecień może być decydującym miesiącem dla Formuły 1 i DTM w kontekście terminów startów sezonów obu serii. Im dłużej trwa wzrost liczby zachorowań na świecie, tym mniej prawdopodobne jest rozegranie inauguracji sezonu podstawowej serii Roberta Kubicy na pamiętnym dla niego torze Norisring.

„Wspólnie z ITR ustaliliśmy, że chcielibyśmy coś ogłosić do 1 kwietnia, jednak wiemy, że to nie będzie możliwe i ten termin zostanie przełożony o tydzień lub dwa. Przygotowanie toru zajmuje cztery – pięć tygodni, ale musimy mieć odpowiednią liczbę czasu by móc sprzedać bilety ponieważ wydarzenie nie może zostać sfinansowane bez widzów. Potrzebujemy zatem więcej czasu by zacząć” – mówi w rozmowie z motorsport-total.com Wolfgang Schlosser z Automobil Club Nurnberg.

Może to oznaczać, że opcja rozgrywania wyścigów bez udziału publiczności by jak najszybciej rozpocząć sezon DTM, nie jest realna. W serii tej wpływy z praw telewizyjnych są znacznie niższe i obecności kibiców na torze jest ważniejsza i bardziej dochodowa niż w F1. Dość powiedzieć, że w ubiegłym roku na Norisring było 130 tysięcy widzów. Nawet biorąc pod uwagę najtańsze bilety weekendowe za €50, daje to ogromną kwotę w warunkach DTM. Mówi o tym też szef DTM, Gerhard Berger.

„Naszymi klientami są fani. I jeżeli ich nie będzie, to nie będzie też wyścigów. Teraz chyba wszyscy rozumieją, że nie możemy mieć 50 czy 100 tysięcy osób w jednym miejscu. Generalnie jestem jednak zwolennikiem rozpoczęcia najszybciej jak to możliwe. I mam tu na myśli wydarzenia, które wniosą ekonomiczny wkład w zachowaniu pracy wielu osób. Musimy zadbać, że po kryzysie koronawirusa nie wpadniemy w kolejny kryzys”.



Organizatorzy wyścigu na Norisring chcą mieć jednak odpowiedzi jak najszybciej.

„Wszyscy partnerzy i dostawcy – trybun, toalet i nie tylko chciałyby już mieć zamówienia albo wiedzieć, że ich nie będzie. Powstaje zatem pytanie do ITR, to mamy robić” – mówi Wolfgang Schlosser. Chce on walczyć o rozegranie tego legendarnego dla serii wyścigu. „Byłby to pierwszy raz od 1959 roku, kiedy nie byłoby wyścigu na Norisring. Wówczas zabrakło pieniędzy na wyścig. Jeżeli teraz wirus wymusiłby zamknięcie, to byłaby klęska” – dodaje.

To jednak nie jedyne przeszkody. Ewentualną decyzję o rozegraniu wyścigu w połowie lipca, musiałyby zatwierdzić również władze Norymbergi.

„Mamy taki zapis w naszym kontrakcie, a teraz nikt nie da nam tej zgody, bo nie chcą podejmować ryzyka. Nawet jeżeli władze pozwolą na rozgrywanie eventów, to nie będzie możliwe rozgrywanie wyścigów tej skali” – zaznacza organizator.

Obawia się on, że kolejne przełożenie terminu skutkowałoby kolejnym wyścigiem na Norisring dopiero w 2021 roku, bo w drugiej części sezonu kalendarz będzie bardzo napięty.

„Grała będzie Bundesliga, a my potrzebujemy stadionu na centrum prasowe i wystawiennicze oraz miejsc parkingowych. Będą również targi, które teraz zostały przesunięte oraz koncerty” – mówi. Omawiając pomysły rozgrywania wyścigów tylko dla widzów poniżej 60. roku życia Schlosser odpowiada, że to nierealne by sprawdzić wszystkich.

W grę wchodzi też kwestia ilu kibiców będzie chciało się udać na wyścig.

„Ludzie są teraz wysyłani na urlopy, są im obcinane pensje i nie myślą o rozrywkach. Czy będzie ich stać by wybrać się na tor z rodzinami i wydać 200 czy 300 euro?” – mówi Schlosser, otwarcie przyznając, że boi się bankructwa.

„Teoretycznie może dojść do sytuacji, w której event zostanie odwołany trzy dni przed terminem bo wirus rozprzestrzeniałby się szybciej lub byłaby druga fala zachorowań. To byłaby całkowita porażka i strata 100% środków. Oznaczałoby to bankructwo organizatorów. Jesteśmy w innej sytuacji niż permanentne tory, które mogą otworzyć bramy i budki z kiełbaskami kiedy chcą” – dodaje Niemiec.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi