KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Deja vu – czekając na DTM (?)

Styczeń – to w tym miesiącu mamy poznać „inne aktywości” Roberta Kubicy w sezonie 2020. Podobnie jak było w przypadku ogłoszeń dotyczących F1, przedłużająca się „cisza” powoduje różne domniemania, które raczej nie są trafne.

„Ucichło”

 

Niektórzy z Was zastanawiają się, czemu nie ma żadnych nowych wieści na temat Roberta Kubicy w serii DTM. Po grudniowych testach i wypowiedziach zainteresowanych stron, można było uznać za oczywiste, że to właśnie tam skieruje swoje kroki Polak by odzyskać radość ścigania.

I raczej nic się w tym względzie nie zmieniło. To nadal DTM jest zdecydowanie najbardziej prawdopodobnym kierunkiem Roberta. I to, że „ucichło” nie znaczy, że coś się w tej sprawie posypało lub że ogłoszone 1 stycznia zobowiązania sprawiają, że przestała być to opcja „korzystna”.

Zdecydowanie nie liczyłbym na to, że rola kierowcy rezerwowego w Alfa Romeo Racing Orlen pozostanie jedynym zajęciem Roberta Kubicy w tym roku. Byłoby to duże zaskoczenie i choć mogłoby to oznaczać interesujące perspektywy, to tylko hiperoptymiści lub hiperpesymiści mogą się na to nastawiać.

Trzeba po prostu dograć szczegóły pomiędzy minimum trzema stronami całej umowy i warto podkreślić tu słowo „minimum”. I nawet jeżeli tych szczegółów jest więcej niż się spodziewano, to chodzi o to, żeby więcej stron było bardziej zadowolonych. Według mnie zatem żadnej znaczącej zmiany planów nie będzie.

Zwyczajnie – musimy czekać i pamiętać, że czasu jest dużo. Testy serii DTM zaczynają się pomiędzy 16 a 18 marca. Oczywiście wcześniej kierowców będzie czekała praca w fabryce, ale to można zacząć w każdej chwili, nawet przed przygotowaniem oficjalnych komunikatów.

Kiedy?

 

Ze słów prezesa Daniela Obajtka wnioskuję, że również w swojej podstawowej serii, Robert Kubica będzie promował PKN Orlen. Dla mnie to była jedna z większych zagadek przed rozpoczęciem tego roku. To dobra informacja, która sprawia jednak, że „załatwić” trzeba więcej spraw.

Nie wiem, czy dla Orlenu będzie to miało jakieś znaczenie, wszak ogłoszenie współpracy z Alfą nastąpiło 1 stycznia, ale trwający Rajd Dakar to nie jest idealny termin na ogłaszanie ważnych wieści. Można to jednak brać pod uwagę.

Ogłoszenie może nastąpić dziś, a może 31 stycznia. Na chwilę obecną uważam, że bliżej będzie to tej drugiej daty niż dzisiejszej. Ponownie zatem zakończyć muszę zdaniem, że musimy uzbroić się w cierpliwość i czekać na oficjalne ogłoszenia. I choć jak mantrę powtarzam, że z Robertem Kubicą nigdy nic nie wiadomo, to tu niespodzianek się nie spodziewam.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi