KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Race Day - Abu Dhabi, UAE

„Przynajmniej była jakaś walka. Do zobaczenia wkrótce”

Rozmowy z mediami po zakończeniu Grand Prix Abu Zabi dostarczyły kolejnych bardzo ciekawych wypowiedzi Roberta Kubicy – nie tylko o rywalizacji na Yas Marina Circuit, ale również, a może przede wszystkim o przyszłości Roberta Kubicy.

Informacja prasowa Williamsa

 

„Podobał nam się ostatni wyścig sezonu i ścigaliśmy się ostro aż do końca. George był bardzo ambitny na pierwszym okrążeniu i spowodował pewne uszkodzenia w samochodzie Roberta. To wpłynęło na jego tempo podczas dalszej fazy wyścigu. Przy problemem z DRSem, George był skazany na ukończenie pierwszego stintu za Robertem i był tylko przed Gaslym, który był w boksach po uszkodzeniu przedniego skrzydła. Zdjęliśmy Roberta nieco wcześniej niż planowaliśmy, chcąc podciąć Strolla. Robert był w stanie wypracować zdrową przewagę nad George`m, ale jednocześnie George był w stanie stworzyć sobie przewagę stanu opon. Ponownie pozwoliliśmy się im ścigać po pit-stopie i przy użyciu systemu DRS George był w stanie wyprzedzić Roberta w uszkodzonym aucie. George wykonał świetny stint na oponie pośredniej. Jego tempo i niska degradacja opon pozwoliły mu gonić Strolla i wyprzedziłby go z łatwością, gdyby Racing Point nie wycofało go. Tempo Roberta zostało zniszczone przez kolizję z Giovinazzim, która spowodowała dość duże uszkodzenia podłogi i deflektorów po prawej stronie samochodu. To oznaczało, że spadł na koniec i musiał przepuszczać liderów, przez co stracił kolejne sekundy do George`a. Mimo trudnego sezonu, zespół i kierowcy spisali się dobrze, profesjonalnie i w dobrych nastrojach. Dziękujemy Robertowi za jego wysiłki za kierownicą i w fabryce. Jego determinacja, doświadczenie i wiedza były wartościowe w trakcie ostatnich 2 lat. Życzymy mu wszystkiego najlepszego w przyszłości. George zakończył swój pierwszy sezon w Formule 1 w trudnych okolicznościach jednak jego talent, jazda i entuzjazm są oczywiste i ma wszystko czego potrzeba, by stał się wyjątkowym kierowcą F1. Mimo że nie korzystamy z tego jeszcze w pełni, ten rok dał mu bardzo przydatne doświadczenie, które zaowocuje w przyszłości. Teraz nasza uwaga przenosi się na sezon 2020 i skupimy się na testowaniu. To bardzo dobra okazja byśmy zrozumieli nowe opony w gorących warunkach i otrzymali informacje, których potrzebujemy by wybrać mieszanki na zimowe testy oraz wyścigi otwierające kolejny rok” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell ukończył dzisiejszy wyścig na 17. miejscu.

„To była dobra zabawa podczas trudnego wyścigu. Tempo było relatywnie dobre. Nie miałem dobrego startu i kilku kierowców mnie wyprzedziło. Po pit-stopie tempo było mocne i byłem zadowolony z ostatniej części wyścigu” – powiedzial Russell.

Robert Kubica zajął 19. pozycję dziś, trapiony problemami z bolidem.

„To był trudny rok i dziś również nie było lekko, ale przynajmniej mieliśmy jakąś walkę. Na pierwszym okrążeniu dotknęliśmy się z George`m w zakręcie 5, a potem z Giovinazzim zaliczyłem mocniejszy kontakt. Uszkodziłem prawą stronę podłogi dość mocno więc ostatni 35 okrążeń było bardzo trudne. Nie był to łatwy sezon, ale przynajmniej próbowaliśmy dać z siebie wszystko i nie poddaliśmy się” – powiedział Robert.

Wywiady

 

„Na starcie miałem dziurę w mocy silnika przy 2. biegu. W pierwszym zakręcie wyprzedziłem George`a, ale w 5. zakręcie za późno zahamował i dotknęliśmy się. Potem miałem kontakt z Giovim i podczas gdy u nas jest zazwyczaj mało przyczepności to teraz było jej jeszcze mniej. Myślę, że w wyścigowej maszynie zasiądę dosyć szybko” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports.

„Zebrałem w tym sezonie pewne informacje, ale ścigania się w ostatnim rzędzie w F1 to zupełnie inne ściganie niż wykonywałem 10 lat temu. Trudno tu mówić o nauce. Pewne rzeczy zaskoczyły mnie pozytywnie, inne negatywnie, ale ogólnie było dużo lepiej niż się wydaje po wynikach” – stwierdził w rozmowie z TVP Sport.

Pytany o możliwość testów w DTM przed świętami, Robert odpowiedział, że nie wie. „Mam kilka rzeczy do zrobienia w przyszłym tygodniu i dopiero pewnie w połowie grudnia zgasimy światło i mam nadzieję, że wtedy będę wiedział co będę robił w przyszłym sezonie.”

„Sytuacja jest dość jasna, przynajmniej kierunek jest jasny. Potrzebujemy trochę czasu, by wszystko zoptymalizować, ponieważ chodzi o więcej niż jeden projekt i jest w to zaangażowanych kilka osób. Czasami niełatwo to ze sobą pogodzić. Powiedzmy, że staram się myśleć o programie wyścigowym i to jest mój priorytet, ale chciałbym też, aby osoby wokół mnie były zadowolone. Patrząc realistycznie muszę uznać, że to był mój ostatni wyścig, ale w życiu nigdy nic nie wiadomo. Oczywiście, jeśli w przyszłości nie będzie mnie w tym padoku, to szansa jest bardzo mała, a jeśli tu będę, wszystko może się zdarzyć. Jednak stoję twardo na ziemi i patrząc realistycznie znacznie więcej przemawia za tym, że to był mój ostatni wyścig, niż za tym, że znów wystartuję w F1. Chcę się ścigać, bo inaczej byłaby to strata czasu – to, że wróciłem i dużo pracowałem nad sobą. Choć prawdopodobnie kategorie, w których mogę się ścigać w przyszłym roku są kompletnie inne, więc nie będzie łatwo, to jednak wróciłem na tor, aby się ścigać. Brakowało mi ścigania. W rajdach nie walczysz koło w koło. W tym roku nie mieliśmy za dużo takiej walki, ale gdy się zdarzała, dawała mi frajdę” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy Cezary Gutowski na swoim Facebooku.

Ziggo Sport

 

Ciekawa była rozmowa Roberta Kubicy z Jackiem Plooij z holenderskiej Ziggo Sport: „Chcę ci powiedzieć do widzenia ty najbardziej znienawidzony kłamco w padoku” – zaczął jak zawsze żartobliwie Jack Plooij.
– „Czemu jesteś tak agresywny w stosunku do mnie?” – odpowiedział żartem Robert. Zazwyczaj tego, kto jest z tyłu powinno się traktować łagodniej. Mogę być wrażliwy. To był trudny rok” – kontynuował Kubica.
– „Robert Doornboos powiedział mi, że nie jesteś wrażliwy”
– „Gdybym był wrażliwy, to by mnie tu nie było. Ale jest jak jest, to był trudny rok. Dziś nie było łatwo, ale przynajmniej były jakieś walki. Niestety dotknęliśmy się z Antonio i uszkodziłem mocno prawą stronę podłogi, tracąc docisk i byłem potem wolny. Ale przynajmniej były jakieś walki” – powiedział Robert.
– „Były w tym roku pozytywy, ale ze względu na naszą sytuację nie byliśmy w stanie z nich skorzystać. Mimo to chciałbym podziękować wszystkim, którzy ze mną pracowali w tym trudnym roku. Dali z siebie wszystko” – powiedział Robert.
– „Żegnaj Robert”
– „Do zobaczenia wkrótce. Może. Ciao” – odpowiedział Robert.

Iwona Hołod

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi