auto dtm bmw

O aucie DTM

„Formuła 1 z dachem” – tak o serii DTM mówi Robert Kubica. Auta tej serii są bardzo zaawansowane technicznie, a ich osiągi robią wrażenie. Przeczytajcie więcej o nich.

Wymiary i konstrukcja

 

Nadwozie auta DTM ma monokok z włókna węglowego ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa i stalową klatką bezpieczeństwa. Ma również karbonowe osłony zderzeniowe z przodu i z tyłu.

przod auta dtm

Kierowca jest bardzo dobrze chroniony we wnętrzu auta, a osłona za nim gwarantuje 100% bezpieczeństwo. W aucie DTM brak jest lusterka wstecznego, które w 2019 roku zamieniono kamerą z tylnym widokiem.

Auto DTM ma 4725mm długości i 1950 mm szerokości. Wysokość to około 1200mm. Auto waży 1070 kg.

Konstrukcje te używają 18 calowych kół na obu osiach. Przednie opony to 300-680-18 a tylne 320-710-18.

Zbiornik paliwa auta DTM mieści 120 litrów.

bok bolidu DTM

Silnik i osiągi

 

Silnik BMW M4 DTM to P48. Jest to rzędowa 4-cylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1999 cm3. Waży on 85 kg i osiąga do 9500 obrotów na minutę. Jego moc przekracza 600 koni mechanicznych. Przelicznik masy na konie mechaniczne to 1,6 kg/HP. Paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów.

Są to silniki z turbosprężarką, do której napędzania używane są po części gazy wydechowe. Wydech jest umieszczony po prawej stronie samochodu na wysokości drzwi „pasażera”.

bok bolidu DTM

Auta te mają 6-biegową skrzynię pneumatyczną, a kierowca zmienia je poprzez manetki na kierownicy.

Samochody DTM osiągają prędkości przekraczające 300 km/h, a do 100 km/h rozpędzają się w 2,9 sekundy.

Silnik samochodu DTM

Kierownica

 

W wielu aspektach przypominała ona w sezonie 2019 kierownice używane przez kierowców w Formule 1. Trybów jest oczywiście mniej, ale kierowcy mają do dyspozycji 2 pokrętła i 10 przycisków. Poniżej grafika z funkcjami poszczególnych przycisków.

kierownica dtm z opisem po polsku (1)

Podczas swoich testów w grudniu w Jerez Robert Kubica używał kierownicy lekko zmodyfikowanej w porównaniu ze standardową.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 6 lipca

Alberto Ascari triumfuje w GP Francji. To jego 4. zwycięstwo w karierze.

Mike Hawthorn zwyciężca w GP Francji. To było to jego ostatnie zwycięstwo w F1. Debiutuje Phil Hill, a ostatni start w F1 zalicza Juan Manuel Fangio.

Podczas Grand Prix Francji ginie Luigi Musso, 3. zawodnik F1 w 1957 roku (24 starty, 1 zwycięstwo, 7 podiów).

Jackie Stewart triumfuje w GP Francji.

W GP Francji wygrywa Niki Lauda. To było jego 10. zwycięstwo w F1. Debiut zalicza Jean-Pierre Jabouille.

Nigel Mansell okazuje się zwycięzcą GP Francji. Williams zalicza swoje 70. podium w F1.

Ralf Schumacher wygrywa po raz ostatni w swojej karierze, będąc najlepszym w GP Francji. Williams zalicza dublet, Michael Schumacher po raz 120. staje na podium, a Heinz-Harald Frenztzen zalicza 150. start w F1. To było również 150. GP dla Renault.

Robert Kubica nie kończy GP Wielkiej Brytanii, odpadając na 39. okrążeniu po utknięciu w pułapce żwirowej. Wygrywa Lewis Hamilton. Jedyny raz w swojej karierze z pole position startował do tego wyścigu Heikki Kovalainen. Nick Heidfeld stanął po raz 10. na podium w F1.

Lewis Hamilton wygrywa w GP Wielkiej Brytanii. Swoje 200. GP zalicza Felipe Massa.

Dowiadujemy się, że Robert będzie testował bolid Renault na torze Paul Ricard we Francji. „Podczas gdy pierwszy test w Walencji był niczym innym jak pozwoleniem Robertowi ponownie poczuć wrażenia z jazdy bolidem F1, drugi test ma ocenić jego zdolności do powrotu na najwyższym poziomie rywalizacji” – mówi szef Renault Cyril Abiteboul. Okazuje się, że po pierwszym teście, Renault wysłało Roberta Kubicę do specjalnego ośrodka, w którym miał zostać zbadany pond kątem fizycznym i „mentalnym”, a dane były porównywane z obecnymi kierowcami. Kubica przeszedł ten test „bardzo korzystnie”.

Robert Kubica spotyka się z Nico Rosbergiem by rozmawiać o współpracy w sprawie powrotu do F1.

Archiwum