„Formuła 1 z dachem” – tak o serii DTM mówi Robert Kubica. Auta tej serii są bardzo zaawansowane technicznie, a ich osiągi robią wrażenie. Przeczytajcie więcej o nich.
Wymiary i konstrukcja
Nadwozie auta DTM ma monokok z włókna węglowego ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa i stalową klatką bezpieczeństwa. Ma również karbonowe osłony zderzeniowe z przodu i z tyłu.
Kierowca jest bardzo dobrze chroniony we wnętrzu auta, a osłona za nim gwarantuje 100% bezpieczeństwo. W aucie DTM brak jest lusterka wstecznego, które w 2019 roku zamieniono kamerą z tylnym widokiem.
Auto DTM ma 4725mm długości i 1950 mm szerokości. Wysokość to około 1200mm. Auto waży 1070 kg.
Konstrukcje te używają 18 calowych kół na obu osiach. Przednie opony to 300-680-18 a tylne 320-710-18.
Zbiornik paliwa auta DTM mieści 120 litrów.
Silnik i osiągi
Silnik BMW M4 DTM to P48. Jest to rzędowa 4-cylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1999 cm3. Waży on 85 kg i osiąga do 9500 obrotów na minutę. Jego moc przekracza 600 koni mechanicznych. Przelicznik masy na konie mechaniczne to 1,6 kg/HP. Paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów.
Są to silniki z turbosprężarką, do której napędzania używane są po części gazy wydechowe. Wydech jest umieszczony po prawej stronie samochodu na wysokości drzwi „pasażera”.
Auta te mają 6-biegową skrzynię pneumatyczną, a kierowca zmienia je poprzez manetki na kierownicy.
Samochody DTM osiągają prędkości przekraczające 300 km/h, a do 100 km/h rozpędzają się w 2,9 sekundy.
Kierownica
W wielu aspektach przypominała ona w sezonie 2019 kierownice używane przez kierowców w Formule 1. Trybów jest oczywiście mniej, ale kierowcy mają do dyspozycji 2 pokrętła i 10 przycisków. Poniżej grafika z funkcjami poszczególnych przycisków.
Podczas swoich testów w grudniu w Jerez Robert Kubica używał kierownicy lekko zmodyfikowanej w porównaniu ze standardową.