Wyniki, wszystkie czasy okrążeń, przebieg wyścigu, best lapy, prędkości, sektory, strategie, opony, pit-stopy, performance i nie tylko – zapraszam na liczbowe podsumowanie rywalizacji na Yas Marina Circuit!
Wyniki
Ostatecznie Charles Leclerc utrzymał 3. miejsce w Grand Prix Abu Zabi, jednak na Ferrari została nałożona kara €50 tys. za nieprawidłową deklarację ilości paliwa w bolidzie Charlesa Leclerca. Robert Kubica realnie stracił do George Russella 30 sekund.
Przebieg wyścigu
Najlepsze okrążenia
Patrząc na najlepsze okrążenie George Russella w wyścigu, można wysnuć wniosek, że Williamsy rzeczywiście były bliżej jeżeli chodzi o tempo wyścigowe. Na 50. okrążeniu na mających kilkanaście okrążeń przebiegu oponach pośrednich Anglik wykręcił 13. wynik – o aż 1,4 sekundy lepszy od Roberta Kubicy, który uzyskał swój best lap na nieco starszych oponach w tej samej fazie wyścigu. To tylko pokazuje, jak mocno uszkodzone było auto Kubicy po kontaktach z Russellem i Giovinazzim.
Wszystkie kółka Kubicy i Russella
Początek wyścigu tradycyjnie należał do Roberta Kubicy. Do czasu zjazdu do boksów Polak miał 13 szybszych kółek od Russella a Anglik 10 szybszych od niego. Potem wykorzystał świeższe opony i zaliczył kolejne szybsze kółka.
Na tym się jednak skończyło. Gdy tylko Russell dostał nowe opony, miał tylko jedno słabsze kółko od Kubicy, wynikające z dublowania. Jadący pokiereszowanym bolidem Polak miał również dużo niebieskich flag.
Czasy sektorów
Robert Kubica miał najgorsze czasy we wszystkich sektorach, ale George Russell notował 13. i dwa razy 14. rezultat.
Prędkości
Różnice między Kubicą a Russellem nie są duże, choć w każdym punkcie pomiaru szybszy był Anglik. W przeciwieństwie do kwalifikacji, Williams w wyścigu nie osiągał wysokich prędkości na tle rywali.
Wizyty w boksach
Co ciekawe, mimo że wyścig ukończyło 19 kierowców, to mieliśmy tylko 26 wizyt w boksach. Najkrócej trwała wizyta Verstappena – 21,023 sekundy. U Kubicy było to 21,688, a u Russella 22.272.
Pit-stopy
Tym razem mechanicy Williamsa uzyskali czwarty czas zmiany kół – 2,39 sekundy. Najszybszy ponownie Red Bull – 2,06.
Strategie
14 kierowców zdecydowało się na strategie jednego postoju przy czym działo się to w różnych momentach wyścigu w zależności od opon, na jakich startowali. Najwyżej z kierowców, którzy mieli dwa postoje, był Charles Leclerc – na 3. miejscu.
Opony
Najdłuższy stint trwał 52 okrążenia i został wykonany na mieszance twardej. Była ona najczęściej używaną podczas tego wyścigu.
Performance
Tym razem to Russell miał wyższy wskaźnik performance, uzyskując wynik 4.5. Kubica miał 4.3. Robert ma wyższe wskaźniki Throttle, breaking i agression, a Russell steering i cornering.