KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Mexican Grand Prix - Qualifying Day - Mexico City, Mexico

Williams liczy na walkę z Haasem i Alfą [Aktualizacja – Verstappen traci pole position!]

Dość optymistyczny – przynajmniej z perspektywy jednej strony garażu – jest oficjalny komunikat Williamsa po kwalifikacjach do Grand Prix Meksyku. Ekipa w jutrzejszym wyścigu liczy na walkę z dwoma ekipami. Przetrwać będzie chciał Robert Kubica, który miał dziś ogromne problemy z przyczepnością auta.

„Zgodnie z prognozami, tor był mokry i zimny w trzecim treningu i było niewiele okazji do nauczenia się czegokolwiek przydatnego przed kwalifikacjami. Mimo to zdecydowaliśmy się sprawdzić nasze ustawienia wyścigowe i oba samochody ukończyły dłuższe przejazdy. W kwalifikacjach było cieplej i ponownie zachowanie opon się zmieniło. Zdecydowaliśmy się na ukończenie trzech przejazdów każdym z kierowców bo to była najlepsza droga do przygotowania opon na okrążenie. Zespół wykonał fantastyczną pracę dając obu kierowcom możliwość przygotowania opon i ukończenia czystych okrążeń. George wykonał dobrą robotę, poprawiając czas w każdym przejeździe i finiszując frustrująco blisko Kevina Magnussena i Romaina Grosjeana. Robert miał więcej problemów i popełnił błąd w drugim przejeździe, co kosztowało go utratę rytmu. Jutro będzie trudny dzień dla wszystkich z zarządzaniem temperaturami silnika, hamulców i opon. W piątek myliśmy bardziej konkurencyjni na dłuższych przejazdach z dużym obciążeniem więc będziemy się starać walczyć z samochodami przed nami czyli Alfą Romeo i Haasem, którzy są naszymi realistycznymi konkurentami” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

„Dziś warunki były bardzo zdradliwe dla wszystkich, ale byłem zadowolony z mojego okrążenia. Nadal była jednak rezerwa, ale zdecydowanie idziemy w dobrym kierunku. Myślę, że nasze tempo na długich przejazdach jest lepsze niż na pojedynczym kółku, szczególnie w stosunku do samochodów Haasa i Alfy Romeo więc zobaczymy, co będziemy mogli zrobić jutro” – powiedział George Russell.

„To było dobre okrążenie, choć to trochę frustrujące, że nadal jest kilka dziesiątych straty” – powiedział George Russell dla Eleven Sports.

Robert Kubica nie miał rewelacyjnego pierwszego przejazdu, a w drugim mocno przyblokował prawe przednie koło, niszcząc oponę i wyjeżdżając na trawę. Został mu jeden przejazd, ale niestety stracił bardzo dużo do George Russella. Czas Polaka to ponad 106% najszybszego w Q1 Maxa Verstappena.

„To były trudne kwalifikacje. Niestety nie miałem przyczepności samochodu i odzwierciedla to czas. Będziemy musieli zobaczyć, co uda nam się zrobić jutro w wyścigu” – cytuje Roberta Kubicę oficjalny komunikat Williamsa.

„Dzień wyglądał tak, jak wygląda czas. Już na pierwszym okrążeniu wyjazdowym auto nie miało przyczepności. Miało gorszą niż wczoraj czy nawet dziś rano kiedy tor był pół-suchy. Przód nie skręcał nawet na okrążeniu wyjazdowym i próbowaliśmy coś poprawić. W drugim sektorze jest najwięcej zakrętów dlatego taka strata. Jeżeli tak ma wyglądać przyczepność to będzie długi dzień” – dodał Polak dla Eleven Sports.

Wyniki kwalifikacji:

Wyniki kwalifikacji GP Meksyku F1

Aktualizacja

 

Max Verstappen stracił pole position. Sędziowie nałożyli na niego karę przesunięcia o 3 miejsca na starcie za to, że nie zwolnił przy żółtej fladze po wypadku Valtteriego Bottasa. Holender sam przyznał się na konferencji prasowej że nie zwolnił i po tym FIA wszczęła postępowanie przeciwko niemu.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi