KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica onboard Japonia stenogram f1 2019

Niebieski wyścig i podziękowania – jedziemy GP Japonii z Robertem Kubicą

Po wydarzeniach z kwalifikacji, zadaniem Roberta Kubicy na wyścig było dojechanie do mety poskładanym na szybko – z czego było dostępne – bolidem. Robert zaliczył dość samotny wyścig najeżony niebieskimi flagami. Najbardziej imponujące jest to, co stało się po jego zakończeniu.

Z racji startu z alei serwisowej, dziś nie słyszeliśmy przedstartowych komunikatów inżyniera wyścigowego z Robertem Kubicą, choć można domyślać się, że nie byli zbyt wylewni po kwalifikacjach.

Kubica ponownie wyjeżdża dość późno, jednak tym razem jego sytuacja była utrudniona, gdyż garaż Williamsa usytuowany był na początku alei serwisowej. Trudno było zatem wstrzelić się idealnie w zielone światło i Kubica musiał poczekać kilka sekund na zgodę na opuszczenie alei serwisowej. W pierwszych zakrętach w halo Polaka uderzają części z bolidu Maxa Verstappena lub Charlesa Leclerca. Do stawki dojeżdża na chwilę w połowie okrążenia.

Dopiero na 3. kółku Kubica dostaje pierwszy komunikat od inżyniera – jest ostrzegany o częściach innych bolidów leżących na torze.

Na 5. okrążeniu Kubica jest proszony o zmianę ustawień Engine Mode na 6. Robert jest też informowany, że za nim jest Leclerc, który był w boksach. Gdy Monakijczyk wyprzedza Polaka, ten sam komunikat Kubica otrzymuje w stosunku do Norrisa.

blank

Kubica skarży się na przyczepność lewej tylnej opony na 7. okrążeniu. Na następnym jest proszony o Lift and coast by zadbać o opony.

Na 8. okrążeniu Kubica jest proszony o Lift and Coast dla zarządzania oponami. Kilka okrążeń później Robert dostaje polecenie zmiany ustawień na pokrętle Multi Function B – AMG pozycja 2.

Na 15. okrążeniu Kubica proszony o feedback dotyczący opon. „Mam problemy z tyłem, ale też z przodem. Mam problemy z przyczepnością po prostu” – odpowiada Polak.

Po kolejnych 3 okrążeniach Robert jest proszony o ponowne zmiany na Multi Function B – tym razem LED pozycja 2.

Na 21. kółku Kubica jest informowany, że liderzy są za nim i niebawem zobaczy niebieskie flagi.

Robert zjeżdża na swój pierwszy postój po komunikacie „Silver 1”. Zmiana opon nie jest idealna. Ponownie był problem z prawym przednim kołem – tym razem z jego zdjęciem. Po trwającym kilka sekund dłużej postoju Polak wraca na tor.

„OK, jesteśmy na oponie twardej, nadal plan B” – informuje Kubicę Paul Williams.

Na 30. okrążeniu Robert zgłasza problemy z przyczepnością. Okrążenie później Kubica jest informowany, że zbliża się do niego grupa 5 samochodów. Robert dostaje instrukcje, w jakiej kolejności jadą. Przepuszczając tę kawalkadę, Kubica traci ponad 6 sekund na jednym kółku.

Zaledwie 3 okrążenia później Kubica zjeżdża do boksów, a jako uzasadnienie zjazdu otrzymuje… chęć uniknięcia dublowań.

Na 35. okrążeniu, przed zjazdem do boksów, Kubica jest pytany o zmianę ustawień przedniego skrzydła. Odpowiedzi nie słychać, jednak dziś onboard Polaka działał bardzo słabo.

Po wyjeździe z boksów Robert dostaje komunikaty o swojej pozycji na torze, a 3 okrążenia później jest informowany, że przed nim jeszcze 15 okrążeń.

W kolejnych okrążeniach mamy kilka komunikatów na temat zbliżających się dublowań. Na 2 kółka przed końcem Robert jest proszony o przestawienie trybu pracy silnika na Engine Mode 5, a potem o wyłączenie HPP.

Po minięciu linii mety Robert nie czeka na komunikat Paula Williamsa i mówi: „Dzięki chłopaki za niesamowitą pracę. Wiem, że jesteście naprawdę dobrzy i każdy z was tu na torze stara się robić wszystko, co w Waszej mocy i nie wszystko zależy od was”. „Dzięki, chłopaki na pewno to doceniają” – odpowiada Paul Williams, a następnie podaje Kubicy wyniki wyścigu.

blank

Niestety przez cały wyścig było widać, że Robert jedzie z dużą rezerwą, auto jest bardzo niestabilne i unika on jakiegokolwiek ryzyka. Trudno mu się jednak dziwić, biorąc pod uwagę poprzednie doświadczenia weekendu oraz fakt, że jechał ze starym skrzydłem, starą podłogą oraz nadwoziem.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi