KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

O rozmowach z Williamsem i opcjach w Haasie

Przegląd Sportowy podsumował sytuację Roberta Kubicy, podając dwie ciekawe plotki dotyczące przyszłości Polaka w Formule 1. Na ile mogą być one prawdopodobne?

W opublikowanym dziś tekście czytamy o rozmowach w sprawie przedłużenia kontraktu Kubicy i Williamsa, podczas których „Orlen miał pretensje, że ekipa nie pozwala Kubicy pokazać pełni potencjału, a w odpowiedzi usłyszał podobno, że to bezpodstawny zarzut, bo… Polak tak naprawdę więcej potencjału nie ma. To oznaczało, że nie ma szans na znalezienie porozumienia, choć podpisany przed rokiem kontrakt zakładał, że współpracę można przedłużyć. Z tej furtki Orlen skorzystać nie chciał. Zresztą podobnie jak Kubica i chyba w zasadzie Williams”.

Nie znamy szczegółów kontraktu Kubicy z Williamsem oraz Orlenu z Williamsem i nie wiemy, czy przedłużenie umowy zależało wyłącznie od woli polskiej strony czy musiałby się zgodzić na nie również Williams. Niestety powyższy tekst tego nie wyjaśnia, a to kwestia bardzo istotna, choć głównie medialnie. Pojawiły się już bowiem głosy brytyjskich dziennikarzy, że „to bardzo miło ze strony Williamsa, że pozwolił Kubicy na to ogłoszenie i przedstawienie decyzji jako decyzji kierowcy”.

Decyzja została podjęta i chyba nie możemy dziwić się Robertowi, że nie chciał przedłużenia umowy z Williamsem.

W tekście Przeglądu Sportowego pojawia się również wzmianka o tym, że PKN Orlen może zostać sponsorem tytularnym Haasa. Oczywiście polski koncern mógłby to zrobić bez większych przeszkód, pytanie jednak czy Robert Kubica otrzyma na tyle dużą rolę by móc taką opcję Haasowi zaoferować.

„Tam też jednak w grę wchodzi co najwyżej fotel kierowcy rezerwowego, choć w Orlenie liczyli, że Robert mógłby wrócić do startów w Grand Prix w 2021 roku. Haas z kolei chciałby skorzystać z doświadczenia Polaka także w symulatorze” – pisze Przegląd Sportowy.

Zastanawiająca jest sama końcówka tekstu, do której wyrażam największą nieufność: „W Orlenie słychać, że pojawiły się także możliwości powrotu do świata rajdów WRC. Sam koncern jest jednak zdecydowany i stawia wszystko na Formułę 1. Z Kubicą lub bez. A sam kierowca musi podjąć decyzję, w którą stronę chce iść”. Nie sądzę, aby opcja WRC lub opcja Orlenu bez Kubicy w F1 miała rację bytu.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi