KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Będą zmiany na Spa po wydarzeniach w F2

Władze toru w SPA zastąpią asfaltowe pobocza w zakręcie Raidillon „pułapką żwirową”.

Tragiczny wypadek Antoine Huberta na torze SPA-Francorchamps w miniony weekend spowodował, że w roku 2022 na nowo pojawią się pułapki żwirowe w okolicy zakrętu Raidillon.

Śmierć 22-letniego Anthoine’a Huberta w sobotnim, pierwszym wyścigu Formuły 2 była wynikiem serii niefortunnej wydarzeń, które miały miejsce na wyjściu z zakrętu Raidillon.

W związku z tragicznymi konsekwencjami wypadku, wiele osób wskazywało asfaltowe pobocza zakrętu jako element, który rozzuchwala kierowców i zachęca ich do przejeżdżania tego zakrętu z „pełnym gazem”, minimalizując konsekwencje ewentualnego błędu.

Niestety, wyasfaltowany fragment pobocza po prawej stronie wyjścia z zakrętu Radilllon, gdzie Hubert został potrącony przez nadjeżdżający samochód Juana Manuela Correi, często wykorzystywany jest przez samochody w wyścigach wytrzymałościowych, więc zrobienie tam pułapki żwirowej nie wchodzi w grę.
Chcąc jednak spełnić wymagania narzucone przez Międzynarodową Federację Motocyklową, władze toru SPA przeprowadzą zmiany na poboczach zakrętów Eau Rouge i Raidillon, które mają wejść w życie w 2022 roku.
„W Raidillon nie zostaną podjęte żadne zmiany w samym torze” – powiedziała agencji prasowej Belga Nathalie Maillet, szefowa toru SPA-Francorchamps.

„Jednak pewne jest to, że zainstalujemy pułapki żwirowe. Normy dla motocykli są bardziej rygorystyczne. Tak więc modernizacja pod wyścigi motocyklowe będzie miała pozytywne skutki dla bezpieczeństwa w wyścigach samochodów”.

„Obecnie zastanawiamy się nad tym i rozmawiamy, gdzie umieścić pułapki żwirowe. Rozważamy też ich głębokość, a także to, czy muszą rozciągać się na całą długość wyjścia z zakrętu”
Maillet podkreśliła jednak, że tragedia z ostatniego weekendu nie zagrozi przyszłości Grand Prix Belgii F1 na torze SPA – Francorchamps.

„To, co się stało, było wynikiem zbiegu niefortunnych wydarzeń i przypomina nam, że nie istnieje całkowicie bezpieczny motorsport” – dodała.

„Władze toru zawsze współdziałały z FIA w celu poprawy bezpieczeństwa. Teraz poczekamy tylko na wyniki dochodzenia FIA w sprawie dokładnych przyczyn wypadku”.

„To co się zdarzyło, nie zagraża obecności F1 w SPA w kolejnych latach” – podkreślała Maillet. „To, co się stało, to był incydent wyścigowy. Oczywiście, wszyscy jesteśmy tym dotknięci, ale musimy żyć i funkcjonować dalej”.

Źródło:f1i.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum