KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jutro F1 2019 dostępna w sklepach

W realu bardzo byśmy chcieli móc w pełni sami kreować karierę Roberta Kubicy. Takich możliwości nie mamy, ale dane jest nam to w najnowszej edycji gry F1 od Codemasters czyli F1 2019. We wtorek miałem przyjemność uczestniczyć w jej prezentacji dzięki zaproszeniu od CDP. Przy okazji coś tam wygrałem.

O grze

 

Dostępna jest ona na 3 platformy – PC, Xbox One i PS4. Na okładce „pudełkowej” polskiej wersji mamy Roberta Kubicę, co jest mega fajnym aspektem i ukłonem w stronę polskich kibiców.

Dostępne obecnie są dwie wersje gry. Klasyczna oraz Legends Edition. Ta druga różni się od tej pierwszej tym, że pojeździć możemy m.in. McLarenem MP4/5B Ayrtona Senny lub Ferrari F1-90 Alaina Prosta. Łącznie dodane są 22 historyczne boldy (18 w wersji Anniversary Edition i 4 w Legends Edition), z których najstarszy to Lotus z 1972 roku. Dostępnych jest 8 wyścigowych wyzwań w tej wersji, na fanów czekają również dodatkowe elementy kosmetyczne bolidów i zespołów Senny i Prosta.

Oczywiście w podstawowej wersji mamy dostępne wszystkie ekipy i kierowców obecnego sezonu F1. Całość bardzo fajnie odwzorowana, łącznie z charakterystyką aut oraz detalami wizualnymi. Zmieniony został również tryb oświetlania wyścigów nocnych, co sprawia, że wyglądają one jeszcze bardziej widowiskowo. Idealnie odwzorowanych jest również 21 torów sezonu 2019.

blank

Nowością jest tryb kariery w F2, gdzie można przejechać kilka wyścigów, przygotowując się tym samym do „poważnej” kariery. Można w nim pojechać na przykład George Russellem 🙂

blank

Ciekawostką jest Regulation Car 2019, który został stworzony na bazie rzeczywistej pracy zespołu ekspertów. Projektowali go Ross Brawn i Pat Symonds i jest on dostosowany do wymogów regulaminowych sezonu 2019. Wykorzystywać można go w trybie Multiplayer. Gracze mogą w nim znaleźć i tworzyć własne turnieje, rywalizować w cotygodniowych wyzwaniach sieciowych i ligach.

blank

Kolejną różnicą w porównaniu z ubiegłoroczną edycją jest system automatycznych powtórek i najlepszych momentów.

Oczywiście tak jak w każdej grze, widać kolejny postęp jeżeli chodzi o grafikę. Screenshoty z gry były tak dobre, że trzeba było główkować czy to zdjęcie czy grafika. Fajnie przy tym powinna prezentować się opcja… własnego malowania bolidów.

Oczywiście standardowo możemy wybrać różne tryby gry – próby czasowe, pojedyncze wyścigi, swój własny sezon czy wreszcie tryb kariery, w którym trzeba dbać o swój rozwój, relacje z mediami i zespołem. Możemy oczywiście dostosować długość weekendów wyścigowych do swoich potrzeb, podobnie jak ustawienia bolidów. W wyścigach decydujemy o strategii i ustawieniach auta, również podczas wyścigu.

Wrażenia?

 

Na moją recenzję gry przyjdzie jeszcze czas, ale miałem podczas wydarzenia możliwość pojeżdżenia kilkadziesiąt minut na playseat-cie i wrażenia są bardzo pozytywne. Jeździłem z kamerą z zewnątrz (nie umiałem na szybko przestawić – nie moja platforma) i z kokpitu oraz w ustawieniach dla amatorów i profesjonalistów. Na obu jeździło się przyjemnie i rzeczywiście halo niewiele przeszkadza. Sama fizyka gry jest podobna do poprzednich edycji, choć widać dopracowanie kolejnych szczegółów związanych z prowadzeniem. Na pewno ten krótki czas, który miałem na jazdę mi nie wystarczy i trochę poupalam, szczególnie w sierpniu podczas przerwy w jazdach Formuły 1. Podobno Williams jest w stanie walczyć z innymi ekipami i to chyba najbardziej nierealistyczna sprawa w tej grze.

Na pewno uderza mnogość ustawień. My po tym sezonie – jako eksperci od ustawiania bolidów – będziemy mieli sporo zabawy ustawiając balanse, skrzydła czy mapy silnika.

Tym również, co szybko rzuciło mi się w oczy to „łatwość” gry w porównaniu z tymi edycjami, z którymi miałem wcześniej do czynienia. Sprawia to, że nawet jeżeli ktoś wcześniej nie miał styczności z tą serią, nie będzie miał trudności żeby zaznajomić się z grą i torami i stopniowo wyłączać wszystkie asysty. Ja „swoje” ustawienia znalazłem na poziomie „Profesjonalista” (musiałem szukać gotowców, gdyż mój ograniczony czas nie pozwalał na spędzenie na prezentacji wielu godzin bym mógł sobie dobrać na szybko swoje, szczególnie nie znając kierownicy i PS4).

Gokarty

 

Dla mnie bardzo fajnym aspektem wydarzenia były zawody kartingowe, w których wzięło 18 z zaproszonych osób (niektórzy odmawiali bo są w koszuli – WTF?). Bardzo podoba mi się organizowanie eventów i konferencji prasowych właśnie na torach kartingowych, bo daje to uczestnikom dodatkowe atrakcje, a przede wszystkim świadomość, że jazda nie jest taka łatwa jak się wydaje. Pamiętam bardzo fajną konferencję Orlenu gdy jeszcze sponsorowali Kubę Giermaziaka (to był chyba 2011 rok) zorganizowaną właśnie na torze kartingowym.

Jeżeli chodzi o zawody, to byłem w pierwszej grupie czyli zimne wózki i opony i mniejsza przyczepność. Nieznajomość toru nie pomagała, ale postęp był spory, bo zacząłem od 38,8 a skończyłem na 35,3, choć rezerwy są jeszcze duże.

Kwalifikacje udało mi się wygrać ze sporą przewagą, a w wyścigu była ona chyba jeszcze wyższa. Nie mniej jak na kogoś z 10-letnim kartingowym stażem nie wypadało mi się zachować inaczej. Wielki puchar i szampan odebrane, ten drugi przyda się na pierwsze punkty Roberta Kubicy po powrocie do F1.

Od jutra

 

Wersja pudełkowa gry pojawi się już jutro w sklepach i Empikach. Ja szczególnie zachęcam Was do zakupu jej zamiast wersji cyfrowej. Sam mam już boxa i fajnie widzieć na niej Roberta Kubicę. Będzie to z pewnością fajna pamiątka związana z powrotem Kubicy do F1, choć mam nadzieję, że będą kolejne okazje do zakupu tej gry z Kubicą na okładce.

Poniżej linki do ofert zakupu właśnie pudełkowej wersji oraz galeria z wydarzenia (fotki Konrad Szczodrak).

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum