Zarówno Eleven Sports, jak i TVP Sport mogą pochwalić się bardzo dobrymi wynikami oglądalności pierwszego wyścigu sezonu 2019, w którym Robert Kubica wrócił do F1 po ponad 8 latach do Formuły 1.
Eleven Sports
Wyniki oglądalności Eleven Sports przedstawił Patryk Mirosławski, dyrektor programowy tej stacji. W każdej minucie średnio Eleven Sports miało 238 tys. widzów. Trzeba zaznaczyć, że są to tylko dane z odbiorników telewizyjnych, a nie aplikacji online. Kwalifikacje oglądało 97 tys. osób. Mirosławski słusznie zwraca uwagę na to, że pory rozgrywania, szczególnie wyścigu, nie były zachęcające.
238 tys. widzów śledziło średnio w każdej minucie (AMR) wczorajszy wyścig F1 w Eleven Sports 1, natomiast sobotnie kwalifikacje 97 tys. Patrząc na fakt, że wyścig startował w niedzielę chwilę po 06:00 rano, wynik jest znakomity. Dzięki za Waszą obecność✋️ #ElevenF1 pic.twitter.com/NqBUhTaU3c
— Patryk Mirosławski (@P_Miroslawski) 18 marca 2019
TVP Sport
Australia była również debiutem F1 w TVP Sport. Stacja w ostatniej chwili zakupiła prawa do pokazywania każdego wyścigu w tym sezonie od 45. minuty. Mimo to studio przed wyścigiem oglądało 186 tys. osób średnio, a podczas wyścigu ponad 300 tys. średnio.
Kilka ciekawostek oglądalnościowych z weekendu w @sport_tvppl :
– PK w skokach śr. 404tys. w sobotę i 347tys. w niedzielę
– F1 186tys., a podczas wyścigu ponad 300tys.
– Znicz-Radomiak śr. 113tys.
Poza tym PŚ w skokach, kapitalna walka Sulęckiego, losowanie kosza. Jest moc! ??— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) 18 marca 2019
Trzeba oczywiście pamiętać, że TVP Sport jest kanałem znacznie szerzej dostępnym i bezpłatnym, w przeciwieństwie do Eleven Sports.
O tym, gdzie oglądać pełne wyścigi i pozostałe sesje w Polsce dowiecie się TUTAJ.