KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Przed kolejnym testem Kubicy w F1 we Francji – zapowiedź

blank

Choć ani Renault ani Robert Kubica nie potwierdzili oficjalnie daty tego testu, to jednak z kilku źródeł wiemy, że już jutro Robert Kubica ma ponownie jeździć bolidem Formuły 1 z 2012 roku francuskiej ekipy. To właśnie ten test ma być kluczowy dla przyszłości Polaka i tego, czy wróci do Formuły 1. Przeczytajcie zapowiedź tego testu.


Renault o teście

„To nowa faza jego osobistej i profesjonalnej podróży i jesteśmy dumni, że możemy go w tym wspierać, wykorzystując infrastrukturę toru Paul Ricard, który jest odpowiedni dla profesjonalnych i nieprofesjonalnych kierowców. Nadal jest wiele płotków do pokonania dla niego i on o tym wie lepiej niż ktokolwiek inny. Jedynie jego forma zdeterminuje czy może kiedyś wrócić do bycia profesjonalnym kierowcą” – powiedział o teście Roberta Cyril Abiteboul, szef Renault F1.

Cel

Oficjalnie celem testu ma być sprawdzenie w bardziej bojowych warunkach i na bardziej wymagającym torze, możliwości prowadzenia bolidu Formuły 1 przez Roberta Kubicę pełnym wyścigowym tempem. Ciasne i ostre zakręty mają sprawdzić, czy Robert będzie w stanie poradzić sobie również na torach ulicznych.

Różnice z poprzednim testem

Poprzednio bolid miał być ustawiony w trybie pokazowym, teraz ma to być w pełni wyścigowe tempo. Możemy się również spodziewać, że Robert będzie miał do dyspozycji więcej kompletów różnych opon. Istotną różnicą będzie to, że prawdopodobnie tym razem Robert będzie jeździł sam, bez porównania czasów z innym kierowcą.

„Podczas gdy pierwszy test w Walencji był niczym innym jak pozwoleniem Robertowi ponownie poczuć wrażenia z jazdy bolidem F1, drugi test ma ocenić jego zdolności do powrotu na najwyższym poziomie rywalizacji” – powiedział szef Renault Cyril Abiteboul.

Tor

Paul Ricard to obiekt, który wraca w przyszłym roku do kalendarza Formuły 1. Jest to dość specyficzny tor, bardzo ciasny, wymagający i posiadający ostre zakręty. Powinien być zatem idealny do takiego testu.

Tor mieści się w Le Castellet w prowincji Var we Francji. Składa się z 13 zakrętów, a jego szerokość to od 10 do 12 metrów. Liczy on 5 861 m.

Poniżej zobaczycie onboard z tego obiektu.

Pogoda

Ma być bardzo ładnie, choć może się okazać, że 32 stopnie to nieco za wysoka temperatura na testy bolidu F1. Nie chodzi tyle o kondycję Roberta, która jest bez zarzutu, a o prowadzenie bolidu i kondycję opon.

Relacja

Zapewne znów będziemy musieli dość długo czekać na jakieś materiały z testu Roberta, jednak już jutro od rana trwać będzie relacja live, gdzie znajdziecie wszystkie materiały i informacje z testu, jakie ukażą się w sieci. Bądźcie z nami od rana!

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi