KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Kubica: Jestem gotowy, mogę robić to, co obecni kierowcy F1

blank

Bardzo ciekawego wywiadu, choć bez wdawania się w szczegóły dotyczące przyszłości, udzielił Robert Kubica włoskiemu dziennikowi Corrierre della Serra. Polak jest przekonany, że poradzi sobie z jazdą bolidami z 2017 roku. Bije z niego również duża wdzięczność dla Renault za otrzymaną szansę.

Robert zapytany, czy czuje się gotowy do powrotu, odpowiada: „Jeżeli muszę odpowiedzieć krótko, to tak i opieram się się na rzeczywistości. Czuję się znacznie bezpieczniej niż jeszcze kilka miesięcy temu. Kluczowe były te dwa dni testowe, które zastąpiły nadzieje bardzo mocnym przekonaniem i pewnością siebie”.

Kubica przyznał także, że potrzebował czasu po wypadku, aby odzyskać formę psychiczną.

„To kwestia świadomości. Musiałem poradzić sobie z moją niepełnosprawnością i przezwyciężyć trudności z niej wynikające. Dzięki temu mogłem podejść do moich pierwszych testów na większym luzie i uświadomić sobie, że moje ograniczenia to pojęcie względne. Zaczynałem testy bez jakichkolwiek oczekiwań i gwarancji i odnalazłem się. Patrzyłem na osiągi i wszystko od razu zaskoczyło, natychmiast ponieważ nic nie zostało skasowane. To jak z pływaniem czy jazdą na rowerze – od razu łapie się to uczucie. Myślałem jedynie o osiąganiu kolejnych celów” – stwierdził Polak.

Wypowiedział się on również na temat zaangażowania Renault w jego testy.

„Jeżeli Renault zdecydowało się przejść ze mną przez to szaleństwo, to stwierdziłem, że muszę spróbować, że musi mi się udać. Trenowałem, przygotowałem się, ale niczego nie mogłem być pewien. Teraz wiem już, że mogę wrócić do poziomu, w jakim byłem w 2010 roku, a był to wysoki poziom”.

Robert podkreśla wdzięczność dla Renault za ostatnie szanse: „Jeżeli ktoś byłby właścicielem zespołu, to czy dałby samochód komuś takiemu jak ja? Aby podjąć taką decyzję, trzeba było wielkiej odwagi i jestem wdzięczny Renault za to, co zrobili. Sześć lat to bardzo dużo. Wszystko co się wydarzyło, traktuję jak wielki bonus, zdałem sobie sprawę, że odzyskałem to, co utraciłem 6 lat temu. Myślę, że zdecydowały tu dobre wspomnienia ludzi, którzy pracowali ze mną. Może to oni naciskali w Renault na ten test i może sposób pracy, nie tylko jazda, zostały docenione podczas testów” – powiedział nasz kierowca.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

Kubica testował oczywiście bolid z 2012 roku, ale został zapytany, czy miałby większe problemy z aktualnymi samochodami.

„Różnica jest przede wszystkim w zakrętach, ale to kwestia pracy i nawyków. Jeżeli obecni kierowcy to robią, to nie widzę powodów, dla których ja miałbym sobie nie poradzić” – dodaje.

„Byłem zaskoczony, że będę miał tak piękne emocje. W ciągu dwóch miesięcy z życia nadzieją, byłem w stanie zaprezentować się jako kierowca. Kiedy zobaczyłem samochód gotowy w garażu w Walencji, od razu się zrelaksowałem, tak jakby nie minęło tyle lat. Podczas drugiego testu, w Castellet, nie przejmowałem się niczym bo zdałem sobie sprawę, że nie muszę się już niczym martwić. Kiedy zasiadłem w bolidzie, poczułem ulgę, spokój, których brakowało mi przez sześć lat. Reszta przyszła jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. I to uczucie zostanie ze mną, niezależnie od tego, co się stanie” – zakończył Kubica.

Źródło” Corrierre della Serra

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi