Już pierwsze dwie rundy w kalendarzu WRC pokazały, że przed nami jeden z najciekawszych sezonów w historii Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Emocji i niespodzianek nie zabraknie także podczas 74. Rajdu Polski, w którym zawodnicy będą mieli do pokonania 23 odcinki specjalne, w tym dwie całkowicie nowe próby. Polski klasyk zostanie rozegrany w dniach 29 czerwca – 2 lipca na szutrowych trasach malowniczego regionu mazurskich jezior, a baza imprezy znajdzie się w gościnnych Mikołajkach, stolicy polskich kierowców rajdowych oraz żeglarzy. Organizatorem ósmej rundy światowego championatu jest Polski Związek Motorowy.
Sześć odcinków specjalnych znanych z ubiegłego roku nie zostało zmienionych. Poza lubianą przez kibiców rywalizacją na torze Mikołajki Arena, dotychczasowy przebieg zachowały próby Chmielewo, Wieliczki, Świętajno, Stare Juchy i Gołdap. Zupełnie nowe są oesy Pozezdrze oraz Orzysz, a pozostałe poddano modyfikacjom lub wróciły do harmonogramu rajdu po rocznej lub dłuższej przerwie. 29 procent trasy odcinków specjalnych (97,2 km) nie było wykorzystywane w rajdzie w jego trzech poprzednich edycjach. Najkrótszym oesem jest przejeżdżany trzykrotnie Mikołajki Arena (2,5 km), a najdłuższym odcinek Kruklanki (26,35).
– W tegorocznej edycji rajdu nie zaplanowaliśmy odcinków oddalonych o ponad 100 kilometrów od bazy i tym samym nie ma potrzeby organizowania dodatkowego serwisu. Każdego dnia park serwisowy w Mikołajkach będzie więc miejscem tętniącym życiem także pomiędzy poranną i popołudniową pętlą oesów. Piątkowe odcinki to powtórka z ubiegłego roku, ale w harmonogramie rajdu znalazły się także dwie zupełnie nowe próby sportowe, a inne zostały zmienione. Tak będzie również w przypadku oesu Paprotki, który w tym roku zakończy rywalizację jako Power Stage. Opracowując trasę rajdu mieliśmy na uwadze wszystkie aspekty związane z bezpieczeństwem, ale zadbaliśmy także o kibiców i media. Trzykrotnie zawodnicy pokonają widowiskową próbę Mikołajki Arena, a Promotor WRC planuje bezpośrednie relacje z aż 5 odcinków, co będzie możliwe dzięki odpowiedniemu harmonogramowi rajdu – powiedział Jarosław Noworól, dyrektor 74. Rajdu Polski
Uroczysty start nastąpi w czwartek, 29 czerwca o godz. 16:00 w centrum Mikołajek. Jeszcze tego samego dnia, o godz. 19:08 kibice będą mieli okazję podziwiać początek rywalizacji na torze Mikołajki Arena. Załogi będą rywalizowały parami, a bezpośrednio po zakończeniu OS-1 samochody przejadą do Parku Zamkniętego.
W piątek, 30 czerwca zaplanowano 9 odcinków specjalnych o długości 119 kilometrów. Po pierwszym przejeździe 4 oesów samochody zjawią się na 30 minut w parku serwisowym w Mikołajkach, a w godzinach popołudniowych po raz drugi pokonają już raz przejeżdżane próby. Na zakończenie dnia, o godz. 19:30 rywalizujące załogi po raz drugi stoczą pojedynek o zwycięstwo na torze Mikołajki Arena.
Kolejnych 9 oesów, ale tym razem liczących ponad 164 kilometry zostanie rozegranych w sobotę, 1 lipca. Cztery z nich będą przejeżdżane dwukrotnie, w tym najdłuższy odcinek w rajdzie – Kruklanki (OS-14 i OS-18). Pomiędzy poranną, a popołudniowa pętlą składająca się z czterech odcinków załogi pojawią się w parku serwisowym. Dzień zakończy trzecie spotkanie na Mikołajki Arenie. W sobotę na zawodników czeka pierwszy z całkowicie nowych odcinków w rajdzie, dwukrotnie pokonywane Pozezdrze (23,80 km)
W niedzielę, 2 lipca ostatnie 4 odcinki 74. Rajdu Polski w tym kończący rywalizację Power Stage w nowej lokalizacji (OS-23, Paprotki-2) z dodatkowymi punktami (5-4-3-2-1) dla pierwszych pięciu zawodników. Tego dnia drugi z nowych odcinków – Orzysz (10,50 km). Meta rajdu, podobnie jak uroczysty start także w urokliwym centrum Mikołajek o godz. 14:30.
Biura rajdu zostaną zlokalizowane tak jak w poprzednich latach w Centrum Kongresowym Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach, tuż obok parku serwisowego i toru Mikołajki Arena.