KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Clark: Kubica ma wypadki bo ciśnie, a właśnie to chcemy oglądać

blank
fot. Colin Clark

Colin Clark, dziennikarz Radia WRC poświęcił dziś cały odcinek swojego programu Robertowi Kubicy, wypowiadając się w Polaku w bardzo ciepłych słowach. Wedlug niego, Kubica mógłby odegrać ważną rolę przy rozwoju Toyoty WRC. Clark odniósł się również do wypadków Kubicy, jego chęci wygrywania i braku miejsca w WRC. 

Clark zadał sobie pytanie, dlaczego tak bardzo tęskniłby za Kubicą:

Pierwszy raz spotkałem go podczas testów przed Rajdem Portugalii. Chciałem przywitać się z nim, czekałem na niego jako fan, ale nie zdążyłem się przedstawić, bo wiedział kim jestem, mówił, że słucha radia rajdowego. A to przecież była gwiazda Formuły 1!

Colin cały czas jest pod wrażeniem Roberta Kubicy i uważa go, za jednego ze swoich ulubionych kierowców w WRC.

Miałem wielką przyjemność poznać go, być na kilku kolacjach z nim i co zaskakujące mówi więcej ode mnie, a to nie jest łatwe. To prawdopodobnie jedna z najbardziej utalentowanych, zdolnych i pracowitych osób, jakie spotkałem w życiu. Dla WRC strata kogoś takiego jak on byłaby dla WRC ogromną szkodą. Wniósł coś nowego do WRC, inną etykę pracy, zainteresował rzesze polskich kierowców Rajdowymi Mistrzostwami Świata. Słyszałem, co robi po zakończeniu rajdów. Nie idzie się relaksować jak inni kierowcy, ale sprawdza notatki, jeszcze raz wszystko obmyśla” – kontynuował Clark.

blank

Clark mówił również o ograniczeniach Roberta Kubicy i podkreślał, że są one duże i nie znikną.

Jego ograniczenia może będą trochę mniejsze, może będzie miał większą siłę w niej, może będzie prostowała się mocniej, ale nie znikną. Trudno jest być niepełnosprawnym kierowcą, w jakiekolwiek serii. Jeździ zupełnie inaczej niż inni zawodnicy, ma tylko jedną rękę aby zareagować, tylko nią prowadzi„.

Dziennikarz odniósł się też do wypadków, jakie Robert ma na rajdowych trasach.

Nie chcę więcej słyszeć o tym, że się rozbija. Nie robi tego, bo ma ograniczenia, nie robi tego, bo robi głupie błędy. Rozbija się dlatego, że ciśnie. A właśnie takich kierowców chcemy oglądać. Jeżeli kierowca się nie rozbija, to znaczy, że nie ciśnie i jest nudny i nie chcemy go oglądać. Mógłby kończyć rajd za rajdem, ale on chce wygrywać. Tego nauczył się w Formule 1” – podkreślił Colin Clark.

Według Clarka, właśnie chęć zwycięstw Kubicy może sprawić, że nie będzie on już kontynuował startów w WRC.

Kubica zadaje sobie zapewne pytanie, dlaczego nie jest w zespole fabrycznym. Według mnie Kubica mógłby wykonać sporą pracę z Toyotą. Testowałby cały czas – od świtu do zmierzchu, dałby najwyższy poziom opinii. Ma ogromną wiedzę, jak pracują opony, szczególnie na asfalcie. Gdybym był Tomi Makinenem, powiedziałbym Robertowi: Chodź do nas, jest robota, którą możesz zrobić.

Dziennikarz zakończył:

Nie wiemy, co będzie robił, trzymamy kciuki, że to nie jest koniec jego kariery, ale mocno trzymamy za niego kciuki i życzymy mu, w imieniu całego WRC, wszystkiego najlepszego” – powiedział Clark.

Pełne nagranie zobaczycie TUTAJ.

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi