KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jaki jest Rajd Sardynii

blank

To będzie z pewnością jedna z najbardziej wymagających rund w kalendarzu WRC 2015. Ponad 400 kilometrów OS-owych i mordercze próby dla aut i załóg. Rajd Sardynii zawsze stawiał przed kierowcami najcięższe wyzwania. Zobaczcie, jaka jest ta runda WRC i kto święcił w niej największe sukcesy.

Historia

Rajd Sardynii jest rozgrywany jako Rajd Włoch od 2004 roku. Właśnie wtedy zastąpił on w kalendarzu WRC Rallye Sanremo. Jego bazą jest od 2 lat miasto Alghero. W samych Włoszech, WRC jest obecne od początku czyli od 1973 roku. W 1981 roku wygrała go znana wszystkim Michele Mouton, zostając pierwszą i jedyną dotąd kobietą, która zwyciężyła w rajdzie WRC.

Dominatorzy

Rajd Sardynii był rundą WRC 11 razy. W tym czasie najwięcej zwycięstw w nim odnosił Sebastien Loeb, choć trzeba przyznać, że nie była to ulubiona runda Francuza. Loeb triumfował tu czterokrotnie. Dwa zwycięstwa na swoim koncie – w dwóch ostatnich latach – ma na Sardynii Sebastien Ogier. Pozostali zwycięzcy? To creme de la creme skandynawskich rajdów ostatnich lat – Marcus Gronholm, Juho Hanninen, Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala i jedyny Norweg w tym gronie, Petter Solberg.

Zaskoczeniem może być to, że najwięcej razy na podium na Sardynii stał Mikko Hirvonen – sześciokrotnie. Raz mniej na pudle meldował się Sebastien Loeb, a po cztery podia mają na swoim koncie Latvala i Solberg.

Jedynym kierowcą, który jechał we wszystkich edycjach był Włoch, Francesco Marrone.

Wyzwania

Wąskie, kręte drogi szutrowe, w których lubią zrobić się dość duże koleiny – tak w skrócie można opisać wyzwania Rajdu Sardynii.Każde wyjechanie poza optymalną linię jazdy może skończyć się urwaniem koła bowiem na poboczach czekają kamienie, drzewa i skarpy. Przekonał się o tym m.in. Jewgienij Novikov.

Na Sardynii szczególny problem mogą mieć ci, którzy jadą z przodu, a to za sprawą cienkiej warstwy luźnego szutru.

Kolejnym problemem mogą być temperatury, które nierzadko przekraczają 30 stopni, a to może prowadzić do awarii sprzętu i utraty koncentracji przez załogi. O tym, że temperatura może być groźna również na dojazdówce, bardzo boleśnie przekonał się Mikko Hirvonen w ubiegłym roku.

W tym roku na kierowców czeka kilka nowości, m.in. nocleg w Cagliari. Blisko 2/3 trasy będzie inna niż w ubiegłym roku, a w piątek kierowcy pojadą po trasach nieużywanych od 2011 roku. Sobota będzie najdłuższym etapem w WRC od 2012 roku, a załogi czeka ponad 200 kilometrów jazdy OS-owej. Skakać będą m.in. po słynnej hopie Micky`ego w Monte Lerno.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi