KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Takich rajdów nam potrzeba

blank
fot. Rally Portugal

Rajd Portugalii był pierwszym rajdem Roberta Kubicy w WRC. Kojarzył nam się jednak fatalnie, gdyż w poprzednich dwóch edycjach Polak nie przejechał w nim wielu OS-ów. Teraz jednak nastąpiło nowe otwarcie – dorobku punktowego, auta i współpracy z M-Sportem. Robert Kubica i jego zespół wrócili na właściwe tory. Teraz kierunek może być tylko jeden – naprzód!

Nie ma powodów…

… do euforii. Podobnie jak po nieudanych rajdach nie było powodów do złamywania rąk. Cały czas jesteśmy na etapie nauki. Robert szlifuje tajniki jazdy w WRC, a my uczymy się samego WRC i cierpliwości.

Oceniając ten występ należy wziąć pod uwagę wyłącznie jeden czynnik – ocenę Roberta i Macieja. A ta była pozytywna. Kubica był zadowolony ze swojej jazdy i mówił, że to był jego najlepszy rajd w WRC.

I patrząc na liczbę przygód na OS-ach (zero, bo opony nie liczę) rzeczywiście taka ocena Rajdu Portugalii jest uzasadniona. Robert jechał pewnie, bezbłędnie i szybko. I wcale nie było to wolne tempo – wystarczy porównać sobie czas Roberta z czasem Prokopa (obaj mieli problem techniczny kosztujący ich kilkadziesiąt sekund).

Tym występem trzeba się cieszyć przede wszystkim dlatego, że zadowolony z niego był Robert. A co do miejsca na mecie to przy takim tempie w Argentynie Kubica byłby… czwarty. Tak to już bywa w rajdach WRC, że czasem wypada 7 a czasem 2.

Nowości

Rajd Portugalii dla wielu kierowców był nowy – po 10 latach bowiem mieliśmy powrót na północ kraju. Ale nowy dla np. Ogiera nie oznacza to samo co nowy dla Kubicy, który objeżdżony w WRC jest znacznie mniej niż Francuz. Nowe było też auto, a Kubica jako jedyny nie miał okazji go przetestować. Takie czynniki zazwyczaj nie sprzyjają kierowcy.

Auto

Mówiąc o aucie – nowa Fiesta wydaje się (z mojego bardzo ograniczonego odległością miejsca) szybszym autem niż jej poprzednia wersja. Szybszym, ale nie aż tak szybkim, jak to zapowiadał Malcolm Wilson. Z Volkswagenami na pewno nie jest w stanie konkurować. Ale widać przynajmniej, że aby zdobyć dobre miejsce OS-owe nie trzeba już liczyć tylko na pecha rywali czy cuda za kierownicą. Szybka jazda, taka, jaką pokazał np. Tanak, pozwala na walczenie o miejscach w okolicach podium i to pozytywny sygnał. Ekipie M-Sportu należą się słowa uznania, bo przecież pamiętamy jej wpadki z „nowym przodem”. Wiemy też, jak długo Hyundai męczy się ze swoim nowym autem. A w M-Sporcie obyło się bez opóźnienia i chwała im za to. Mam nadzieję, że ta Fiesta będzie symbolicznym przełamaniem w relacjach i współpracy Roberta i M-Sportu.

Pirelli

Cóż… jest problem. Widać, że opony te słabiej sprawują się na szutrze i jeszcze np. w Australii może być z nimi problem. Ale na Sardynii, w Polsce, Finlandii czy w Wielkiej Brytanii myślę, że nie będą miały już tak dużych problemów z trzymaniem się felgi i będą spisywać się lepiej. A na asfaltach dadzą czadu.

Przebudowany zespół

Widać, że zmiana, choć drastyczna w przebiegu, była potrzebna Kubicy i jego ekipie i teraz może być już tylko lepiej. To cieszy, bo daje nadzieję, że czerwiec będzie spokojniejszy dla Kubicy jeżeli chodzi o załatwianie spraw zespołu i teraz będzie mógł skupić się np. na testach. A przypomnę, że w ciągu najbliższych 5 tygodni czekają nas aż 2 rajdy, w tym Rajd Polski!

Konkursy

Bardzo dziękuję Wam za udział w konkursach i ligach w ten weekend. W facebookowym konkursie, w którym do wygrania był bilet na Rajd Polski oraz zestaw magnesów rajdowych ufundowanych przez Pixgraf.pl, triumfował Michał Kłapkowski, którego proszę o kontakt w celu przesłania biletu. Zestawy magnesów otrzymują Aleksandra Eliza Olszewska i Mirka Mejka. Przy okazji wszystkich biorących udział bardzo proszę o dokładne czytanie postów konkursowych.

Jeszcze w tym tygodniu na blogu ogłoszony zostanie kolejny konkurs z biletami na Rajd Polski – bądźcie czujni!

Podziękowania

Tradycyjnie chcę bardzo podziękować tym, którzy pomagali mi w prowadzeniu relacji w ten weekend – Karolowi, który był z Wami przez shakedown i sobotnią poranną pętlę, Grzegorzowi Biegańskiemu, Pawłowi Kubackiemu, Lux Perpetua i pko24, którzy przygotowywali statystyki i Fantasy WRC oraz Eli, która pomogła przy liczeniu wyników konkursu. Dzięki!

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!


Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi