KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jak było przed rokiem w Rajdzie Francji? [Aktualizacja piątek – Kubica przed Rajdem]

blank
fot. M-Sport

Ubiegłoroczny Rajd Francji był niezwykle ważny dla losów ubiegłorocznej rywalizacji w klasie WRC2. Zwyciężając w nim Robert Kubica i Maciej Baran znacznie przybliżyli się do zdobycia tytułu. Na francuskich asfaltach polska załoga nie miała sobie w ubiegłym roku równych. Przeczytajcie, jaki był ubiegłoroczny Rajd Francji.


Kubica i Baran byli faworytami rywalizacji, choć po wcześniejszej asfaltowej imprezie – Rajdzie Niemiec, w którym walka z Elfynem Evansem była bardzo zacięta, nikt nie spodziewał się, że pójdzie łatwo. A tak właśnie poszło.

Podczas 1. i 2. dnia rajdu Robert i Maciej wygrali wszystkie 7 rozegranych OS-ów, nierzadko prezentując tempo bardzo zbliżone do aut WRC. Po 2. dniu polska załoga miała ponad 3 minuty przewagi nad Elfynem Evansem. Tak duża przewaga była jednak wynikiem przebitej opony u Walijczyka.

blank
blank
fot. Colin Clark

Trzeciego dnia rywalizacji Kubica deklarował, że „nie dba o to, co robi Elfyn Evans i jedzie ostrożnie swoim tempem„. W pierwszym sobotnim OS-ie Kubica i Baran pierwszy raz nie wygrali OS-u. Do końca dnia Evans wygrał jeszcze kilka prób i zredukował minimalnie swoją stratę do Roberta. Wynosiła ona przed finałowym dniem 3 i pół minuty. W sobotę zrobiona została m.in. ta fotka:

blank
blank

Zadaniem na ostatni dzień było jedynie utrzymanie przewagi. Ale minimalizm nie jest domeną Roberta. Polacy wygrali wszystkie niedzielne próby, a dzięki m.in. wypadnięciu Sebastiena Loeba, awansowali na 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Na mecie Robert i Maciej mieli ponad 4 minuty przewagi nad drugim w klasyfikacji WRC2, Elfynem Evansem.

blank

Tak jechali Robert i Maciej w ubiegłym roku:

Po Rajdzie Francji Kubica awansował na 1. miejsce w klasyfikacji generalnej kategorii WRC2.

blank

Pełne relacje z Rajdu Francji 2013 przeczytacie tu: dzień 1, dzień 2, dzień 3, dzień 4.

Aktualizacja

Poniżej krótki film z testów Roberta:

Aktualizacja sobota

Poniżej zobaczycie kolejny film z testów Roberta i Macieja:

Aktualizacja piątek

Poniżej wysłuchacie wypowiedzi Roberta Kubicy przed Rajdem Francji:

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi