KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Podsumowanie Rajdu Wielkiej Brytanii

blank

To na pewno nie były łatwe 2 tygodnie w karierze Roberta Kubicy. Zakończyły się one dwukrotnym wypadnięciem z trasy Rajdu Wielkiej Brytanii i przyniosły wiele nowych znaków zapytania dotyczących przyszłości. Również o niej mówił Robert Kubica w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego, który przytaczam poniżej. Poniżej również nowy, pełny film z wypadku Roberta i chwil tuż po nim.

Trudno sobie wyobrazić, jak czuł się Robert Kubica, gdy dowiedział się 2 tygodnie temu, że Maciej Baran nie wystąpi z nim w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Polak został postawiony w bardzo trudnej sytuacji przed chyba najważniejszym startem w sezonie. A na pewno startem, który był najbardziej obserwowany.

Wiemy już, że Kubica chciał oddać swoje miejsce w Citroenie komuś innemu, gdy okazało się, że będzie musiał zmienić pilota, ale nie było to możliwe. Kubica wystartował zatem i wiemy, jak to się ostatecznie skończyło – mniejsza pewność za kółkiem gorsze zgranie i dwa wypadki.

Trudno jakkolwiek podsumować występ Kubicy w Walii. Przejechał
zaledwie 4 pełne OS-y, ale pokazał w nich dobre tempo, biorąc pod uwagę
wszystkie okoliczności. Przypomnijmy, że na trzecim czwartkowym OS-ie
Polak był 6.

Na pewno nie umknęło to uwadze wszystkich obserwatorów i tych, którzy będą współdecydować o przyszłości Roberta Kubicy. Zresztą, wszyscy w motorsporcie znają już wartość talentu, doświadczenia, pracowitości i profesjonalizmu Kubicy i nikogo nie trzeba na siłę – tak jak niektórych mediów – o tym przekonywać.

Kubica deklarował, że Rajd Wielkiej Brytanii nie wpłynie na jego decyzję w sprawie 2014 roku. Zmiana pilota już tak. Nie można zrzucać całej winy na Roberta czy na Macieja. Nie wiemy, co się wydarzyło, dlaczego Baran podjął taką, a nie inną decyzję, wydaje się jednak, że – i tu pozwolę sobie na moją opinię – Maciej Baran powinien był pojechać z Robertem Kubicą w Rajdzie Walii. Ja na jego miejscu czułbym się w ogromnym obowiązku wystartować po przejechaniu tak dobrego sezonu, szczególnie, jeżeli powodem wycofania była niemożność poświęcenia dużej ilości przyszłego roku na startu z Kubicą.

Oczywiście, nie wiemy, jak skończyłby się ten start, gdyby na prawym fotelu Citroena DS3 WRC siedział Baran. Może np. 5 miejscem w generalce, a może wypadnięciem już na 1. OS-ie, tak czy siak – z całym szacunkiem dla Michele Ferrary – Maciej Baran spisałby się lepiej niż Włoch, a Kubica czułby się znacznie pewniej. A chyba tę niepewność dało się zauważyć przy obu przygodach Kubicy, sam Robert mówił o swoich błędach.

Weekend w Walii był z pewnością weekendem „do zapomnienia”, a teraz Roberta czekają bardzo trudne wybory i ewentualne szukanie wysokiej klasy pilota, który zapewni mu możliwość walki o najwyższe cele. Takim pilotem był Maciej Baran i był to chyba jedyny „wolny” Polak, który mógł jeździć z Robertem. Wygląda na to, że jeżeli Robert zostanie w rajdach, to nie usłyszymy już słynnych „syf” czy „w ch*j długi”. Nie padnie też zapewne pytanie „Maciuś, całyś?”.

Jakie decyzje podejmie Robert? Kto i kiedy nam je przekaże? Tego nie wiemy. Jeżeli chce zostać w rajdach, to musi się spieszyć, sezon WRC już za 2 miesiące. To będzie na pewno bardzo intensywny czas dla Roberta z zapewne dużą ilością treningów. Zresztą, nie ma się co mądrzyć bowiem:

Nie może być podsumowania rajdu, bez klasyfikacji. Niestety dla Roberta, stracił on jedno miejsce w klasyfikacji WRC na rzecz Elfyna Evansa, który w Rajdzie Wielkiej Brytanii zajął 8. miejsce i zgarnął 4 punkty.

blank

blank

Na absolutny koniec wpisu, trzy filmy, których jeszcze nie było, w tym jedno z wypadku Roberta:

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi