KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Podsumowanie Rajdu Wielkiej Brytanii

To na pewno nie były łatwe 2 tygodnie w karierze Roberta Kubicy. Zakończyły się one dwukrotnym wypadnięciem z trasy Rajdu Wielkiej Brytanii i przyniosły wiele nowych znaków zapytania dotyczących przyszłości. Również o niej mówił Robert Kubica w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego, który przytaczam poniżej. Poniżej również nowy, pełny film z wypadku Roberta i chwil tuż po nim.

Trudno sobie wyobrazić, jak czuł się Robert Kubica, gdy dowiedział się 2 tygodnie temu, że Maciej Baran nie wystąpi z nim w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Polak został postawiony w bardzo trudnej sytuacji przed chyba najważniejszym startem w sezonie. A na pewno startem, który był najbardziej obserwowany.

Wiemy już, że Kubica chciał oddać swoje miejsce w Citroenie komuś innemu, gdy okazało się, że będzie musiał zmienić pilota, ale nie było to możliwe. Kubica wystartował zatem i wiemy, jak to się ostatecznie skończyło – mniejsza pewność za kółkiem gorsze zgranie i dwa wypadki.

Trudno jakkolwiek podsumować występ Kubicy w Walii. Przejechał
zaledwie 4 pełne OS-y, ale pokazał w nich dobre tempo, biorąc pod uwagę
wszystkie okoliczności. Przypomnijmy, że na trzecim czwartkowym OS-ie
Polak był 6.

Na pewno nie umknęło to uwadze wszystkich obserwatorów i tych, którzy będą współdecydować o przyszłości Roberta Kubicy. Zresztą, wszyscy w motorsporcie znają już wartość talentu, doświadczenia, pracowitości i profesjonalizmu Kubicy i nikogo nie trzeba na siłę – tak jak niektórych mediów – o tym przekonywać.

Kubica deklarował, że Rajd Wielkiej Brytanii nie wpłynie na jego decyzję w sprawie 2014 roku. Zmiana pilota już tak. Nie można zrzucać całej winy na Roberta czy na Macieja. Nie wiemy, co się wydarzyło, dlaczego Baran podjął taką, a nie inną decyzję, wydaje się jednak, że – i tu pozwolę sobie na moją opinię – Maciej Baran powinien był pojechać z Robertem Kubicą w Rajdzie Walii. Ja na jego miejscu czułbym się w ogromnym obowiązku wystartować po przejechaniu tak dobrego sezonu, szczególnie, jeżeli powodem wycofania była niemożność poświęcenia dużej ilości przyszłego roku na startu z Kubicą.

Oczywiście, nie wiemy, jak skończyłby się ten start, gdyby na prawym fotelu Citroena DS3 WRC siedział Baran. Może np. 5 miejscem w generalce, a może wypadnięciem już na 1. OS-ie, tak czy siak – z całym szacunkiem dla Michele Ferrary – Maciej Baran spisałby się lepiej niż Włoch, a Kubica czułby się znacznie pewniej. A chyba tę niepewność dało się zauważyć przy obu przygodach Kubicy, sam Robert mówił o swoich błędach.

Weekend w Walii był z pewnością weekendem „do zapomnienia”, a teraz Roberta czekają bardzo trudne wybory i ewentualne szukanie wysokiej klasy pilota, który zapewni mu możliwość walki o najwyższe cele. Takim pilotem był Maciej Baran i był to chyba jedyny „wolny” Polak, który mógł jeździć z Robertem. Wygląda na to, że jeżeli Robert zostanie w rajdach, to nie usłyszymy już słynnych „syf” czy „w ch*j długi”. Nie padnie też zapewne pytanie „Maciuś, całyś?”.

Jakie decyzje podejmie Robert? Kto i kiedy nam je przekaże? Tego nie wiemy. Jeżeli chce zostać w rajdach, to musi się spieszyć, sezon WRC już za 2 miesiące. To będzie na pewno bardzo intensywny czas dla Roberta z zapewne dużą ilością treningów. Zresztą, nie ma się co mądrzyć bowiem:

Nie może być podsumowania rajdu, bez klasyfikacji. Niestety dla Roberta, stracił on jedno miejsce w klasyfikacji WRC na rzecz Elfyna Evansa, który w Rajdzie Wielkiej Brytanii zajął 8. miejsce i zgarnął 4 punkty.

Na absolutny koniec wpisu, trzy filmy, których jeszcze nie było, w tym jedno z wypadku Roberta:

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi