KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

Pytania do Roberta Kubicy – wybór najlepszych

Wczoraj miał minąć termin w jakim mogliśmy zadawać pytania Robertowi Kubicy za pomocą oficjalnej strony jego zespołu. Pytania co prawda nadal można zadawać, ale zgodnie z zapowiedziami dziś prezentuję najlepsze według mnie pytania jakie padły do polskiego kierowcy. Mimo że samych komentarzy pod artykułem pojawiło się ponad 1400, to dobrych pytań było mało. Przedstawiam również pytania, jakie ja zadałem Kubicy.

Akcja została ogłoszona w piątek. Na stronie lotusrenaultgp.com pojawił się tekst ją opisujący, a pod nim wszyscy kibice Roberta Kubicy mogli wpisywać swoje pytania. Niestety dla wielu ludzi pole komentarzy stało się polem do żartów i kpin. Pisałem już o tym wielokrotnie, dlatego teraz nie będę się powtarzał.

Bardzo dużo pytań dotyczyło startów w rajdach, co nie dziwi, bo niektóre media uparcie nazywają Kubicę rajdowcem. Bardzo często padały również pytania, na które Robert Kubica odpowiadał już miliony razy i pewnie lekko by się zirytował musząc na nie po raz kolejny odpowiadać. Najwięcej było jednak pozdrowień i życzeń dla kierowcy Lotus Renault GP.

Zadałem sobie trud przejrzenia wszystkich komentarzy, co często nie było łatwe. Udało mi się jednak wybrać kilkadziesiąt pytań, które zasługują na uwagę i według mnie powinny zostać przekazane Robertowi Kubicy. Prezentuję je poniżej, niektóre opatrzone własnym komentarzem. Pod nimi znajdziecie pytania, które ja zadałem Kubicy.

Oto najlepsze według mnie pytania (oryginalna pisownia): (mój komentarz będzie zawsze w nawiasie kwadratowym [])

Jeżeli byłby Pan zwykłym fanem Formuły 1, to jakiemu zespołowi kibicowałby Pan oraz jaki kierowca lub kierowcy, jeżdżący w F1 w ostatniej dekadzie, byliby Pańskimi idolami?

Co Pan czuje widząc na torach polskie flagi oraz transparenty z życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia?

Oprócz tytuły mistrza świata, co jest Pańskim celem w Formule 1?

Czy według Pana sytuacja z dmuchanymi dyfuzorami jest korzystna dla Formuły 1?

W GP Wielkiej Brytanii to Ferrari było najlepsze. Czy uważa Pan, że to zakaz stosowania dyfuzorów dał Scuderii przewagę nad Red Bullem czy może wprowadzone przez nich poprawki i talent Alonso?

Jestem bardzo ciekawa czy żałujesz udziału w rajdzie Ronde di Andora? Wszyscy wiemy, że rajdy samochodowe to Twoja pasja, ale czy nadal uważasz, że powinieneś startować w takich zawodach?

Czy nie kusiło Pana, aby pojawić się w padoku podczas któregoś z tegorocznych GP?

Który tegoroczny wyścig podobał się Panu najbardziej, a który zanudził na śmierć?

Czy uważa Pan, że Witalij i Nick wyciskają maksimum z samochodu?

How it comes to your special head-movement while you´re driving? every other driver in the F1 presses his head in a right-hand turn to the right, but you are the only one i know who lets the forces work on your head so that your head goes to the left.
Is there a special reason for this? [świetne pytanie – da się zauważyć taką tendencję u Roberta, szczególnie w środku zakrętów. Może to wynikać z tego, że Kubica ma megasilne mięśnie karku]

Czy będziesz miał osobisty, zmieniony model kierownicy tak, by odciążyć prawą rękę? Coś w stylu zmiany biegów jedną łopatką zarówno w górę jak i w dół? [Komentarz: to pytanie na pewno przedwczesne ale ogólny sens jest ciekawy – oczywiście nie wchodzi w grę zamiana łopatek zmiany biegów, ale przełożenie większej ilosci przycisków na lewą stronę jest jakąś opcją]

Would you like to win your first WDC title driving a TURBO V6 or a V10?

Robert, you’ve been through a number of accidents way too horrible for an ordinary mortal to comprehend. Moreover, they all happened in different parts of your life. Rallying, Formula 1, road traffic. All different, but somehow all alike.
How does it affect a racedriver’s mind to go through the procedure of crashing, then getting rescued out of the car and eventually undergoing (sports) rehab over and over? I know that for competitive driving it is important to „respect” your car and the track, but not be „afraid” of them. Do your experiences actually influence this attitude, respectively do you think your severe rally crash will do so?

I was also wondering what were your impressions of R31 and what do you think of KERS and DRS?

When we will see you on some live press conference? We all miss your confident with no worrys voice, and your poker look.
Are You still gonna folow your dream to WRC, after winning the f1 championship.

Why do not you talk to your fans? And why do not you leave messages to your fans?

How do you look at 2011 rule changes and decided engine change for 2014 ?

Robert, how much support from your fans helped you? / Robert , jak bardzo pomogło Ci wsparcie ze strony fanów?

czego najbardziej Ci brakowało podczas tej długiej nieobecności w świecie F1?

Czy Próbowałeś już jazdy na symulatorze?

After being a professionnal f1 driver for some years, what do you feel when watching a gp on the tv, like any fan? [Tutaj dodam, że RK oglądał tylko 1 wyścig F1 jako kibic na trybunach, w telewizji też bywało to rzadko]

After being used to have a very exciting life, how do you do to stay the most of your time at home? what do you do at home?

Who are those who helped you and supported you the most during this bad patch of your life? what do you want to tell them?

Czy kontaktujesz się cały czas z Anlonso lub kimś innym? Odwiedza Cię ktoś?

Chciał bym wiedzieć na ile procent jesteś Robert pewien powrotu w tym sezonie na tor?

Are you remembered accident? if you remember to try to tell us.

czy na 100% uda sie wystartować wraz z poczatkiem nowego sezonu ?

Robert, if you comeback, do you think that your driver qualities will be at the same level as they were before the accident? Some examples from the past (da Matta, Massa, Junqueira or Ralf Schumacher) show comebacks aren’t that easy

Wiemy ze jestes silnym psychicznie czlowiekiem, ale czy pojawily sie po wypadku w lutym chwile zwatpienia?

Is there any lesson you’ve learnt from this crash and its consequences? Patience, humility? Or it has just ensured you that racing is all your life and despite of this crash you’re going to do your best when you’re back on the track (aware of the possible dangers that may happen)?

how do you do, that your motivation is that strong? [to pytanie naszego dobrego znajomego z tego bloga… 🙂 ]

Robert ! Jeśli wszystkie miejsca we wszystkich zespołach byłyby wolne a ty miałbyś dowolny wybór, to do jakiego zespołu byś poszedł ? Czyli w skrócie – który zespół jest dla ciebie marzeniem ( celem ) ? [odpowiedź pewnie brzmiałaby: ten, który ma najszybszy bolid :)]

Czy nie boisz się ze testy FIA mogą być bardzo wyczerpujące dla ciebie po wypadku w którym odniosłeś sporo obrażeń?

Co będzie dalej jeśli forma po wypadku jednak szybko nie powróci,a zasiądziesz już za sterami bolidu.Na kogo padnie wina rozczarowania,jaką  podejmiesz decyzje?Czyżby koniec kariery?

Hi Robert, did you watch the Senna movie? Is F1 history relevant to what you do on race track today? Do you typically plan only for the next race and do not contemplate the past? What is you approach to racing in that respect?

Oczywiście, jeśli Wy znaleźliście jakieś dobre pytania zapraszam do podzielenia się nimi. A teraz moje pytania:

Jak wygląda teraz stan Pańskiego zdrowia? Co jest największą przeszkodą w odzyskaniu pełni sprawności?

Na ile procent oceniłbyś szanse swojego powrotu do ścigania?

Który moment podczas rehabilitacji był dla Pana najcięższy? Obudzenie się w szpitalu? Pierwsza prognoza lekarska? Pierwszy wyścig oglądany ze szpitalnego łóżka? Co
Panu pomogło przetrwać te trudne chwile?

Czy jest Pan zadowolony z opieki personelu medycznego ratowników, lekarzy, pielęgniarek) po wypadku?

Jak oceni Pan wsparcie dla Pana ze strony zespołu Lotus Renault GP i świata F1 po wypadku?

Jak wygląda obecnie Pańska współpraca z zespołem?

Czy po wyjściu ze szpitala docierały do Pana jakieś doniesienia medialne związane z Pana osobą?

Kiedy, po jakich wydarzeniach, poczuł Pan, że może się udać, że jest już blisko?

Czego Panu najbardziej teraz brakuje?

Czy ten czas spędzony na rehabilitacji to rodzaj odnowy, odpoczynku od F1 czy nadal żyje Pan nią całym sobą?

Czy ma Pan do kogoś żal za określone zachowania podczas ostatnich 5 miesięcy? Komu chce Pan szczególnie podziękować?

Poczuł Pan siłę wsparcia kibiców podczas tego trudnego okresu?

Czy wypadek, znacznie poważniejszy od pozostałych, zmienił Pańskie życiowe priorytety, jest Pan
teraz innym człowiekiem?

Kiedy kibice będą mogli zobaczyć Pana na żywo?

Czy uważa Pan, że zmiany wprowadzone w tym sezonie Formuły 1 sprawiły, że F1 jest bardziej atrakcyjna, lepsza?

Ostatnie pytanie pół-żartem: Prawa strona Pańskiego ciała została dość poważnie obciążona tytanowymi elementami. Czy nie obawia się Pan o balans bolidu z takim asymetrycznym rozłożeniem ciężaru?

Mam nadzieję, że na chociaż jedno z wybranych pytań trafi do Roberta Kubicy.

Więcej informacji o całej Formule 1 znajdziesz na www.f1ultra.pl

Reklama
————————————————————————————————————
powrotroberta jest już na facebooku! Dołącz do osób go lubiących!

www.techpro.pl – maszyny i narzędzia budowlane – sprzedaż i wynajem, niskie ceny, fachowa obsługa!

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi