KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

„Zewnętrzna percepcja strategicznych błędów Ferrari w tym roku jest błędna”



Mattia Binotto uważa, że strategia ściągnięcia Charlesa Leclerca po miękkie opony i walka o najlepszy czas okrążenia była słuszna. Uważa on, że często poszczególne decyzje są źle odbierane przez kibiców.

Strategie wyścigowe Ferrari były wielokrotnie krytykowane w tym sezonie i w każdym wyścigu kibice spodziewają się jakiejś wpadki ze strony ekipy z Maranello.

Mattia Binotto broni jednak swoich ludzi mówiąc, że obiór niektórych decyzji z zewnątrz może być błędy, a w momencie ich podejmowania są one dobrymi wyborami.

„Oczywiście, zawsze zachodzi potrzeba poprawy i wyciągania wniosków i to robimy. Ale jeżeli popatrzy się na ten sezon, to myślę, że percepcja z zewnątrz jest mocno sprzeczna z prawdą i niezawodnością. Myślę, że czasami nie robimy rzeczy, które niektórzy mogą uważać za błędy” – mówi Binotto.



Według szefa Ferrari, decyzja zespołu o ściągnięciu Leclerca w końcówce niedzielnego wyścigu o GP Belgii była słuszna.

„Trzeba być odważnym w Formule 1. Jeżeli jest okazja spróbowania zdobycia najlepszego okrążenia i jest przewaga nad Fernando by zrobić pit-stop to trzeba tego próbować. Myślę, że to była dobra decyzja” – mówi Binotto.

„Wiedzieliśmy, że będziemy bardzo blisko z Fernando. Okazał się być minimalnie z przodu i straciliśmy miejsce. Wiedzieliśmy jednak, że Charles będzie mógł go wyprzedzić dzięki nowym oponom, dzięki DRS-owi i prędkości. To była słuszna decyzja” – dodaje szef Ferrari.



Problem w tym, że Leclerc ostatecznie stracił 5. miejsce za sprawą tego pit-stopu, przekraczając prędkość w alei serwisowej. Brakło 0,7 sekundy by spadł również za Estebana Ocona.

Leclerc został wezwany do boksów późno, przez co nie przejechał idealnie ostatniej szykany, tracąc tam czas. Jak się okazuje, za przekroczenie prędkości w alei odpowiedzialny był zepsuty czujnik w prawym przodzie, który uległ uszkodzeniu na pierwszych okrążeniach, gdy zrywka z kasku Maxa Verstappena zablokowała wlot powietrza do hamulców w samochodzie Leclerca.

„Tego typu ryzyko zawsze występuje w motorsporcie” – mówi Binotto. Według niego, Ferrari przegrało jednak wyścig na Spa przede wszystkim za sprawą słabego tempa.

Źródło: racefans.net

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi