KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Rast po 11 latach odchodzi z Audi



Finał sezonu wyścigów DTM, który odbędzie się 8 i 9 października na torze Hockenheim, będzie jednocześnie finałem wyjątkowej historii sukcesu i współpracy w motorsporcie. Po dwunastu latach wspólnej drogi René Rast i Audi Sport rozstaną się. W emocjonalnym filmie wideo – nagranym wspólnie przez Rolfa Michla, COO Audi Sport, i René Rasta, ten wyścigowy kierowca spogląda wstecz na swój udany okres pracy w Audi.

René Rast – mieszkający w Austrii Niemiec, na torach wyścigowych współpracuje z Audi od 2011 roku. Początkowo startował przede wszystkim w Audi R8 LMS GT3 dla Audi Sport customer racing. Jego najważniejsze osiągnięcia z początkowych lat startów to tytuł mistrzowski w ADAC GT Masters (2014) oraz zwycięstwa w 24-godzinnych wyścigach w Spa (2012), na Nürburgring (2014) i w Daytona (2012 i 2016). W 2015 roku René Rast był także częścią składu kierowców Audi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Ale życie i karierę René Rasta zmienił w pewnym momencie jeden telefon, który zadzwonił późnym wieczorem 16 lipca 2016 roku. Chodziło o to, czy mógłby natychmiast przyjechać do Zandvoort, by w niedzielnym wyścigu DTM zastąpić dla Audi Sport Team Rosberg kontuzjowanego Adriena Tambaya. René Rast zawsze marzył o DTM i spontanicznie się zgodził. Bez żadnego przygotowania zasiadł za kierownicą Audi RS 5 DTM i od razu, na wymagającym torze, przejechał najszybsze okrążenie w najwyższej klasie!



Gdy kilka miesięcy później w finale sezonu na torze Hockenheim z powodu nałożenia się terminów z mistrzostwami świata w rallycrossie zabrakło Mattiasa Ekströma, René Rast otrzymał swoją kolejną szansę w DTM. Szybko zdobył swoje pierwsze punkty i zrobił tak dobre wrażenie w swoim pierwszym pełnym występie w DTM, że w sezonie 2017 otrzymał stałe miejsce w Audi.

To, co nastąpiło później, to kawał historii sportów motorowych: René Rast zdobył tytuł mistrzowski już w swoim pierwszym sezonie DTM. Przed nim dokonało tego tylko sześciu innych kierowców. Kolejne lata pokazały, że pierwszy tytuł nie był przypadkiem: W ciągu czterech lat Rast trzykrotnie zdobył tytuł mistrzowski z Audi Sport Team Rosberg. W 2018 roku był wicemistrzem – do tytułu mistrzowskiego zabrakło mu zaledwie czterech punktów. Rast za kierownicą Audi RS 5 DTM wygrał 24 wyścigi w ciągu czterech lat. 20 razy zdobywał pole position, 14 razy ustanawiał najszybsze okrążenie i zebrał 1113 punktów. Wszystko to w 77 startach, co daje średnio ponad 14 punktów na wyścig.

Po zakończeniu fabrycznego zaangażowania Audi w DTM, Rast startował dla zespołu Audi Sport ABT Schaeffler w Formule E. Niemiec udowodnił swoje wyjątkowe umiejętności w serii wyścigów samochodów elektrycznych, zdobywając kilka miejsc na podium i osiągając dobre wyniki. Również jego powrót do DTM w Audi R8 LMS GT3 evo II z Team ABT Sportsline przebiega w stylu René Rasta: Na półmetku sezonu 2022 zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji jako najlepszy kierowca Audi i mając przed sobą jeszcze osiem wyścigów, ma duże szanse na zdobycie czwartego tytułu mistrza DTM. W pierwszej połowie sezonu Rast czterokrotnie stawał na podium i już podczas pierwszej rundy na torze Imola odniósł swoje pierwsze w DTM zwycięstwo w samochodzie wyścigowym GT3.



„To, co René Rast osiągnął dla Audi Sport, szczególnie w DTM, jest wyjątkowe” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. „Tym bardziej bolesne jest to, że ten utalentowany kierowca wyścigowy po tylu udanych wspólnych latach rozstaje się z nami. Nasz program sportów motorowych jest obecnie całkowicie restrukturyzowany w ramach elektryfikacji firmy. René jest również w takim momencie swojej kariery, że chce obrać nowy kurs. René Rast ma swoje stałe miejsce w historii Audi Sport i na zawsze pozostanie przyjacielem rodziny Audi. Życzymy mu tego, co najlepsze w jego przyszłości.” Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za sporty motorowe w Audi, dodaje: „René Rast długo był niedoceniany. W Audi Sport potrafił pokazać, że jest jednym z najlepszych kierowców wyścigowych na świecie. Przede wszystkim jego wyczyny w erze Class 1 DTM zawsze będą ściśle związane z czterema pierścieniami.”

„Ta decyzja nie była dla mnie łatwa” – mówi René Rast. „Audi było moim życiem przez ostatnie lata. Fantastycznie nam się razem pracowało i świętowaliśmy wiele wspaniałych sukcesów. Nigdy nie zapomnę tych chwil, ani wielu wspaniałych ludzi, dzięki którym moje zwycięstwa i tytuły mistrzowskie były możliwe. Audi to silna marka z fascynującymi samochodami, takimi jak Audi RS 6, którym przez wiele lat mogłem się cieszyć jako samochodem służbowym. Era Class 1 w DTM była dla mnie absolutnym punktem kulminacyjnym. Audi RS 5 DTM z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem było fantastycznym samochodem wyścigowym. Niestety, ta era skończyła się zdecydowanie za szybko. Zarówno w prototypach Le Mans, jak i w Formule E, również miałem to nieszczęście, że co dołączyłem do zespołu, to programy te się kończyły. To była prawdziwa szkoda. Udział w serii DTM w samochodzie wyścigowym typy GT3 to o wiele większa frajda niż kiedykolwiek mogłem sobie wyobrazić. Ale nadal mam kilka celów w sportach motorowych, które chcę zrealizować. Dlatego po zakończeniu sezonu 2022 z ciężkim sercem muszę pożegnać się z kibicami Audi.”

René Rast zapewnia też, że w pozostałych ośmiu wyścigach sezonu 2022 serii DTM zrobi wszystko co w jego mocy, by swoją karierę w Audi ukoronować kolejnym tytułem mistrzowskim DTM.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi