KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Rast po 11 latach odchodzi z Audi



Finał sezonu wyścigów DTM, który odbędzie się 8 i 9 października na torze Hockenheim, będzie jednocześnie finałem wyjątkowej historii sukcesu i współpracy w motorsporcie. Po dwunastu latach wspólnej drogi René Rast i Audi Sport rozstaną się. W emocjonalnym filmie wideo – nagranym wspólnie przez Rolfa Michla, COO Audi Sport, i René Rasta, ten wyścigowy kierowca spogląda wstecz na swój udany okres pracy w Audi.

René Rast – mieszkający w Austrii Niemiec, na torach wyścigowych współpracuje z Audi od 2011 roku. Początkowo startował przede wszystkim w Audi R8 LMS GT3 dla Audi Sport customer racing. Jego najważniejsze osiągnięcia z początkowych lat startów to tytuł mistrzowski w ADAC GT Masters (2014) oraz zwycięstwa w 24-godzinnych wyścigach w Spa (2012), na Nürburgring (2014) i w Daytona (2012 i 2016). W 2015 roku René Rast był także częścią składu kierowców Audi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Ale życie i karierę René Rasta zmienił w pewnym momencie jeden telefon, który zadzwonił późnym wieczorem 16 lipca 2016 roku. Chodziło o to, czy mógłby natychmiast przyjechać do Zandvoort, by w niedzielnym wyścigu DTM zastąpić dla Audi Sport Team Rosberg kontuzjowanego Adriena Tambaya. René Rast zawsze marzył o DTM i spontanicznie się zgodził. Bez żadnego przygotowania zasiadł za kierownicą Audi RS 5 DTM i od razu, na wymagającym torze, przejechał najszybsze okrążenie w najwyższej klasie!



Gdy kilka miesięcy później w finale sezonu na torze Hockenheim z powodu nałożenia się terminów z mistrzostwami świata w rallycrossie zabrakło Mattiasa Ekströma, René Rast otrzymał swoją kolejną szansę w DTM. Szybko zdobył swoje pierwsze punkty i zrobił tak dobre wrażenie w swoim pierwszym pełnym występie w DTM, że w sezonie 2017 otrzymał stałe miejsce w Audi.

To, co nastąpiło później, to kawał historii sportów motorowych: René Rast zdobył tytuł mistrzowski już w swoim pierwszym sezonie DTM. Przed nim dokonało tego tylko sześciu innych kierowców. Kolejne lata pokazały, że pierwszy tytuł nie był przypadkiem: W ciągu czterech lat Rast trzykrotnie zdobył tytuł mistrzowski z Audi Sport Team Rosberg. W 2018 roku był wicemistrzem – do tytułu mistrzowskiego zabrakło mu zaledwie czterech punktów. Rast za kierownicą Audi RS 5 DTM wygrał 24 wyścigi w ciągu czterech lat. 20 razy zdobywał pole position, 14 razy ustanawiał najszybsze okrążenie i zebrał 1113 punktów. Wszystko to w 77 startach, co daje średnio ponad 14 punktów na wyścig.

Po zakończeniu fabrycznego zaangażowania Audi w DTM, Rast startował dla zespołu Audi Sport ABT Schaeffler w Formule E. Niemiec udowodnił swoje wyjątkowe umiejętności w serii wyścigów samochodów elektrycznych, zdobywając kilka miejsc na podium i osiągając dobre wyniki. Również jego powrót do DTM w Audi R8 LMS GT3 evo II z Team ABT Sportsline przebiega w stylu René Rasta: Na półmetku sezonu 2022 zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji jako najlepszy kierowca Audi i mając przed sobą jeszcze osiem wyścigów, ma duże szanse na zdobycie czwartego tytułu mistrza DTM. W pierwszej połowie sezonu Rast czterokrotnie stawał na podium i już podczas pierwszej rundy na torze Imola odniósł swoje pierwsze w DTM zwycięstwo w samochodzie wyścigowym GT3.



„To, co René Rast osiągnął dla Audi Sport, szczególnie w DTM, jest wyjątkowe” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. „Tym bardziej bolesne jest to, że ten utalentowany kierowca wyścigowy po tylu udanych wspólnych latach rozstaje się z nami. Nasz program sportów motorowych jest obecnie całkowicie restrukturyzowany w ramach elektryfikacji firmy. René jest również w takim momencie swojej kariery, że chce obrać nowy kurs. René Rast ma swoje stałe miejsce w historii Audi Sport i na zawsze pozostanie przyjacielem rodziny Audi. Życzymy mu tego, co najlepsze w jego przyszłości.” Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za sporty motorowe w Audi, dodaje: „René Rast długo był niedoceniany. W Audi Sport potrafił pokazać, że jest jednym z najlepszych kierowców wyścigowych na świecie. Przede wszystkim jego wyczyny w erze Class 1 DTM zawsze będą ściśle związane z czterema pierścieniami.”

„Ta decyzja nie była dla mnie łatwa” – mówi René Rast. „Audi było moim życiem przez ostatnie lata. Fantastycznie nam się razem pracowało i świętowaliśmy wiele wspaniałych sukcesów. Nigdy nie zapomnę tych chwil, ani wielu wspaniałych ludzi, dzięki którym moje zwycięstwa i tytuły mistrzowskie były możliwe. Audi to silna marka z fascynującymi samochodami, takimi jak Audi RS 6, którym przez wiele lat mogłem się cieszyć jako samochodem służbowym. Era Class 1 w DTM była dla mnie absolutnym punktem kulminacyjnym. Audi RS 5 DTM z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem było fantastycznym samochodem wyścigowym. Niestety, ta era skończyła się zdecydowanie za szybko. Zarówno w prototypach Le Mans, jak i w Formule E, również miałem to nieszczęście, że co dołączyłem do zespołu, to programy te się kończyły. To była prawdziwa szkoda. Udział w serii DTM w samochodzie wyścigowym typy GT3 to o wiele większa frajda niż kiedykolwiek mogłem sobie wyobrazić. Ale nadal mam kilka celów w sportach motorowych, które chcę zrealizować. Dlatego po zakończeniu sezonu 2022 z ciężkim sercem muszę pożegnać się z kibicami Audi.”

René Rast zapewnia też, że w pozostałych ośmiu wyścigach sezonu 2022 serii DTM zrobi wszystko co w jego mocy, by swoją karierę w Audi ukoronować kolejnym tytułem mistrzowskim DTM.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi