KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Tsunoda po resecie, Gasly wierzy w niespodzianki



Kolejna premiera za nami, AlphaTauri za pośrednictwem błyskawicznego eventu online zaprezentowała nową konstrukcję, którą na tor zabiorą w nadchodzącym sezonie Pierre Gasly oraz Yuki Tsunoda. Przy okazji wydarzenia kierowcy porozmawiali z mediami.

„Moje podejście będzie takie samo jakie wypracowałem w zeszłym sezonie. Będę starał się dalej rozwijać w trakcie jazdy, kontynuować dobre rezultaty i być na topie współpracy z moim samochodem. Mam nadzieję, że w tym roku będę w stanie walczyć w czołówce, zdobywać regularnie miejsca w pierwszej piątce lub wyżej jeśli samochód da takie możliwości” – mówi Francuz w rozmowie z racefans.net.

„Musimy być przygotowani na każdą sytuację jaką zastaniemy. Mentalnie jestem przygotowany by poradzić sobie z każdym możliwym scenariuszem, osobiście będę naciskał na team. W zeszłym sezonie bardzo zbliżyliśmy się do piątego miejsca w konstruktorach i będzie świetnie znowu to osiągnąć. Za wcześnie by mówić czy to możliwe ale zawsze dam z siebie to co najlepsze i wyciągnę z auta maksimum. Jak wszyscy pracowaliśmy przez wiele miesięcy ale to trudne przewidzieć teraz jak będzie póki nie wyjedziemy w Barcelonie na tor po raz pierwszy. Wtedy będziemy mieć pojęcie jak konstrukcja się zachowuje i jak wyglądamy na tle innych. Jestem pewien, że to będzie sezon niespodzianek” – dodał Gasly.



Francuz przed sezonem wspominał, że to musi być rok przełomowy gdzie podejmie choć próbę znalezienia się w topowym zespole. O jego dyspozycję można być spokojnym, odkąd nie ma u boku Verstappena Pierre rok rocznie rozwija swój talent i rośnie w oczach każdego kto skieruje na niego swój wzrok. Z pewnością jest materiałem na kierowcę czołowego teamu, problemem będzie znaleźć wolne miejsce.

W innej sytuacji jest jego partner z zespołu, Yuki Tsunoda, który po słabym sezonie 2021, w tym musi udowodnić, że zasługuje na F1.

„W zeszłym sezonie czułem się słaby, nie czułem się wystarczająco dobrze na poziomie psychicznym. Głównie skupiłem się na dyspozycji psychicznej, wróciłem do Japonii by zresetować i odświeżyć umysł. Przekonałem się, że Formuła 1 jest najtrudniejszą kategorią nie tylko jeśli chodzi o jazdę ale również mentalnie, psychicznie. To były moje słabości, spróbuję to poprawić i ruszyć solidnie w Bahrajnie. Szczerze to nie był dobry sezon dla mnie więc żeby nie popełniać tych samych błędów a nawet pójść o krok dalej trzeba mocnych przygotowań – zrobiłem w tym postęp. Jeździłem w symulatorze kilka dni temu, odczucia są podobne do tych z testów w Abu Dhabi (jeśli chodzi o opony). Mam doświadczenie z kół 13 cali oraz 18 cali z czasów Formuły 2 i czułem wyraźną różnicę, podobną różnicę czuć w przypadku F1. W tym roku samochody mają głównie poprawić wyprzedzanie i generować czystsze powietrze za sobą. Oczywiście dla widzów i dla nas lepiej mieć więcej walki na torze” – mówi Pierre.

Wóz albo przewóz, tak można określić nadchodzący sezon dla Tsunody. Po mocno kiepskim roku 2021 gdzie Japończyka dobre występy można policzyć na palcach jednej ręki jego dalsza kariera stoi pod znakiem zapytania. Otrzymując kolejny rok jazdy w włoskim zespole Yukiemu ofiarowano szansę jakiej nie otrzymało już wielu kierowców w historii. By zagrzać miejsce w stawce F1 sezon 2022 musi przypominać w wykonaniu to co pokazywał Gasly po degradacji do Torro Rosso.

Autor: P.S.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum