KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

Śmiechowski: Cieszę się, że Robert tu startuje, chcę z nim powalczyć



W czwartek mieliśmy okazję rozmawiać z Jakubem Śmiechowskim z Inter Europol Competition na temat jego trzeciego startu w Le Mans – celów, przygotowań i starcia z Robertem Kubicą. Czy widziałby zawodnika WRT w swojej ekipie?

powrotroberta.pl: Będzie to już twój trzeci wyścig 24h Le Mans. Jak dużą rolę może odegrać to doświadczenie i jak dużym wyzwaniem jest ten wyścig?
Jakub Śmiechowski: To zawsze jest wyzwanie, choć z każdym rokiem jest spokojniej – wiem, czego się spodziewać, co się może dziać. Nowości jednak nie brakuje – w tym roku mamy nowy samochód. Za każdym razem pojawia się zatem coś nowego i za każdym razem jest to coś szczególnego na swój sposób. Przed każdym wyjazdem na tor jest stres, adrenalina, ale za kierownicą się o nich zapominasz.



PR: Jak istotne będzie przygotowanie fizyczne do trudów wyścigu?
JŚ: Przygotowanie fizyczne zawsze jest ważne, ale Le Mans nie jest bardzo wymagające fizycznie więc przygotowania są przede wszystkim mentalne. Wykonuję dłuższe przejazdy w symulatorze po 2 godziny. Największe zmęczenie wynika z braku snu.

PR: Łatwo jest wyjść z auta i zdrzemnąć się w trakcie wyścigu? Jak ci się to udawało w poprzednich latach?
JŚ: W pierwszym roku nie miałem żadnych problemów ze spaniem, ale w drugim było już gorzej. Postaram się zdrzemnąć, ale nie jest to łatwe, a im bardziej się na tym skupiasz tym jest trudniej i ta presja że musisz się zregenerować.

PR: Pierwszy raz w Le Mans będziecie jechać nowym autem, jak wiele to zmienia w waszym podejściu?
JŚ: Nie mamy żadnego stresu związanego ze startem Orecą bo już zdążyliśmy przez pół sezonu poznać tę konstrukcję. Raczej towarzyszy nam bardziej pozytywne nastawienie bo wiemy, że mamy równiejsze szanse. W poprzednich latach przystępowaliśmy do jazdy wiedząc, że są one ograniczone sprzętem.



PR: Jaki jest wasz cel na tegoroczną edycję wyścigu?
JŚ: Dojechać do mety bez większych problemów. Bardzo chciałbym być w pierwszej 10-tce i myślę, że stać nas na to.

PR: Wizualizujesz sobie czasami przejechanie czystego, idealnego wyścigu, w którym wszystko idzie po waszej myśli?
JŚ: Dobrze byłoby przejechać idealny wyścig, ale na dystansie 24 godzin to raczej niemożliwe. Wszystko może się zdarzyć na torze lub poza nim i to każdemu i to zarówno dobrego jak i złego. W tym roku podczas wyścigów nie mieliśmy żadnych problemów i teraz liczę na to, że będzie podobnie. Najtrudniej będzie przełknąć swój lub czyjś niepotrzebny błąd.

PR: Wraz z przyjściem do wyścigów długodystansowych Roberta Kubicy zwiększyła się ich popularność w Polsce. Jak się z tym czujecie biorąc pod uwagę, że w dużej mierze przecieraliście szlaki jeżeli chodzi o polskie starty w ELMS i WEC?
JŚ: Robert sam przecierał wiele szlaków w motorsporcie, sam nie miał łatwo startując w różnych seriach. Im więcej Polaków w motorsporcie i wyścigach długodystansowych tym lepiej dla nas jako środowiska motorsportowego. Cieszę się, że Robert tu startuje i mam nadzieję, że będziemy w stanie z nim walczyć jak równy z równym, podobnie jak ze wszystkimi innymi ekipami.

PR: Czy w ogóle był temat zaproszenia do współpracy Roberta Kubicy w Waszym zespole?
JŚ: Myślę, że Robert jest osobą, która sama podejmuje decyzje i jeżeli uzna, że jesteśmy na takim poziomie, na jakim on chce być, to sam się do nas odezwie. Czy w tym momencie już na nim jesteśmy? Pewnie tak, choć pewnie nie jest to jeszcze mocno dowiedzione. Na pewno byłoby fajnie, ale nie mogę wpłynąć na te decyzje. Jego obecność byłaby wielkim profitem bo mielibyśmy bardzo szybkiego kierowcę z wielkim doświadczeniem. Mamy osoby w zespole, które pracowały już kiedyś z Robertem i mówią, że jest to osoba, która bardzo dużo wymaga od zespołu i bardzo pcha go do przodu by osiągać jak najlepsze wyniki. Polki kierowca w polskim zespole to byłoby super i z pewnością każdy mógłby się od niego czegoś nauczyć, tak jak teraz uczymy się i od Alexa i Rengera.

Iwona Hołod

fot. Inter Europol Competition



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi