KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Barcelona testy Ocon alpine

Piaskiem po oczach niektórych



Strata połowy dnia w warunkach, gdy testów mamy tylko 3 dni, może być bardzo kosztowna, choć nie jestem pewien czy w przypadku Mercedesa będzie to realna strata. Zapraszam na podsumowanie pierwszego dnia jazd w Bahrajnie.

Alfa podsumowuje

 

„To był bardzo przyjemny start naszego tygodnia testowego w Bahrajnie. Przeszliśmy przez cały program, sprawdzając wszystkie części, które mieliśmy. Mamy tylko 3 dni na torze więc to było bardzo motywujące ukończyć dzień bez problemów technicznych. Warunki nie były idealne – wiatr rano wpływał na zachowanie auta i sprawiał, że nie wiedzieliśmy czy coś było spowodowane przez auto czy przez podmuch. Popołudniu było trochę lepiej, jednak piasek był irytujący, choć nie wpływał na nasz program. Skończyliśmy mając więcej okrążeń niż rano. Teraz mamy noc na analizę danych, które zebraliśmy i wyciągnięcie wniosków przed kolejnym dniem jazd” – powiedział Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen pokonał dziś 63 okrążenia, wykręcając na mieszance C3 czas 1:33.320.

„To pierwszy dzień w samochodzie dla mnie więc było pozytywnie przejechać bez żadnych problemów. Wiało dość mocno i warunki mogły zmieniać się z zakrętu w zakręt, co sprawiło, że było zdradliwie, ale wszyscy mieli te same warunki i nie robiło to różnicy. Próbowaliśmy różnych rzeczy by upewnić się, że wszystko idzie zgodnie z planem. Odhaczaliśmy kolejne pozycje z listy. Nie ma obecnie jednak sensu by oceniać, gdzie jesteśmy w stawce. Musimy poczekać do pierwszego wyścigu, ale naszym celem jest oczywiście awans w porównaniu z ubiegłym rokiem” – skomentował Kimi Raikkonen.



Antonio Giovinazzi przejechał 68 kółek i na oponie C3 wykręcił czas 1:31.945.

„Myślę, że wykonaliśmy dobrą pracę, mimo trudnych warunków. Jestem zadowolony z samochodu i zespołu, biorąc pod uwagę, że był to mój pierwszy dzień w aucie. Musimy nadal pracować w kolejnych dniach. Po piątku solidne podstawy. Po trzech miesiąch poza samochodem, powrót za kierownicę zawsze jest trudny, ale gładki dzień bez problemów technicznych pomógł mi. Mam nadzieję, że jutro będzie podobnie” – powiedział Włoch.

Wyniki

 

Tak przedstawiają się dzisiejsze czasy z zaznaczeniem, na której oponie zostały wykonane. Warto zwrócić uwagę, że obaj kierowcy zespołu Aston Martin swoje najlepsze wyniki osiągnęli na oponie prototypowej.

Wyniki 1 dnia testów Bahrajn

Oto najlepsze czasy sektorów poszczególnych zawodników:

sektory 1 dzien testow 2021

Najwięcej okrążeń pokonał dziś Red Bull, ale Alfa zaliczyła tylko 8 kółek mniej. Bardzo mało pojeździł dziś Mercedes.



Red Bull – 139 okrążeń
Alfa Romeo – 131
Alpine – 129
Ferrari – 116
AlphaTauri – 111
Aston Martin – 97
McLaren – 91
Haas – 85
Williams – 83
Mercedes – 48

Najwięcej pojeździły dziś zespoły na silnikach Ferrari:

Ferrari (3 zespoły) – 332 okrążenia – 1796,78 km = 599 km na zespół
Mercedes (4 zespoły) – 319 – 1726,17 km = 431,5 km na zespół
Honda (2 zespoły) – 250 – 1128 km = 564 km na zespół
Alpine (1 zespół) – 129 – 698,15 km

Nie żebym się cieszył, ale…

 

Chyba nie tylko ja przystępuję do sezonu 2021 mając przekonanie, że po tytuły mistrzowskie znów sięgnie Mercedes. Pytanie tylko kiedy. Początek testów był dla nich jednak bardzo nieudany, co może nieco utrudnić dominację od początku sezonu, choć i to może okazjać się tylko płonną nadzieją. Toto Wolff powiedział, że nie wiedzą, skąd wzięła się usterka skrzyni biegów. Ale oprócz niej była też dziwna sytuacja z czerwonym światłem na aucie, oznaczającym awarię układu elektrycznego czy kolejne blokowania kół podczas przejazdu Lewisa Hamiltona. Gładko zatem nie było, ale jeżeli ktoś ma nadrobić te straty w przebiegu, to jest to Mercedes. Awaria przydarzyła się oczywiście na wahcie Bottasa, który przejechał dziś tylko 6 okrążeń. Tu zmiany jeżeli chodzi o „szczęście” nie ma.

Co innego można powiedzieć o Haasie. Oni przejechali tylko 85 kółek, z których Schumacher pokonał tylko 15. Tu również przeszkodziła awaria skrzyni biegów. Do tego otrzymaliśmy niezbyt pozytywne wieści, że ekipa nie przygotuje nowego przedniego skrzydła czy okrywy silnika nie tylko na testy, ale też na pierwszy wyścig. Nie wygląda to optymistycznie – z żadnej strony.



Powodów do zadowolenia nie może też być w Ferrari. Usterka pod koniec pierwszej części plus nierewelacyjne czasy. Jeszcze nie widać tej jakościowej zmiany w Maranello.

Problem techniczny wystąpił również w Aston Martinie, opóźniając wyjazd Lance Strolla. Uzyskane na prototypowej mieszance czasy pokazują, że priorytetem dla ekipy nie była dziś pokazówka prędkości.

Trudno wyciągać dziś jakiekolwiek wnioski z czasów, szczególnie w przypadku Williamsa, który powinien w tym roku być jeszcze lepszą ekipą, jednak dziś mieli za kółkiem Roya Nissany. Szukając na siłę można zwrócić uwagę na mocne czasy McLarena oraz solidne tempo bolidów AlphaTauri.

Na szybkie przejazdy przyjdzie jeszcze czas – szczególnie w niedzielę, kiedy na sesję popołudniową większość ekip wystawiła swoich teoretycznie szybszych kierowców.

Relacja live z sobotnich jazd ruszy około 7:45. Zapraszam już teraz! A jeszcze dziś krótkie podsumowanie testów WEC/ELMS w Barcelonie.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi