Jak wyglądają statystyki Grand Prix Węgier? Kto popisał się najlepszą strategią, a kto musi poprawcować nad swoimi pit-stopami? Zobaczcie!
Wyniki
Długo musieliśmy na nie czekać, ale oto oficjalne wyniki Grand Prix Węgier 2020. No chyba, że protest Renault wobec bolidów Racing Point zostanie uznany.
Najszybsze kółka
Jedynym kierowcą, który zjechał po nowe opony by uzyskać najlepszy czas okrążenia był Lewis Hamilton i udało mu się to na ostatnim kółku. Jego wynik jest o sekundę szybszy od czasu Valtteriego Bottasa uzyskanego 4 okrążenia wcześniej. Trzecim wynikiem dysponował Lance Stroll.
Czasy sektorów
Oczywiście w tej klasyfikacji dużo zależało od momentu i opon, na jakich udało się zrobić dany czas. Warto jednak odnotować dość wysokie miejsca George Russella we wszystkich sektorach oraz podobne pozycje Antonio Giovinazziego, który miał jednak możliwość jazdy na miękkiej mieszance.
Prędkości
Tu decydował fakt posiadania lub nie możliwości użycia systemu DRS oraz slipstreama za innym autem. Warto jednak zwrócić uwagę, że wszystkie cztery silniki Renault są w pierwszej 8-ce. Najlepszy z silników Ferrari był na 9. miejscu – u Kimiego Raikkonena.
Wizyty w alei serwisowej
Najszybciej całą procedurę załatwili George Russell na 4 okrążeniu. Najwięcej czasu w alei serwisowej spędził Nicholas Latifi – 2 minuty i 13 sekund.
Pit-stopy
Williams próbował w tym wyścigu 8 razy, ale i tak nie udało im się poprawić wyniku Red Bulla. Ekipa z Milton Keynes tym razem o 0,03 sekundy szybsza. Alfa popisała się m.in. 13 i 14. wynikiem.
Strategie
W tym wyścigu było ich kilka i z pewnością najlepszą zastosowali kierowcy Haasa, a zatem na jeden pit-stop. Byli jedynymi, którzy tylko raz zmieniali opony po rozpoczęciu wyścigu. W czołówce najbardziej popularna była strategia dwóch postojów. Interesująca była strategia Nicholasa Latifi, który był w boksach aż 5 razy.
Opony
Najdłużej na intermediatach jechali Norris, Russell, Ricciardo, Ocon, Verstappen i Giovinazzi – po 4 okrążenia. I tylko w przypadku Verstappena i Ricciardo raczej nie przyniosło to dużych strat.
Performance
Tym razem nie mieliśmy w tym zestawieniu wykresu cornering oraz aggression. Tak przedstawiają się pozostałe wykresy u innych kierowców.