Trudno w juniorskich seriach wyścigowych trafić lepiej niż do ART. W bolidach jednomiejsciowych, bycie w nim oznacza walkę o zwycięstwa. I choć Francuzi mają zdecydowanie mniejsze doświadczenie z autami „turystycznymi”, to DTM nie jest im obca.
Vasseur i Todt
ART powstało oficjalnie w 2004 roku, kiedy Frederic Vasseur, mający od kilku lat swoje zespoły w seriach juniorskich, połączył siły z Nicolasem Todtem – menadżerem motorsportowym i synem Jeana Toda, wówczas szefa Ferrari.
Już w 2005 roku ekipa miała na koncie 2 tytuły – w Europejskiej Formule 3 (autorstwa Lewisa Hamiltona) oraz GP2 (w wykonaniu Nico Rosberga). Gdy Hamilton awansował do wyższej serii, powtórzył wyczyn Niemca.
ART od zawsze należało do najlepszych ekip najważniejszych serii juniorskich. W GP2, a potem w F2 nigdy nie schodziło poniżej 5. miejsca w klasyfikacji zespołów, wygrywając ją czterokrotnie i trzykrotnie wywalczając wicemistrzostwo. Indywidualnie mistrzostwo GP2 i F2 zdobywali w jej barwach Rosberg (2005), Hamilton (2006), Nico Hulkenberg (2009), Vandoorne (2015), Russell (2018) i de Vries (2019).
W zespołach ART w różnych seriach jeździli m.in. Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Esteban Ocon, Charles Leclerc, George Russell, Alexander Albon, Stoffel Vandoorne, Lucas di Grassi, Nyck de Vries, Kamui Kobayashi, Simon Pagenaud, James Calado, Jamie Green, Bruno Spengler, Olivier Pla, Adrian Sutil, Paul di Resta, Jules Bianchi, Esteban Gutiérrez, Anthoine Hubert, Felix Rosenqvist i Jack Harvey.
Łącznie zespół zdobył 8 mistrzostw GP2, 9 GP3 (między 2010 i 2018 tylko raz nie byli mistrzami) i 12 Formuły 3 Euroseries. Łącznie mają na koncie 20 mistrzostw jako zespół oraz 21 mistrzostw kierowców.
W 2020 roku będą rywalizować w czterech seriach: F2, F3, DTM i Formula Renault Eurocup.
ART miało również poważne plany wejścia do Formuły 1. W 2010 roku ogłosiła, że będzie starać się o jazdę w kolejnym sezonie. Została już nawet ogłoszona 13. zespołem sezonu 2011, jednak w drugiej połowie 2010 zdecydowano się na wycofanie swojego zgłoszenia.
Co ciekawe, ART ściśle współpracuje z Birelem, wystawiając w najważniejszych kartingowych zawodach zespół Birel ART. Jego członkiem w 2020 roku będzie Tymek Kucharczyk.
DTM
ART ma doświadczenie w serii DTM bowiem w latach 2015 – 2016 ekipa ta wystawiała samochody w nowej serii Roberta Kubicy. ART współpracował wówczas z Mercedesem, a w ekipie jeździli Gary Paffett oraz Lucas Auer. Mercedes Team ART zdobył w tym sezonie jedno pole position, zajmując 10. miejsce w stawce zespołów na 12 ekip. Paffett zajął natomiast 9. miejsce w gronie 24 kierowców sezonu 2015 (3 podia), a Auer był 23.
W 2016 roku kierowcami zespołu byli Paffett oraz… Esteban Ocon. Paffett zajął 11. miejsce, dwukrotnie meldując się na podium, Ocon został zastąpiony w połowie sezonu ze względu na swoje obowiązki w F1 przez Felixa Rosenqvista.
Widać zatem, że ART wie co robi i nawet jeżeli na ponowne wdrożenie się do DTM będą potrzebowali nieco czasu, to raczej nie ma się co obawiać o ich profesjonalizm.