KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Przegląd newsów Formuły E – wrzesień/październik 2019

Sprawdzamy ponownie, co słychać w świecie Formuły E – po raz ostatni przed startem sezonu szóstego w Ad-Diriyah 22 listopada.

Dwudziestu czterech gotowych do boju

 

Im bliżej testów, tym mniej niewiadomych w składzie kierowców na nadchodzący sezon. Najdłużej z ujawnieniem swoich reprezentantów czekał zespół NIO, który przeszedł przy okazji rebranding, a także pozyskał nowego właściciela – Lisheng Racing. Zespół już po raz piąty zmienił swoją nazwę – od China Racing do NIO 333 FE Team przeszli już daleką drogę. Ścigać się dla niego będą Oliver Turvey (nr 3) i Ma Qinghua (nr 33). Trójki nie są przypadkowe, bo w Chinach właśnie cyfra 3 kojarzy się ze szczęściem. Po poprzednim przeglądzie newsów uzupełniły się także składy BMW i Andretti, Mahindry i Jaguara. Teamy postawiły głównie na sprawdzone nazwiska, ale Jaguar w swoje szeregi wprowadził brytyjskiego kierowcę z doświadczeniem w single-seaterach jak i w samochodach typu GT, Jamesa Calado.

Kalendarzowe roszady

 

4 października, podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych, zatwierdzono ostateczny kształt kalendarza Formuły E na sezon 2019/20. Doszło do wielu zmian w porównaniu z prowizoryczną wersją wydaną w czerwcu. Usunięta została runda zaplanowana na 14 grudnia, która kolidowałaby z wyścigiem WEC w Bahrajnie. Ze względu na protesty w Hong Kongu, zaplanowane tam EPrix nie odbędzie się. Zamiast niego będziemy mieli do czynienia z jazdą w Marrakeszu, lecz nie w niedzielę 1 marca, a w sobotę 29 lutego. Trzy tygodnie później Formuła E zawita do chińskiej miejscowości Sanya. Po dodaniu EPrix Dżakarty na 6 czerwca, przesunięciu uległy dwie inne rundy – w Berlinie z 30 maja na 21 czerwca i w Nowym Jorku z 20 czerwca na 11 lipca.

I po testach…

 

W połowie października na torze Ricardo Tormo w Walencji odbyły się oficjalne przedsezonowe testy. Pełne rezultaty wraz z podsumowaniem znajdziecie tutaj.
W trakcie okna testowego trwającego do końca miesiąca zespoły skorzystały jeszcze z możliwości przeprowadzenia kolejnych prywatnych jazd na innych hiszpańskich torach. Będąc w temacie, w trakcie nadchodzącego sezonu planowany jest tylko jeden dzień testowy, a miałby on się odbyć 1 marca w Marrakeszu.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi