KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Wyniki testów Formuły E w Walencji

W tym tygodniu Formuła E przeprowadziła oficjalne testy przedsezonowe. Odbyły się one na torze Ricardo Tormo, gdzie w akcji znalazła się cała 24-osobowa stawka kierowców.

Dzień 1

 

Wszystko rozpoczęło się we wtorek 15 października. Najszybszym kierowcą okazał się reprezentant Envision Virgin Racing – Sam Bird. Trzeba zwrócić uwagę, że rozstrzał czasów nie jest spory, bo cała pierwsza szesnastka mieści się w jednej sekundzie. Z problemami technicznymi borykali się Nyck de Vries i James Calado.

blank

Dzień 2

 

Kolejne jazdy miały miejsce następnego dnia. Virgin Racing dalej prezentuje wysoką formę, tym razem Robin Frijns uzyskał najszybszy czas. Drugi z kierowców tego zespołu natomiast zaliczył nieszczęśliwe zderzenie z barierą w szykanie. Wciąż swojego tempa nie mogli znaleźć kierowcy rebrandowanego teamu NIO, którzy zamknęli stawkę. W tym dniu odbyła się także symulacja wyścigu zaplanowana na 31 okrążeń. Jego zwycięzcą został Stoffel Vandoorne.

Testy FE dzien 2

Dzień 3

 

Po jednym dniu przerwy kierowcy wyruszyli na ostatnie testowe jazdy przed startem sezonu. W końcu Maximilian Guenther zdołał wzbić się na szczyt tabeli i uzyskać najlepszy rezultat. Kilka razy dochodziło do przerwania sesji z powodu zderzeń z barierą m. in. Stoffela Vandoorne’a czy Nico Muellera. Odbył się także drugi symulacyjny wyścig, który trwał przez 30 okrążeń. Linię mety przekroczył jako pierwszy Sebastien Buemi.

testy fe dzien 3

Podsumowanie

 

Mercedes wkracza do Formuły E z wielkimi nadziejami, jednak te testy ewidentnie nie należały do nich. Podobnie można powiedzieć co do Porsche. Poprzedni mistrz serii, Jean-Eric Vergne, opuszcza Walencję dopiero z jedenastym czasem. Techeetah musi poprawić swoją formę, aby mieć szansę na obronę tytułu. Dopiero w drugiej połowie znaleźli się Daniel Abt i Lucas di Grassi, czyli kierowcy Audi Sport ABT Schaeffler, a przecież w minionych pięciu sezonach zespół zawsze kończył w pierwszej trójce klasyfikacji konstruktorów. Najgorzej poradzili sobie kierowcy NIO, mając ponadto wyraźną stratę w porównaniu do innych. Brzmi znajomo?

Zbiorcze wyniki testów Formuły E

Sezon 2019-20 Formuły E zacznie się 22 listopada od wyścigu w Ad-Diriyah – a tak naprawdę podwójnej akcji, bo w tym arabskim mieście odbędą się dwa wyścigi dzień po dniu.

Autor: O Formule E

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi