KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Robert Kubica Orlen Team 2022

Znamy program wyścigowy Kubicy na sezon 2023 – zostaje w WEC!



Wreszcie wiemy, gdzie i w jakim zespole Robert Kubica będzie ścigał się w sezonie 2023. Zgodnie z przewidywaniami Polak będzie kierowcą ekipy WRT w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w kategorii LMP2.

Długie oczekiwanie dobiegło końca. Robert Kubica wreszcie ogłosił swoje plany wyścigowe na ten rok, w którym będzie chodziło przede wszystkim o przygotowanie programu na sezon 2024 oraz powalczenie o zwycięstwo w 24h Le Mans.

Kubica będzie kierowcą ekipy WRT, a jego partnerami będą Louis Deletraz oraz Rui Andrade. Ekipa będzie nosiła nazwę ORLEN Team WRT i pojedzie z numerem 41.



Wypowiedzi

 

„Tak, jak powiedziałem wcześniej, nie będzie żadnych niespodzianek w naszym składzie! Dlatego cieszę się, że będziemy pracować z kierowcami, których znamy bardzo dobrze. Louis i Robert byli fundamentalną częścią naszych sukcesów w sezonie 2021, kiedy zostali mistrzami ELMS w naszym pierwszym sezonie w LMP2. Wszyscy pamiętamy dramatyczne ostatnie okrążenie w Le Mans, które pokazało, jak konkurencyjni są razem. Wspaniale widzieć ich razem z Ruim i przyjmujemy strategię maksymalnego ataku w sezonie 2023” – powiedział Vincent Vosse, szef WRT.

„Jestem bardzo zadowolony mogąc wrócić do rodziny WRT i reprezentował Orlen Team WRT, ale tym razem w WEC. Jeździliśmy razem i wygraliśmy ELMS w samochodzie #41. To będzie mój trzeci sezon z Louisem, ale pierwszy z Rui, którego dobrze znam z padoku, a Louis ocenia go bardzo wysoko po wspólnym sezonie w IMSA. Jazda w WEC i oczywiście Le Mans to będzie duże wyzwanie i miło będzie tym razem pokonać to ostatnie okrążenie, którego brakowało nam w 2021. Pozostajemy skupieni i będziemy bardzo ciężko pracować na najlepszy możliwy rezultat” – dodał Robert Kubica.

„Sezon 2023 kształtuje się wspaniale. Jestem bardzo szczęśliwy, że znów będę jeździł z Louisem. Mieliśmy świetny poprzedni sezon w IMSA, zarówno na torze jak i poza nim i nie mogę doczekać się dzielenia samochodu #41 razem z nim w WEC. Jestem również podekscytowany mogąc powitać na pokładzie Roberta, gdyż jest niesamowitym kierowcą z dużym doświadczeniem. Pamiętam, gdy oglądałem go w F1, a teraz będę dzielił z nim samochód – to duży przywilej. Mamy solidny skład, konkurencyjny samochód i najlepszy zespół z nami. Sebring mogłoby już nadejść” – skomentował Rui Andrade.



„Jestem ekstremalnie zadowolony, mogąc być częścią programu WRT. Zaczynałem moją karierę endurance z nimi w 2021 roku i mam wspaniałe wspomnienia z naszej rywalizacji w ELMS. To szczególne móc wrócić tu wspólnie z Robertem. Będzie to trzeci rok z rzędu razem. Mamy niedokończone sprawy w WEC i 24h Le Mans. Fantastycznie, że mamy Rui, który jest wspaniałym kierowcą i przyjacielem. Wygrywaliśmy już wspólnie wyścigi w IMSA i mamy nadzieję, że możemy dodać ich znacznie więcej do naszego CV w tym sezonie. Dziękujemy wszystkim, którzy byli zaangażowali w uczynienie tego programu możliwym. Nie mogę doczekać się startu!” – dodał Louis Deletraz.

„Współpraca z Robertem Kubicą to jeden z naszych kluczowych projektów sponsoringowych. Polski kierowca od 2021 roku systematycznie odnosi sukcesy w najważniejszych seriach wyścigów długodystansowych. Dla Grupy ORLEN to także inwestycja, dzięki której docieramy do milionów kibiców na całym świecie i tym samym wzmacniamy nasz biznes. Kubica cieszy także ogromną sympatią Polaków, blisko połowa badanych ocenia, że współpraca z Robertem przekłada się jednoznacznie na ich pozytywną opinię o marce ORLEN” – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

O WRT

 

W połowie ubiegłego roku ogłoszono, że WRT będzie obsługiwało program LMDh dla BMW w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata – Hypercar. Niemiecki producent wejdzie do niej w sezonie 2024. Jest bardzo prawdopodobne, że Robert Kubica będzie częścią tego programu.



Robert Kubica jeździł już w ekipie WRT w sezonie 2021. Wraz z ekipą wygrał mistrzostwo European Le Mans Series w świetnym stylu oraz był bardzo bliski wygrania 24h Le Mans – 7 kilometrów przed metą w aucie Polaka doszło do awarii czujnika.

Od czwartku wiemy, że Roberta Kubicy nie będzie w żadnej roli w Formule 1. Polak przestanie być kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a PKN Orlen przeniesie się do ekipy Scuderia AlphaTauri.

Kalendarz

 

Tak będzie wyglądał kalendarz startów Roberta Kubicy w sezonie 2023:

RundaTerminNazwa
Testy11-12 marcaProlog Sebring
117 marca1000 mil Sebring
216 kwietnia6h Portimao
329 kwietnia6h Spa-Francorchamps
410-11 czerwca24h Le Mans
59 lipca6h Monza
610 września6h Fuji
74 listopada8h Bahrajn

Za chwilę więcej informacji.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi