Wreszcie wiemy, gdzie i w jakim zespole Robert Kubica będzie ścigał się w sezonie 2023. Zgodnie z przewidywaniami Polak będzie kierowcą ekipy WRT w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w kategorii LMP2.
Długie oczekiwanie dobiegło końca. Robert Kubica wreszcie ogłosił swoje plany wyścigowe na ten rok, w którym będzie chodziło przede wszystkim o przygotowanie programu na sezon 2024 oraz powalczenie o zwycięstwo w 24h Le Mans.
Kubica będzie kierowcą ekipy WRT, a jego partnerami będą Louis Deletraz oraz Rui Andrade. Ekipa będzie nosiła nazwę ORLEN Team WRT i pojedzie z numerem 41.
Kubica and Delétraz back with ORLEN Team WRT as they join Andrade in FIA WEC bid
Full story – https://t.co/rtdZ9fIqO2#WRT #WEC #WeAreATeam pic.twitter.com/Z2c26Effy3
— WRT – W Racing Team (@followWRT) February 3, 2023
Wypowiedzi
„Tak, jak powiedziałem wcześniej, nie będzie żadnych niespodzianek w naszym składzie! Dlatego cieszę się, że będziemy pracować z kierowcami, których znamy bardzo dobrze. Louis i Robert byli fundamentalną częścią naszych sukcesów w sezonie 2021, kiedy zostali mistrzami ELMS w naszym pierwszym sezonie w LMP2. Wszyscy pamiętamy dramatyczne ostatnie okrążenie w Le Mans, które pokazało, jak konkurencyjni są razem. Wspaniale widzieć ich razem z Ruim i przyjmujemy strategię maksymalnego ataku w sezonie 2023” – powiedział Vincent Vosse, szef WRT.
„Jestem bardzo zadowolony mogąc wrócić do rodziny WRT i reprezentował Orlen Team WRT, ale tym razem w WEC. Jeździliśmy razem i wygraliśmy ELMS w samochodzie #41. To będzie mój trzeci sezon z Louisem, ale pierwszy z Rui, którego dobrze znam z padoku, a Louis ocenia go bardzo wysoko po wspólnym sezonie w IMSA. Jazda w WEC i oczywiście Le Mans to będzie duże wyzwanie i miło będzie tym razem pokonać to ostatnie okrążenie, którego brakowało nam w 2021. Pozostajemy skupieni i będziemy bardzo ciężko pracować na najlepszy możliwy rezultat” – dodał Robert Kubica.
„Sezon 2023 kształtuje się wspaniale. Jestem bardzo szczęśliwy, że znów będę jeździł z Louisem. Mieliśmy świetny poprzedni sezon w IMSA, zarówno na torze jak i poza nim i nie mogę doczekać się dzielenia samochodu #41 razem z nim w WEC. Jestem również podekscytowany mogąc powitać na pokładzie Roberta, gdyż jest niesamowitym kierowcą z dużym doświadczeniem. Pamiętam, gdy oglądałem go w F1, a teraz będę dzielił z nim samochód – to duży przywilej. Mamy solidny skład, konkurencyjny samochód i najlepszy zespół z nami. Sebring mogłoby już nadejść” – skomentował Rui Andrade.
„Jestem ekstremalnie zadowolony, mogąc być częścią programu WRT. Zaczynałem moją karierę endurance z nimi w 2021 roku i mam wspaniałe wspomnienia z naszej rywalizacji w ELMS. To szczególne móc wrócić tu wspólnie z Robertem. Będzie to trzeci rok z rzędu razem. Mamy niedokończone sprawy w WEC i 24h Le Mans. Fantastycznie, że mamy Rui, który jest wspaniałym kierowcą i przyjacielem. Wygrywaliśmy już wspólnie wyścigi w IMSA i mamy nadzieję, że możemy dodać ich znacznie więcej do naszego CV w tym sezonie. Dziękujemy wszystkim, którzy byli zaangażowali w uczynienie tego programu możliwym. Nie mogę doczekać się startu!” – dodał Louis Deletraz.
„Współpraca z Robertem Kubicą to jeden z naszych kluczowych projektów sponsoringowych. Polski kierowca od 2021 roku systematycznie odnosi sukcesy w najważniejszych seriach wyścigów długodystansowych. Dla Grupy ORLEN to także inwestycja, dzięki której docieramy do milionów kibiców na całym świecie i tym samym wzmacniamy nasz biznes. Kubica cieszy także ogromną sympatią Polaków, blisko połowa badanych ocenia, że współpraca z Robertem przekłada się jednoznacznie na ich pozytywną opinię o marce ORLEN” – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
O WRT
W połowie ubiegłego roku ogłoszono, że WRT będzie obsługiwało program LMDh dla BMW w najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata – Hypercar. Niemiecki producent wejdzie do niej w sezonie 2024. Jest bardzo prawdopodobne, że Robert Kubica będzie częścią tego programu.
Robert Kubica jeździł już w ekipie WRT w sezonie 2021. Wraz z ekipą wygrał mistrzostwo European Le Mans Series w świetnym stylu oraz był bardzo bliski wygrania 24h Le Mans – 7 kilometrów przed metą w aucie Polaka doszło do awarii czujnika.
Od czwartku wiemy, że Roberta Kubicy nie będzie w żadnej roli w Formule 1. Polak przestanie być kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, a PKN Orlen przeniesie się do ekipy Scuderia AlphaTauri.
Kalendarz
Tak będzie wyglądał kalendarz startów Roberta Kubicy w sezonie 2023:
Runda | Termin | Nazwa |
---|---|---|
Testy | 11-12 marca | Prolog Sebring |
1 | 17 marca | 1000 mil Sebring |
2 | 16 kwietnia | 6h Portimao |
3 | 29 kwietnia | 6h Spa-Francorchamps |
4 | 10-11 czerwca | 24h Le Mans |
5 | 9 lipca | 6h Monza |
6 | 10 września | 6h Fuji |
7 | 4 listopada | 8h Bahrajn |
Za chwilę więcej informacji.